Ga naar inhoud

Zijn er nog mensen die werken


Bennp

Recommended Posts

En nu de update de beste man lijkt gevlogen hij zit in het buitenland valt niks meer van te halen de rotzakkken BAH BAH BAH. Meer wil ik er niet over kwijt. :cursing: :cursing: :cursing: :cursing:

 

 

Groeten,

 

Benno

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    10

  • Bennp

    5

  • Marjonnie

    5

  • riëtta

    5

Ja ik werk (full time)

 

Ja, ik werk full time, met ups en downs.

 

Valt niet mee. Ook mijn werkgever moet eraan wennen (maar zet me toch wel heel erg onder druk).

 

Gelukkig doe ik zittend werk.

 

Polly

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

full time

 

ik werk ook full time. Ik heb soms wat minder puf om thuis ook nog veel te doen.

 

Voorheen werkte ik buiten, binnen, warm, kou, airco in, en uit, regen, droog, sneeuw etc.

 

Toen ik ziek werd, heb ik tijdelijk ander werk gehad. Om niet het reintegratietraject in te moeten, heb ik een carriere-switchgemaakt van avoinics engineer naar unix sysadmin. Gelukkig had ik daar al wat jaartjes ervaring mee.

 

Zowel mijn oude werkgever als mijn nieuwe begrepen mijn dilemma en hebben enorm veel mogelijkheden geboden de switch te maken. Ik zou evt terug kunnen naar mijn oude werkgever als de nieuwe baan niets zou worden. (Ik had onbetaald verlof bij mijn oude werkgever zodat ik 6 maanden het nieuwe werk kon proberen).

 

Ik ben -met pijn in mijn hart- overgestapt van mijn oude werkgever (KLM) naar mijn nieuwe. Ondertussen heel erg naar mijn zin bij mijn nieuwe werkgever (Snow) . Ze doen dan ook heel veel voor de mensen...

Link to comment
Share on other sites

Ja, maar hoe zorg ik dat ik het volhoud?

 

Ben in maart 2007 ziek geworden. Bleek acute sarcoidose te zijn. Heb toen alles op alles gezet om zo snel mogelijk weer mijn hele baan te kunnen doen. Ben dat in september 2008 ook weer volledig gaan doen, maar vraag niet ten koste van wat. Ik kan naast mijn werk gewoon vrijwel niets, heb haast geen sociaal leven meer en ook weinig om van op te laden. Niet verwonderlijk dat nu de bom is gebarsten en ik zo moe ben dat ik me gisteren weer ziek heb gemeld. Weet nu niet meer wat ik moet doen. Medewerkster van de arbodienst wil me 6 weken laten opnemen voor psychische begeleiding. Weet niet of ik dat moet doen. Ik heb meer fysieke begeleiding nodig, lijkt me. Hoewel het natuurlijk wel zo is, dat ik nog steeds niet goed naar mijn lichaam luister. Oftewel meer wil dan ik kan.

Link to comment
Share on other sites

werken

 

hi

op dit moment werk ik part-time als bezorger en soms vind ik het best zwaar,maar ik vind het leuk werk en ze houden er rekening mee wanneer het niet gaat en dat scheelt een hoop.

groetjes candy

Link to comment
Share on other sites

Hallo Mijk,

stel eens ergotherapie voor bij revalidatie. Daar heb je volgens mij meer aan dan psychische begeleiding. Als je geleerd heb hoe je een redelijk normaal leven kan leiden, gaat het mentaal ook een stuk beter. Ik weet er alles van.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

hallo Mijk

 

Welkom op dit forum Mijk!

 

Ik ga in april een cursus doen 'omgaan met sarcoidose', deze cursus is van woendag t/m vrijdag en wordt geheel verzorgd door de stichting belangenvereniging sarcoidose, dat is vast ook iets voor jou !

 

Kijk eens op de site van de sbn of bel ze, als de cursus van april vol zit komt er wel weer een nieuwe.

 

groetjes :)

Link to comment
Share on other sites

cursus omgaan met sarcoidose

 

Oja, dat zou ik bijna vergeten, Dat is ook een belangrijke stap in je weg om te leren "om te gaan met sarcoidose". Is een heel professioneel programma, met o.a. Agaath Kroes, een hele bekwame begeleidster. Veel geleerd, vooral van mij zelf, maar natuurlijk ook handreikingen gekregen hoe je dingen, lees ziektes, een plaats kunt gaan geven. Niet dat je er meteen iets mee kan, heel veel dingen zijn helemaal nieuw voor je, omdat je waarschijnlijk nog nooit met hulpverlening hebt te maken gehad, maar nu 1,5 jaar later merk ik toch echt dat het goed geweest is.

