Ga naar inhoud

Zijn er nog mensen die werken


Bennp

Recommended Posts

Ik ben ontwerper/vormgever bij een signing bedrijf en werk normaal 38 uur in de week. Redelijk stressvolle baan omdat we vaak met korte deadlines werken maar omdat ik alleen maar achter een computer zit is het verder lichamelijk niet echt vermoeiend werken. Lees nu ook wel dat mijn stadium van Sarco niet zo heftig is als bij anderen hier want ik heb lange periodes (gehad) waarin ik prima kon functioneren. De afgelopen zeven jaar had ik jaarlijks wel een keer of twee, drie een aanval van vermoeidheid. Dermate dat ik niet meer mijn bed uit kon komen. Dit leek altijd het gevolg te zijn van een extra stressvol moment op het werk. Vorig jaar vond mijn werkgever dat het toch wel eens tijd werd om hier hulp bij te zoeken en via de arboarts kwam ik terecht bij een psycholoog die mij moest helpen beter met stress om te gaan. In dezelfde periode bleek echter dat ik naast opgezwollen lymfeklieren ook granulomen op mijn longen had en de oorzaak van mijn vermoeidheid niet zozeer te maken had met mijn onvermogen om goed om te gaan met stress. Sinds mei vorig jaar heb ik weer meer last van vermoeidheid en heb ik deels of helemaal niet meer gewerkt. In november ben ik begonnen met het slikken van Prednisolon en dat leek heel goed te werken, tot deze week toen ik weer niet mijn bed uit kon komen. Ik vind het moeilijk voor mijn omgeving en mijn collega's dat ik de ene week prima functioneer en vrolijk ben en dat het daarna ineens over is. Ook vind ik het zelf moeilijk om positief te blijven als je na weken van langzaam opbouwen van werkuren weer terug bij af bent. Want zo voelt het wel..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Antwoorden 125
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    10

  • okkie

    5

  • Astrid

    5

  • riëtta

    5

Top Posters In This Topic

Ik werk voor 32 uur als administratief medewerkster. Een half jaar geleden ben ik 1 dag per week minder gaan werken omdat ik de 5 werkdagen erg zwaar vond. Vooral veel spierpijnen, vermoeidheid en pijn in mijn handen. De woensdag ben ik nu vrij, mooi midden in de week, dan gaat het allemaal net aan. Niet zeuren en doorgaan maar!

 

Groeten,

 

Anieta

Link to comment
Share on other sites

toch nog lang vol kunnen houden om tijdens het ziek zijn te blijven werken. wel met vallen en opstaan "van volle werkweken tot slechts enkele uurtjes per week"

Sinds september 2010 niet meer "gewerkt" vanwege de beperkingen door de sarcoïdose.

Mijn eerste ziekmelding is van begin 2009, de dagen die daarna nog wel gewerkt heb, worden niet in mindering gebracht op het totaal van "twee jaar".

 

Medio april 2011 zal het definitief oordeel UWV geveld zijn waardoor ons toekomst perspectief in een andere daglicht komt te staan dan waar we enkele jaren aan dachten.

 

Laat het "gewoon" op me af komen en gaan daarna wel zien hoe we verder moeten gaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Gisteren een gesprek gehad met de bedrijfsarts. Van de 3 x 8 uur die ik voorheen werkte werk ik nu 17 uur verdeeld over 3 dagen. Streven is 3 x 6 uur vol te houden. Eventueel werken op mijn vrije dagen (kan soms niet anders i.v.m. afspraken) direct compenseren de dag erna. Valt me zwaar om dientengevolge taken te laten vallen want dat is de consequentie. Moet me erbij neerleggen maar valt niet mee. De 6 uur die ik dan te kort komt om te komen tot volledige re-integratie zal ik ontslag gaan nemen. Voor mijn werk begeleid ik langdurig ziekte trajecten en de ervaring leert mij dat het UWV een urenbeperking van 6 uur niet makkelijk tot een uitkering laat leiden. Zij zullen gaan vragen de 6 uur op een 4e dag te gaan werken of evt. vanuit huis. Dat is geen optie omdat dan de balans zoek gaat raken. Dus voor mij:

3x 6 uur werken voorlopig vol proberen te houden en dat gaat de ene dag makkelijker dan de andere dag.

