Ga naar inhoud

medicijninvloed of sarco of....?


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Even voor de vrouwen, waar kan het aan liggen dat je opeens minder dagen je menstruatie hebt?

Kan dit aan medicijnen liggen? Ik meen dat ik bij iemand hier iets las over veranderde cyclus? Zo ja, welke medicijnen dan?

 

Ben je dan ook automatisch minder vruchtbaar?

 

Of kan dit ook met de sarcoidose te maken hebben? Dvn?

 

Iemand een idee?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Hoi Knuffel,

 

Ik heb daarover geschreven, bij Medicijnen/Ibuprofen.

Van NSAID's is bekend (div. publicaties in medische vakbladen) dat het iets doet met je cyclus. Het kan LUF's (Luteinised Unruptured Follicles) veroorzaken. Dat betekent dat je geen goede eisprong hebt.

Hoe het met andere medicijnen zit weet ik niet. Gewoon een poosje Googlen. Liefst internationaal, omdat de meeste publicaties in het Engels zijn. In het Nederlands kon ik niet zoveel vinden.

Link to comment
Share on other sites

nou moest effe denken, inderdaad is mijn cyclus korter en onregelmatiger.

Maar ik slik geen medicatie meer. ik krijg te veel last van mijn huid door de bloedverdunners.

(naproxen en ibuprofen)

maar als de pijn te erg wordt doe ik het toch maar weer wel.

groetjes Victoria

Link to comment
Share on other sites

De beste oplossing bij cyclusproblemen met NSAID's is natuurlijk: stoppen. Maar er is nog een alternatief volgens de publicaties: de eerste 3 dagen van je cyclus geen NSAID nemen, zodat de hormoonproductie goed op gang kan komen.

Ik kon zelfs geen 3 dagen zonder (wat een junk ben ik hè?!?). Maar misschien is er net zo'n compromis-oplossing voor jouw medicijnen?

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.