Ga naar inhoud

Groot rijbewijs en Sarcoidose


Patrick en Fabienne

Recommended Posts

Hallo Allemaal;

 

Zijn er onder jullie nog beroepschauffeurs en wat is jullie ervaring met re-integratie en de werkgever?

Heeft er al iemand ervaring met het verlengen van je groot rijbewijs en medische keuring?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Administrators

Inmiddels heeft Pim en Andre zich gemeld. Beide zijn volgens hun voorstel bericht vrachtwagenchauffeur.

 

Ik ben benieuwd naar hun ervaringen

Link to comment
Share on other sites

Patrick en Fabienne

 

Ik ben in december 2013 medisch gekeurd voor mijn groot rijbewijs ,

Alles werd goed bevonden en mijn rijbewijs werd met 5 jaar verlengt .

 

Bij mij werd in mei 2014 sarcoidose vastgesteld .

Waarschijnlijk had ik het al langer maar daar is met de keuring in 2013 niets van gemerkt .

Ik was destijds aan het werk voor de bo-rent , en ben 2 keer naar de bedrijfsarts geweest .

Die hoorde mijn klachten aan en zei dat ik niet meer mocht rijden zolang de klachten zo bleven als ze waren .

(De klachten zijn erger geworden )

Dus werd in juli 2014 mijn contract niet meer verlengt . En sindsdien loop ik bij de UWV dokters

 

Ik heb mijn groot rijbewijs voor 1991 gehaald .

en zoals jullie wel weten val ik dan nog in de oude /Makkelijkere regeling om mijn

Code 95 te krijgen / behouden. moet ik 35 punten halen in 5 jaar .

En moet dat voor 1-7-2016 klaar wezen . Anders moet ik alles weer helemaal van 0 af aan opnieuw doen .

Maar het probleem is ik ken mij niet consenteren en word ook erg vergeetachtig ( sarcoidose pillen ect.)

Ook lichamelijk ken ik de praktijk. Lessen niet meer volgen , dus ken ik mijn 35 punten niet halen en ben ik dus al mijn rijbewijzen kwijt .

Dit heb ik ook al meerde malen aangegeven bij UWV .

Die artsen zeggen dat ik het rijden moet vergeten dat gaat het niet meer worden , en dat ik wat anders moet gaan proberen .

Maar wat ?

Het liefst zou ik chauffeur blijven ik heb in dit 1,5 jaar al 3 banen aangeboden gekregen , van bedrijven waar ik in het verleden voor gereden heb .

Maar ik heb eerlijk tegen hun gezegd dat ze beter verder kennen zoeken .

Want wat heb je aan iemand die in slaap valt na 30 minuten en niet ken tillen , buiten adem is na 6 stappen ect..

Jullie weten zelf wel wat nog meer alle maal .

Maar het valt mij moeilijk dit te accepteren .

Zo makkelijk is het niet om in Nederland een baan te krijgen als je 44 bent

Als chauffeur ken je nog wel vrij gemakkelijk aan een baan komen .

De laatste keer dat ik bij de UWV arts ben geweest 10-5-2015 is mij verteld dat ik het werken uit mijn hoofd moet zetten en mezelf volledig moet bezig houden met mijn herstel .

Maar het blijft aan mij knagen 1-7-2016 !!!

Ik denk er elke dag aan zou ik evengoed nog proberen om mijn 35 punten te halen .

Maar besef dan al snel dat het onmogelijk is . Snik snik ....

Ik hoop aldoor dat ik voor die tijd nog beter word . En mijn rijbewijzen ken behouden

Wat moet ik anders stel dat ik na 1-7-2016 wel beter word dan ken ik helemaal opnieuw beginnen met het maken van alle kosten (duizenden zo niet 10.000 ) aan kosten plus alle stress van examens ect .

 

Ik ga zo om 3 uur weer naar de internist en weer door de hele molen van onderzoeken heen .

Ik heb zoveel kwalen , ook die ze niet thuis kennen brengen bij sarcoidose .

En dat ze daarom alles (en dat is veel )

Weer opnieuw willen onderzoeken .

de long arts wil mij al een half jaar aan de infliximab hebben . Maar wacht nu deze onderzoeken ook weer af .