 

Keep smiling ! :)

Link to comment
Share on other sites

ik werk halve dagen wat ik nog wel is vermoeiend vind mja uh niks aan te doen smiddags een slaapje dan gaat het weer wel allemaal :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo allemaal,

 

ook ik werk nog bijna fulltime. (5 dagen van 7 uur), in de gezondheidszorg.

Dat gaat redelijk, de ene periode gaat het fluitend, en kan ik, als ik van mijn werk kom nog van alles thuis doen, maar er zijn zeker ook periodes dat het meer mezelf voortslepen wordt.

In zo'n periode zorg ik gewoon dat ik mijzelf thuis niet ze heel veel op de hals haal.(lees: het huihouden een beetje laten verslonzen:biggrin:)

En vooral goed zorgen voor jezelf, voldoende slaap, goed eten enz.

Tot nu toe wil het allemaal nog wel.

Voor diegene die nu met hun werkgeven in de clinch liggen: kom goed op voor jezelf want ik ben een paar jaar geleden ook op een niet zo fraaie manier er door mijn werkgeven uitgebonjourd vanwege de sarco.

Groetjes van Cindy.

Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik werk momenteel nog full-time als magazijn medewerker.

Ik heb momenteel heel veel last en ook heel veel ziekte dagen, mijn chef denkt dat ik komende december er uit ga door mijn baas (moet in dec. een contract voor onbepaalde tijd krijgen. Dus hopen dat het komende jaar wel mee gaat vallen, anders was dit het laatste jaar bij deze baas :(

groeten

Link to comment
Share on other sites

Sorry ik had per ongeluk een heel verhaal geschreven als reactie,maar zag dat dat bericht uit 2009 was.Ik wil geen vervuiler zijn maar wist niet hoe ik het bericht moest deleten.moet minimaal 10 tekens typen????

Bewerkt door bianc
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hoi Allemaal

 

Afgelopen maandag naar de arbo-arts geweest en zij begon over de WIA en WVP en eventueel ander werk zoeken omdat mijn ziekmelding nu al 10 maanden duurt. Ik was helemaal overdonderd,hoewel ik ook wel wist dat dit er aan zat te komen maar omdat ik voor 50% beter gemeld ben had ik er niet zo'n rekening mee gehouden. Dit is mijn grootste angst geweest dat deze ziekte me mijn baan gaat kosten want ik doe mijn werk erg graag. Ik dacht eigenlijk dat ik daar wel bericht van zou krijgen tzt,maar ik heb nog van niemand niks gehoord dus wacht ik het maar af.

 

Astrid

Link to comment
Share on other sites

Hallo Astrid,

 

De WIA komt pas in beeld 2 jaar na de ziekmelding. Laat je voorlopig dus niet gek maken!

Als het dan zo ver is kun je ook gedeeltelijk afgekeurd worden. Het betekent dus helemaal niet zeker dat je je héle baan kwijtraakt.

De werkgever is in dat geval verplicht zich in te spannen om voor jou parttime werken mogelijk te maken.

 

Maar als je pas 10 maanden ziek bent heb je nog tijd genoeg.

Neem nu dus maar eerst even de tijd om goed voor jezelf te zorgen en een goede balans te vinden waarin je kunt beslissen voor welk gedeelte je nog zou kunnen werken.

 

Voor meer informatie zie www.uwv.nl/wia

 

Sterkte!

 

groetjes,

Annelies

Bewerkt door Annelies
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

hoi

 

Ik heb mijn eerste brief van het UWV gehad.

Het is voor een eerste jaars evaluatie met werkgever en arbo-arts.

Ik heb al het een en ander door gelezen van het UWV zodat ik toch wat voorbereid ben,want daar heb ik helemaal geen kaas van gegeten.

