Ga naar inhoud

Plaquinil


Zjakke

Recommended Posts

Hoi,

 

Al een paar maanden nu slik ik plaquinil. Dit is een anti-malaria middel wat bij ongeveer de helft van de sarco patiënten effectief blijkt. Het was dus een gok, maar ik krijg de indruk dat er geen specifieke sarcomedicijnen bestaan en de juiste medicijnkeuze altijd een questi is van uitproberen en de juiste combi vinden.

Ik heb voor dit medicijn gekozen omdat het gerichter zou werken dan bijv. prednison of MTX en omdat het van alle kwaden de minst kwade is.

Plaquinil helpt bij huidproblemen en werkt ontstekingremmend in de gewrichten. Uiteindelijk zou het ook verbetering moeten brengen in de lymphen en longen.

De dermatoloog schrijft het bij mij voor.

Ik gebruik 400 mg. per dag en het lijkt bij mij niets te doen.

Begin oktober evalueren we weer en zal ik overstappen op iets anders. (waar ik ook even een draadje over starten zal)

 

Als er nog iemand is die dit middel gebruikt of heeft gebruikt, vind ik het leuk om ervaringen uit te wisselen.

 

Groetjes, Jacqueline.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hallo Jacqueline,

 

Doet Plaquenil als iets voor jou of heb je al een ander middel gekregen?

Hopelijk ben jij al een stuk opgeknapt.

Het blijft een lastige ziekte.

 

Zelfs heb ik sinds vandaag ook Plaquenil gekregen. omdat ik geen baat had bij Colchicine. Ben benieuwd of dit medicijn bij mij werkt.

En mag ook weer stoppen met Celebrex 200 (2xdgs) en terug gaan naar brufen 800 (2xdgs). Bij brufen had ik meer baat dan bij Celebrex.

 

 

gr, Henk

Bewerkt door Henk
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ik heb een hele tijd plaquinil geslikt, en behalve dat iedere mug een blokje om ging voor mij, hielp het niets. Ik had ook niet echt veel bijwerkingen.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.