Ga naar inhoud

klachten na acute sarcoidose


sas77

Recommended Posts

Kan sarcoidose na een acute versie ook in het lichaam blijven sluimeren??? Vorig jaar april heb ik de acute versie gekregen, dikke enkels, knieen en rood/paarse bulten op de onderbenen en onderarmen. Na een jaar leek het geod te gaan maar nu merk ik dat ik steeds vermoeider ben. Gewrichtsklachten begin te krijgen. Niet kunnen concentreren op dingen ws omdat ik zo moe ben. Longfoto's zijn goed aangezien ik laatst op de eerste hulp ben beland ivm vermoeden longembolie wat later een soort van astma aanval was....

 

Sommige dagen gaan goed en op sommige dagen lig ik om 13.00 uur al te slapen en ga ik 's avonds om 19.00 uur naar bed.

Ik hoop eigenlijk dat het niet zo is dat het blijft sluimeren. Maar deze klachten komen ook ergens vandaan.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jammer genoeg kun je altijd klachten houden. Ook al is je sarco helemaal verdwenen. Kijk maar eens op de site van de belangenvereniging. Staat uitleg over.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ik heb zelf ook acute sarcoidose. Ik denk dat het uiteindelijk wel helemaal weg gaat, maar kan je nog wel wat jaar last van houden

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hoe gaat het nu Sas? Ik ben ook na een jaar ziek zijn wel vaak moe. Wisselt per week. Ik heb vooral zware ledematen af en toe en milde gewrichtspijn in rechter enkel, polsen of ellebogen. Ik merk wel dat het weg gaat, het wordt milder, ik heb bijvoorbeeld al een tijdje geen borstpijn gehad. Ik denk dat lofgren syndroom klinisch weg gaat met ongeveer 12 a 18 maanden, dit lees ik ook in Amerikaanse literatuur. De klachten kunnen wel langer aanhouden.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.