Nooit gedacht dat dit mij zou overkomen en dat het mijn deur voorbij zou gaan, maar niets is minder waar. Hier ga ik wakker van liggen ben ik bang.:unsure:

 

Astrid

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Dag Astrid,

 

Ik ben voor het eerst sinds lange tijd weer op dit forum. Ik ben nu bijna twee jaar ziek, maar werk weer voor 62,5%. Dat kun je dus beter niet doen. Nu kan het zijn dat ik een uitkering misloop en van 65% van mijn salaris moet gaan leven. Zorg dus, als dat lukt, dat je ruim onder de 65% of ruim daarboven uitkomt met wat je nog werkt. Het is wel heel vervelend om zo strategisch te moeten denken, maar je hebt anders kans dat je financieel net achter het net vist.

 

En de stress, ja dat is lastig. Maar het is een periode. Je komt er vast doorheen.

 

Sterkte

Link to comment
Share on other sites

Hoi Dick

 

Bedankt voor je reactie

 

mijn gesprek op het werk is erg vervelend verlopen. pers. zaken zat erbij en die lieten duidelijk merken dat ze straks niet met me verder willen, ook niet als ik volledig beter gemeld zou zijn en de goedkeuring van artsen en arbo-arts zou hebben. Ze zei dat ik dan mezelf zou moeten bewijzen en een jaar lang zonder verlof of vakantiedagen zou moeten werken en alle diensten moet draaien die bij mijn dienstverband horen. nou weet ik wel dat dat niet mag en heb er dus ook meteen werk van gemaakt. Nu zeggen ze dat ze dat helemaal niet gezegd heeft en heb ik een brief gehad waarin staat dat ik dingen zeg die niet waar zijn. Ik heb daar ook weer op gereageerd natuurlijk maar besef wel dat ik aan kortste eindje trek. allemaal erg vervelend!! Ik heb nu van de arbo-arts groen licht gehad om mijn uren op te bouwen en werk nu inmiddels 24uur van de 28, dus ik ben al een eind op weg.

Tja die stress is er wel en ik slaap slecht maar het komt vast goed.

 

Astrid

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Werk...

 

Ik hoop toch binnenkort weer aan het werk te gaan en dat nog lang vol te houden.

Ben nu al wel een hele poos thuis, voornamelijk door mijn ogen, de longen daar wen ik wel aan, als dat niet verslechterd dan...

Link to comment
Share on other sites

hoi hoi

 

ik werk 4 dagen van 9 en een half uur en dat gaat redelijk alleen vaak afgebrand na een week werken maar verder gaat het wel gelukkig nog ...

 

groetjes simone

Link to comment
Share on other sites

De uwv arts sie ik 3 weken geleden heb bezocht , zei me dat ik een formulier moest invullen zodra ik in Nieuwegein behandelt ben en meer weet.

Maar in zijn rapportage schrijft hij dat ik ipv 80-100% ,nog maar voor 27% ben afgekeurd en dat ik per December geen uitkering meer krijg. Dit brengt echt heel veel stress met zich mee en ben er dan ook heel erg ziek van. Ik ga wel in beroep , maar dat gaat weer lang duren.

Ons leven ligt op het moment even helemaal stil. Ik probeer het positief in te zien , maar dat lukt niet altijd!

 

Werken zit er gewoon , nog , niet in voor mij. Als ik dat kon , dan was ik allang weer aan het werk zijn !

Link to comment
Share on other sites

Hallo Spieker

 

Heb je al bezwaar gemaakt? Daar moet je niet te lang mee wachten!

Je moet daarvoor DIT FORMULIER invullen en opsturen.

Daarbij kun je ook brieven van artsen voegen om jouw zaak te ondersteunen. Maak wel eerst kopietjes van die brieven zodat je ze voor jezelf ook nog hebt.

 

Als het bezwaar gegrond wordt verklaard, word je vervolgens uitgenodigd voor een hoorzitting waar je jouw zaak kunt toelichten. Zorg ervoor dat je dan iemand meeneemt die goed op de hoogte is en ook goed uit z’n woorden kan komen als jij daarvoor te emotioneel wordt.

Bij die hoorzitting is ook een UWV-arts aanwezig, en dat is een andere dan degene waar je eerst geweest bent.

 

Als je geen WIA-uitkering meer krijgt, kun je misschien een WW-uitkering aanvragen (ook bij UWV). Maar of je daar recht op hebt en hoe lang hangt af van je arbeidsverleden.