En zo schuiven de maanden voorbij , er gebeurd eigenlijk niks terwijl ik al beroerder word .

Ik heb de energie niet om het te veranderen dus laat het allemaal maar op mij afkomen .

En zie wel hoe het loopt .

Link to comment
Share on other sites

Hoi André

 

Hoeveel punten heb je al dan, ik had het geluk vorig jaar dat mijn werkgever alle chauffeurs bij ons een mbo opleiding aanbood voor onze punten terwijl we allemaal ook al iets van 15 punten hadden zijn we allemaal wel het traject gaan volgen en heb ook gewoon nu mijn 35 punten, maar voor mij begonnen ook pas een 5 maand terug echt de klachten dat er iets niet goed was met me. Ik heb volgende week nog een afspraak bij de oogarts om mijn ogen te testen kijken of ik het daar ook heb. Vorige week op een goede dag voor mij even op het werk geweest en een goed gesprek gehad ook omdat mijn bedrijfsarts wil dat ik weer ga werken terwijl dit nu echt onmogelijk voor mij is maar alles wat ik aangaf wimpelde hij weg van dat is de baas zijn probleem, nou mijn werkgever was het hier dus niet echt mee eens en ook dat hij wel even mijn medische gegevens ging opvragen en hij dan wel kon zorgen dat ik gewoon weer aan het werk kon nou mijn baas was het er absoluut niet mee eens en nu krijg ik een andere bedrijfsarts. Die afgekeurde arts moest eens weten hoe graag ik aan het werk wil, ik wil niets liever dan Weer de baan op gewoon weer lekker 65uur werken in de week en km trappen. Voor mij is het nog steeds een beetje afwachten hoe het in de toekomst gaat heb vooral veel last van mijn milt en moe de hele dag en af en toe dat ik last van mijn longen heb en span ik me teveel in dan word ik even lekker gestraft met een paar flinke steken in mijn hart.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hallo Pim en André;

 

Inmiddels is er al even wat tijd verstreken en weer een hoop nieuwe ontwikkelingen geweest. Patrick heeft de sarcoidose eigenlijk voornamelijk in de gewrichten en longen gehad. In het begin speelde de vermoeidheid een grote rol maar dat is eigenlijk gestabiliseerd. Wel moet er nog steeds uitgekeken worden met zware inspanningen want dan spelen toch enigzinds de gewrichten weer op. Begin oktober '15 heeft Patrick zijn heftruckcertificaat gehaald en daarmee zijn punten compleet voor de code 95. Inmiddels heeft hij ook een nieuwe rijbewijs met code 95 bijgeschreven, maar dit is tot 2017 geldig. Begin februari 2016 weer controle gehad in het ziekenhuis, aan de longfoto's en uit de longfunctie, en het bloedonderzoek blijkt dat de sarcoidose aan het afnemen is en Patrick dus hopelijk valt onder de groep waar het in 1-2 jaar weer spontaan verdwijnt. De volgende controle is dus pas in februari 2017.

 

Sinds oktober 2015 werkt Patrick weer de volledige 55-60 uur per week, maar geen zwaar til- en sjouwwerk. Aangezien dit voor de werkgever toch een probleem was en hij dus toch 100% ziek stond gemeld (ondanks 55 uur werken per week) is Patrick gaan zoeken naar ander werk. Per 1 mei '16 start hij bij een nieuwe baas. De werkzaamheden daar omvatten geen zwaar til- en sjouwwerk en de werksfeer is daar veel prettiger.

 

Mijn vermoeden is eigenlijk dat sarcoidose een lichaamlijke burn out is, en in ons geval ligt de oorzaak van deze lichamelijke burn out overduidelijk bij de werkgever. Dus naar mijn inziens zal het veranderen van werkgever zeker een positieve invloed hebben op het herstel.

 

Op dit moment zien wij ook geen problemen in het verlengen van het groot rijbewijs van Patrick in 2017. De rijbewijzen met code 95 moeten voor september 2016 worden verlengd of vernieuwd. Medische keuring is dus weer afhankelijk van de einddatum van je rijbewijs.

 

Hopelijk komt alles bij jullie ook op zijn pootjes terecht! Laat even weten hoe het gaat?!

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.