Link to comment
Share on other sites

Ik werk 24 uur en heb een behoorlijk drukke baan en daarnaast een gezin (twee kinderen). Daarnaast begin ik deze maand met een freelance klus voor 24 uur per drie maanden...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

werken

 

Ik heb een eigen mondhygienistenpraktijk, ik werk daar 3 dagen...pffft en een collega werkt 2 dagen voor mij.

Eerst, voor de acute sarcoïdose, werkte ik meer omdat in mijn "vrije" dagen ook de administratie en de brieven deed, dat heb ik nu op een laag pitje gezet, de brieven naar tandartsen moeten maar ff wachten of ik bel ze als er iets bijzonders is. Nu heb ik de woensdag en de vrijdag vrij, vanaf april heb ik de maandag en de vrijdag vrij. Ik hoop dat ik dat toch een tijd kan volhouden.

De vrijdag gebruik ik vnl om te slapen, zaterdag boodschappen en slapen en zondag poetsen/wassen/strijken en slapen.Volgende week heb ik weer een afspraak met de longarts.

Groetjes Rannie

Link to comment
Share on other sites

Hoi, Ik ben Jan, 47 jaar en heb sinds 1990 sarcoidose aan hart, longen, zenuwstelsel en nog wat. Gebruik sinds 1997 tussen 7,5 mg en 15 mg prednisolon en werk daardoor nog steeds full-time als instructeur in de metaal. :) (zittend, staand en lopend werk). Ben helaas wel diabeet geworden en me'n weerstand wordt er ook niet beter op.

Botontkalking en B-12 te kort staan inmiddels ook op de lijst.:sad:

Ik kom helaas niet onder de 7,5 mg omdat anders de hartritmestoornissen te vaak en te sterk aanwezig zijn. Probeer echter de dosis prednison zo laag mogelijk te houden dat scheelt je een hoop bijwerkingen. Beweeg regelmatig, eet gezond met veel vitaminen en mineralen, zo weining mogelijk stress!!, en zoveel mogelijk belasting op je immuun-systeem vermijden of verwijderen.

En geniet uiteraard van de goede momenten:biggrin:

gr,

Jan

Link to comment
Share on other sites

Met 80%houd hij vol

 

Na het Kanker van mij man was hij bezig met oplopen naar 100%van zijn werk weer ,Dit ging goed hij was bezig met 80% en zou in april naar 100 maar toen kwam Sarco.(jan 2009 ondekt)

Hij heeft veel spierpijn in benen en rug en last van ogen (daar is niks vastgesteld )zijn schild klieren waren te snel en nu te traag ,HIj houd nog vol op 60%maar soms heel moeizaam voor al als hij vroeg dienst heeft (begint om 6of 7uur .Hij moet nu zijn hardlopen laten staan !

Wij zijn natuurlijk net in de wereld van Sarco en wet niet wat wij moet verwachten.

Link to comment
Share on other sites

ik ben momenteel werkeloos na 8,5 jaar werk als magazijn medewerker.

Ik had steeds vaker uitval door ziekte omdat ik veel last kreeg van Jicht, en ben op slinkse manier eruit gewerkt:cursing:

Ik ben in de wao geweest van ergens in 1992 tot begin 2000; waarvan de eerste jaren vol Wao en daarna half/half wao werk.

Vanaf mrt 2000 begon ik te werken fulltime en dat heb ik dus gedaan tot najaar 2008.

Maar ben dus niet nu in de Wao of zo, maar gewoon WW en werkzoekend.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ik werk 25 uur per week adminstratie van een verpleeghuis het val me zwaar heel zwaar.

nA mijn werkzaamheden ben ik helemaal op en ga gemiddeld om 20.30 naar bed. zo moe ben ik dan

Link to comment
Share on other sites

werk en sarcoidose

 

ik werk 25 uur per week adminstratie van een verpleeghuis het val me zwaar heel zwaar.

nA mijn werkzaamheden ben ik helemaal op en ga gemiddeld om 20.30 naar bed. zo moe ben ik dan

 

Vanaf het moment dat ik de diagnose sarcoidose heb (maart 2009) kon ik minder gaan werken. Van de woensdag ochtend, donderdag en vrijdag zijn nu alleen de ochtenden nog werkdagen. Gelukkig hebben we een invaller kunnen vinden voor die onvoordelige middagen, want ik werk in het onderwijs. De ochtenden houd ik tot nu toe vol, al is het wel eens moeilijk. Thuis een huishouden met door de week twee, 'sweekends drie kinderen is eigenlijk al druk. Gelukkig zijn ze wel wat ouder, 15, 18 en 22. Je moet het toch telkens weer zien te rooien. Ik vraag niet gemakkelijk om hulp, en daar heb ik mezelf mee, de laatste tijd. Weer iets om te leren... 'sAvonds hang ik vaak op de bank, vroeg naar bed vind ik niet fijn, dan lig ik 'smorgens heel vroeg wakker.

groetjes, Sophie

Link to comment
Share on other sites

Welkom op dit forum Mijk!

