Ga naar inhoud

het "begrip"plantje


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Hebben jullie de reclame vh astmafonds met het begripplantje al gezien?

 

Dat vind ik een hele goede zet. Ik heb ook astma.En er is nog nooit rekening gehouden om niet te roken waar ik bij ben.Nog niet eens minder....

Zoiets moest je ook voor sarcoidose hebben, alhoewel het ook wel bij sarco toe te passen is eigenlijk.

Voor ons is het ook niet goed in rook te zitten enz

 

Heel goed dus! :thumbup:

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het spotje even opgezocht op de website van het astmafonds. Leuk spotje. Nu maar hopen dat het helpt. Er werd nooit rekening met me gehouden toen ik gewoon niet tegen rook kon. Ik zat alle verjaardagen in de keuken en daar was iedereen helemaal aan gewend...

Toen ik een nieuwe huisarts kreeg, stelde die al snel de diagnose Astma en toen kwam er ineens wel begrip en werd er wel op steeds meer adressen buiten gerookt. En waar ik geen begrip kreeg, kreeg ik vanzelf een astma-aanval (ik ging niet meer in de keuken zitten!) en schrok iedereen (vooral de dader...) zich het apezuur. Mijn avond verpest, maar dat was een investering in de toekomst ;)

Link to comment
Share on other sites

Hey Albertina,

 

Ja goed spotje he.

En ik las dat het een luchtzuiverend plantje is dus zowieso ook goed voor onszelf als we hem zelf in huis halen.

Oh dus je kreeg met de diagnose wel begrip en hielden ze rekening met je.Fijn idd.

Nee bij mij niet.

 

Als de dader zich het apezuur schrok, heeft het wel geholpen....gelukkig.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Jaaa.... ik vind het ook een goed spotje, ik heb de plant al in huis!!!

Heb hem al heel lang is een ouderwets plantje, nog een overblijvertje van mijn ouders:)

 

Ik heb gelukkig niet zoveel last van mijn omgeving, iedereen in mijn omgeving rookt buiten!!

En vind het super goed dat nou nergens meer binnen gerookt mag worden,

al weet ik hoe moeilijk het is voor de rokers onder ons...

het scheelt toch wel een hoop klussen,

de muren blijven veeeeeeeeel langer fris wit :w00t: :p

 

Ons huis is al helemaal op allergie ingesteld, moest met want mijn kids zijn ook overgevoelig.

 

Groetjes Okkie ;)

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb het spotje nog niet gezien maar weet dat een sanserveria (als je dat zo schrijft) luchtzuiverend werkt. Vroeger stonden deze planten ook altijd op kantoren en dat was niet voor niets!

 

Vroeger had ik er nooit moeite mee dat er mensen waar dan ook rookten. Zelf heb ik ook als anderhalf pakje per dag mee gedaan.

Nu ben ik een voorstander van een algeheel openbaar rookverbod. Dus ook op de openbare weg. Er zijn erg veel mensen met longaandoeningen en die zouden geen last moeten hebben van de rook van wie dan ook. Ik weet dat ik wat roken betreft een vrij extreme mening heb, maar die is gevormd mede door ik nu weet hoe veel last de rook iemand kan geven. Als roker heb je geen idee en denk je dat het aanstellerij van de klager is.

 

Ik moet trouwens uitkijken dat ik niet overal over ga klagen want bijvoorbeeld uitlaatgassen, vooral dieseldampen, maken me ook erg benauwd.

 

Ik ga het filmpje even opzoeken....

 

Groetjes, Jacqueline.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Het plantje is een Spathiphillium, het is een plantje met witte kelkachtige bloemen erin. Heel gemakkelijke plant, heeft redelijk veel water nodig en bloeit (met een beetje geduld) steeds weer.

Bye Ineke.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het spotje bekeken en fiets morgen even naar de intratuin voor een paar van die dingen.

Erg goede actie en een erg leuk plantje.

 

Groetjes, Jacqueline.

Link to comment
Share on other sites

Hé Zjakke,

 

Misschien luisteren de rokers wel naar jou! Jij weet tenslotte waar je het over hebt, als roker én als anti-roker :biggrin:!

 

Ik ga trouwens geen plantjes kopen. Over een paar weken komen de electricien en stucadoor zich uitleven op onze woonkamer. Daar hebben zelfs luchtzuiverende plantjes geen weerwoord op ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb niet de indruk dat rokers (of andere verslaafden) luisteren naar een in hun ogen bijdehante ex-roker en zeurkous.

Toen ik nog rookte kon ik het ook echt niet begrijpen waar al die ophef nou eigenlijk over ging. Daar ben je op dat moment gewoon niet mee bezig. Als ik terug denk aan mijn gedrag toen, schaam ik me wel en ik moet ook zeggen dat ik mezelf nu ook niet meer herken in dat gedrag. Misschien word ik oud en wijs?????

Nou moet ik wel zeggen dat er inmiddels een hoop rokers zijn die echt rekening proberen te houden met niet-rokers. De mentaliteit is wel veranderd, gelukkig.

 

Het lijkt me idd geen goed idee om nu plantjes te kopen. Naar wat ik begrijp gaan jullie zeer rigoreus verbouwen. Spannend, maar stoffig. Mondkapje voor zou ik zo zeggen!

 

Grotjes, Jacqueline.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Zjakke,

 

Ik ga nog veel verder dan dat mondkapje. Vorig jaar, tijdens de verbouwing van de zolder ben ik ziek geworden (Sarcoidose, dus) en sindsdien ben ik heel gevoelig voor stof, vooral fijnstof.

We nemen het zekere voor het onzekere en verhuizen voor een paar weken naar het huis van de buren (dat toevallig al een hele tijd te koop staat). Dat kost dan wel een lieve duit, maar is wel heel praktisch :). Ik kan dan alles vanaf een veilige afstand in de gaten houden en dochterlief kan gewoon zelf naar school en naar vriendinnetjes gaan, etc.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Goed bezig albertina :)

 

Ik kreeg een krantenknipsel over dat plantje in mn handen geduwd door een kennis. Moet nog gaan kijken bij de plaatselijke planten 'dealer' :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.