Ga naar inhoud

medicijnen voor neuropathie


david27

Recommended Posts

Dag lieve mensen,

 

Ik heb sarco met polyneuropathie (dunne vezel neuropathie, maar ook zenuw en spieruitval, ik kan soms amper lopen), de naam 'mononeuritis multiplex' is ook al gevallen.

Simpele vraag: welke medicijnen gebruiken julie voor je neuropathie?

In het verleden hebben bij mij humira met cell cept wel wat geholpen. Nu reageer ik minder goed op humira en van cell cept krijg ik nu blijkbaar hoofdpijn en duizeligheid. Verminderen van cell cept is echt slecht voor de zenuwen, maar ik krijg van die cell cept zulke hoofdpijn.

Dank voor jullie aandacht!

 

 

Link to comment
Share on other sites

ik heb een paar dingen van de neuroloog geprobeerd, en gebruik nu Peapure. Dat gaat niet op recept, maar moet je zelf kopen.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Voor de dvn krijg ik niks op dit moment vanwege de aangemaakte antistoffen.

Kan de arts je dosis aanpassen?

@Hermione ik ken Peapure niet. Wat doet dit medicijn voor jou?

Link to comment
Share on other sites

heb je gemaakte aanmaakstoffen voor medicatie voor de sarco of voor de dvn?
Ik merk dat ik minder last heb van de dvn, als ik meer medicatie heb voor de sarco. Maar dat gaat dan vooral om de autonome klachten, zoals niet rechtop kunnen staan zonder het gevoel te hebben flauw te vallen, wisselende bloeddruk, wazig zien, maagklachten, problemen met plassen enz

de peapure haalt bij mij de pijn uit de handen en voeten. Omdat het wel een paar weken duurt voordat het op volle sterkte werkt, geloofde ik het niet zo, dat het nou echt wat voor mij deed. Ik ben in de afgelopen paar jaar wel 3x gestopt, om op een gegeven moment te realiseren: shit wat ben ik achteruit gegaan. En daar merk ik dus niets van door die Peapure.

Het schijnt wel, dat het, net zoals de medicatie die je van een neuroloog kunt krijgen voor die pijn, niet bij iedereen even goed werkt. Maar van mij uit: het is echt de moeite waard om uit te proberen.
Ik had de naam uit een artikel gehaald, wat ging over het medicijn wat nog niet op de markt is, ARA 290/ Cibinetide. Daar werd geschreven, dat de werking daarvan lijkt op de werking van Peapure. Daar had ik nog nooit van gehoord. Toen gezocht op 'peapure' in een onlinegroep voor DVN, en daar kwam ik allerlei ervaringen tegen hiermee.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Voor de sarco en daarom krijg ik op dit moment nog niks voor de dvn anders dan de gebruikelijke pijnmedicatie.

Interessant zeg die Peapure! Waarom stopte je er soms mee?

Link to comment
Share on other sites

om te zien of het nou echt wel wat deed. En de laatste keer, omdat ik op dat moment erg veel pillen per dag moest slikken. Maar ik mag van mezelf nu niet meer stoppen.
Je schrijft, ik krijg niets anders dan de gebruikelijke pijnmedicatie. Voor zover ik weet van mijn neuroloog, reumatoloog en longarts, is er voor dvn ook niets anders dan pijn-onderdrukkende medicatie. Het zijn een paar waarvan gezien is dat ze de meeste kans hebben op succes, en die kun je dan voorgeschreven krijgen. (een bepaald soort laaggedoseerde anti-epilepticum/ laaggedoseerde anti-depressivum)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.