 

Ik ga in april een cursus doen 'omgaan met sarcoidose', deze cursus is van woendag t/m vrijdag en wordt geheel verzorgd door de stichting belangenvereniging sarcoidose, dat is vast ook iets voor jou !

 

Kijk eens op de site van de sbn of bel ze, als de cursus van april vol zit komt er wel weer een nieuwe.

 

groetjes :)

 

z\ou je mij de link willen geven ik heb geen idee waar ik moet zoeken

Link to comment
Share on other sites

Ik werk nu ongeveer 12 tot 16 uur in de week.

In een supermarkt op de vers afdeling.

Dit is dus altijd lopen en staan en dat merk ik wel in mijn gewrichten na het einde van de werkdag maar wel vol te houden.

En thuis heb ik nog 3 dochters van 11, 7 en 5 :biggrin::biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Hoi Allemaal

 

Ik ben gelukkig nog steeds aan het werk.

Ik heb gelukkig nergens last van .

Moet om de drie maanden voor controle alles is al gecontroleerd.

Morgen Bronchoscopie om het helemaal zeker te weten of ik deze ziekte mankeer.

 

Ik hou jullie op de hoogte

 

 

groet eric

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

werken met sarco

 

Hi,

 

Inderdaad ik werk ook met sarco. Ik werk in de fin. sector. Soms lukt het echt niet goed van vermoedheid. Dat probeer ik in te halen op andere momenten. Ik werk ook minder dan vroeger toen was een 60 uur week meer regel dan iets anders.

Woensdag namiddag en in weekend rust ik ook extra.

Anders is het niet vol te houden.

Zonder pijnstillers ga ik niet buiten.

Finan. is het ook niet gemakkelijk om gewoon thuis te blijven.

groetjes,

j

Link to comment
Share on other sites

ik werk 50 % als verpleegkundige, voor die andere 50 % ben ik afgekeurd.

ik heb een aafspraak bij de bedrijfsarts om te praten over de onregelmatigheid in mijn rooster.

Ik trek het echt niet meer....helaas:unsure:

 

groetjes Ineke

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

werk & sarcoidose

 

Hoi Allemaal,

 

Een aantal weken geleden Bronscopie onderzoek gehad.

De uitslag was dat mijn longarts twijfelt of ik sarcoidose heb.

De reden van deze twijfel is dat ze niet met 100% zekerheid kunnen zeggen of ik deze ziekte heb.

Ik hoop zoals jullie misschien weten al ruim een jaar in het ziekenhuis ,diverse onderzoeken gehad.

Er zijn wel littekenweefels op de longen,maar ik heb nergens last van.

Ik werk de gehele week ,sport en voel me prima.

Komende week krijg ik een second opine ,uitslagen en weefels zijn naar een ander ziekenhuis op gestuurd.

A.S donderdag heb ik hiervan de uitslag.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

groet eric

Link to comment
Share on other sites

Hoi Allemaal,

 

Vandaag naar het ziekenhuis geweest ivm uitslag.

moest eerst een longfunctie doen was wederom prima ,longen niet gekrompen etc.

Mijn longarts denkt nog steeds dat ik sarcoidose heb maar is nog steeds niet 100% zeker van.

de reden van deze twijfel is dat ik me nog steeds prima voel ,sport veel werk 100% etc.Longen gelukkig niet gekrompen .

Op verzoek van mijn longarts heb ik contact opgenomen met met het DMC te Den Helder(dukmedisch centrum).

de reden ik ben een zeer ervaren sportduiker.

Op verzoek van het D.M.C. moest ik contact opnemen met het U.M.C. te Utrecht .

In dit ziekenhuis is werkzaam arts Schlosser en is zeer ervaring duiken en longziekte.

wordt vervolgt

 

groet eric

Link to comment
Share on other sites

Hoi Allemaal,

 

Vandaag naar het ziekenhuis geweest ivm uitslag.

moest eerst een longfunctie doen was wederom prima ,longen niet gekrompen etc.

Mijn longarts denkt nog steeds dat ik sarcoidose heb maar is nog steeds niet 100% zeker van.

de reden van deze twijfel is dat ik me nog steeds prima voel ,sport veel werk 100% etc.Longen gelukkig niet gekrompen .

Op verzoek van mijn longarts heb ik contact opgenomen met met het DMC te Den Helder(dukmedisch centrum).

de reden ik ben een zeer ervaren sportduiker.

Op verzoek van het D.M.C. moest ik contact opnemen met het U.M.C. te Utrecht .

In dit ziekenhuis is werkzaam arts Schlosser en is zeer ervaring duiken en longziekte.

wordt vervolgt

 

groet eric

 

 

arts Schlosser????? :confused1:

 

@@@ DE REDEN IK BEN EEN ZEER ERVAREN SPORTDUIKER... Zoooo!!! :whistling:

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.