Als dat ook niet kan rest er eventueel een Bijstands-uitkering. Die moet je aanvragen bij de afdeling Sociale Dienst van de gemeente waar je woont.

 

Heel veel sterkte in deze onzekere tijd. :thumbup1:

Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid is zodat je weet waar je aan toe bent.

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

hoi spieker,

 

Ook ik ben pas gekeurd en ben door de uwv voor 80 / 100% afgekeurd.

Maar ik wel wel nog ongeveer 6 uur in de week..

De uwv was erg makkelijk bij mij moet ik zeggen.

 

Succes Corina

Link to comment
Share on other sites

hoi allemaal ,

 

ik werk 36 uur per week op kantoor de enne keer gaat het beter dan de andere keer betreft de vermoeidheid :cursing: maar als ik goed op me zelf pas en optijd :thumbup1: naar mijn bedje ga is het te doen gelukkig tot nu toe !!

 

sterkte voor iedereen

Link to comment
Share on other sites

Hoi allemaal

 

Ik werk sinds begin oktober weer mijn eigen aantal uren (28) in de zorg.

Ik heb van het begin af aan gewerkt, soms op therapeutische basis dan stond ik over gepland en later heb ik het langzaam opgebouwd van 7uur per week naar 28uur per week. Ik ben echter wel 15 maanden in de ziektewet geweest en daarom komt er nu een arbeidsdeskundige aan te pas,omdat na zo'n lange tijd men denkt dat ik dit werk niet meer kan doen. Mijn werkgever houdt me nu 5% in de zw omdat voor hem het risico te groot is dat ik weer een terugval krijg. De beperkingen lijst die ingevuld is is zo minimaal dat als ik daar op afgewezen zou worden hij het beste iedereen naar huis kan sturen want dan kan niemand dat werk doen. Ik zeg niet dat het niet verstandig is om wat lichter werk te gaan doen omdat het op een verpleegafdeling echt zwaar is, maar als je zo van je werk houdt en dat met zoveel plezier en liefde doet en dat je daar zoveel uit put dan wordt die beslissing wel erg moeilijk.

En ik weet ook wel dat mijn gezondheid boven alles gaat maar ik ben er ook van overtuigd dat iets wat je zo graag doet ook bij draagt aan je herstel, en als ik dit op moet gaan geven ik daar een flinke dip aan over houd.

 

Astrid

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ik werk momenteel nog 36 uur in de week in de zorg met wisselende diensten. De ziekte heb ik sinds begin van het jaar. Ik rust veel. Ik tennis nog maar een stuk minder als 2 jaar voor mijn ziekte.

Sterkte voor een ieder.

 

Groet Peter

Link to comment
Share on other sites

Zijn er hier ook mensen die zijn afgekeurd voor hun functie en in een ander bedrijf herplaatst zijn?voor mij gaat er nu extern gekeken worden voor een andere baan. Maar ik heb daar een beetje een hard hoofd in. Ik 37 jaar met sarco en dvn...Voor mij toch zeker 10 20- jarigen die gezond zijn???Of zie ik het weer te somber in???

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bianca,

 

Kop op meid, je hoeft immers niet zelf op zoek, dat gaan anderen voor je doen.

De mensen die dat gaan doen hebben zoiets vaker gedaan, het is hun vak.

Vergeet niet dat jij een belangrijk stuk werkervaring meeneemt dat die 20-jarigen missen.

 

Ik wens je heel veel succes en hoop echt voor je dat het lukt ander werk te vinden waarin jij je weer echt op je plaats en gewaardeerd kunt voelen!

Houd je ons op de hoogte?

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bianca

 

Ik snap je bezorgdheid wel, ik zit in het zelfde schuitje als jij. Ook voor mij houdt het op bij mijn werk. Ik ben nu wel volledig aan het werk (28uur) maar heb wel een ziekmelding staan van 15 maanden en omdat ik geen duurzaamheid kan garanderen wordt er iets anders gezocht. Ook ik heb sarco en dvn en ik denk dat als het bedrijf iets anders voor je zoekt je ook een stempel mee krijgt van ze kan het daar niet meer en moet het nu hier proberen.(misschien zie ik het ook wel te somber) krijg je dan wel een eerlijke kans???

 

Astrid

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.