Ga naar inhoud

Ervaringen met vasten


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Ik vroeg mezelf af wie er ervaring heeft met vasten.

Laatst was er bij Dokter van Morgen een hele uitzending gewijd aan vasten en werd er uitgebreid ingegaan op reuma en de effecten van vasten hierop.

Op Pubmed kon ik maar 1 onderzoek vinden specifiek voor sarcoidose maar de uitslag vind ik verbluffend. 85% van de deelnemers voelden zich beter; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8744116/

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Goedeavond Joachim,

Mijn zoon en vrouw hebben veel resultaat met vasten, 8 uur raamwerk waar bijna alles gegeten kan worden.

En nu een van de belangrijkste met voedsel: Varkens vlees en koeien vlees heeft heel veel gelijkenis met mensen dat is algemeen bekend, maar dat de cellen van die beesten in de mens terecht komen zijn ze toch een beetje verschillend en worden ze aangevallen door......... dat trikkert alles weer om aan te vallen met alle gevolgen van dien onstekingen etc.

Mijn zoon zou het technisch goed kunnen vertellen maar door ervaringen met dokters die denken aan hun eigen inkomen en niet de moeite nemen om het te onderzoeken.

Wij raden zeker aan om te vasten dit word ook door de laatste onderzoeken gesteund!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Bedankt Dirk voor je reactie. Dus als ik het goed begrijp sowieso varkensvlees en koeienvlees vermijden? Heb je een voorbeeld als schema wat er gebruikt kan worden?

Groet,

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag Joachim,

Wij heben voor het meeste eten, 3 personen, Spaghetti, Bamie, Nasie etc.  300 gram gehakt en 100 gram varkens spek dit heb ik een aantal weken gehalveerd en werd als verbetering gevoeld maar aangezien we vlees eters zijn willen we het niet helemaal zonder doen.

Mijn zoon verdraagt geen brood maar eet rijstwafels en geeft voor hem geen probleem.

Waar ik met koken en voedsel inkoop het meeste naar kijk is het calsium, alles waar meer dan 50 miligram niet op tafel.

En kijk naar de link hieronder dan zegt het genoeg wat gegeten word wat eigenlijk niet kan, Calcium reageerd met Sarcoidose.

Een hoog Calcium gehalte is een aanwijzing voor Sarcoidose.

Waar zit calcium in? (samengezond.nl)

Wij hebben een waterkoker van glas en na verloop van tijd moet je hem ontkalken, het water in Friesland zit dus vol met Calcium(kalk).

waterfiltergekocht en geen aanslag meer en dat gaf direct een rust voor mijn twee klanten geweldig weer een punt van reaktie geveld!

 

Dit Email adres is binnenkort niet meer geldig daar ik met pensioen ga binnenkort

 

Met vriendelijk groet,

Dirk Koomen

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.