Ga naar inhoud

herstellen van verwondingen


Guest Ienepien

Recommended Posts

Guest Ienepien

Ik vraag me af: herstellen of reageren sarcoidose patienten lichamelijk anders op huidverwondingen? Wie heeft daar wel eens iets geks met mee gemaakt? :confused1:

 

Ik ga morgen naar de huisarts omdat een klein wondje van 3 weken geleden groter wordt en de huid daarom heen een steeds grotere rode vlek vertoond.

Herstellen wij minder goed van verwondingen?

 

Wie heeft hier ervaring mee :question:

 

Ineke

Link to comment
Share on other sites

Peesontsteking

 

Heb het wel dat het rare plekken blijven. Huid blijft donkerrood en voelt een beetje leerachtig aan. Heb een hele grote rare plek, wat een jaar terug een peesontsteking is geweest. Soms duren wondjes (vooral op mijn benen) wel lang voor het korstje weg is. Heb echter nog nooit gehad dat het groter werd.

Link to comment
Share on other sites

Dat kleine wondje van mijn dvn-test, heeel klein plekje maar, rondje, zie ik nu nog, is al een paar jaar geleden.

Ik dacht dat het van de diabetes is.Dan helen dingen ook minder snel.Maar wie weet als Jids het ook heeft....

Link to comment
Share on other sites

Mijn verwondingen, schrammen etc helen langzaam, smeer er vaak wat bodymilk of calendulen creme op.

verder merk ik dat blauwe plekken ook amper wegtrekken blijven heel lang zichtbaar en gevoelig

Ondanks mijn nieuwe bril blijf ik overal tegen aan stoten (ja lekker lomp.....)

Ach ja het is bijna een ritueel om te zorgen dat mijn huid in conditie blijft

groetjes victoria

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

herstellen huid

 

Nou dat is dan al wel weer duidelijk hè? ook onze huid kan 'vervelend' zijn!

 

In mijn geval stond vanmorgen de longarts en assistent en huisarts voor een raadsel, zo'n grote rode vlek met een verdikt paars vlekje in het midden, nooit gezien... nee, geen sarco plek, dat niet.

Door de rode rand eromheen houden ze het voorlopig op een schimmelinfectie die waarschijnlijk door de verminderde weerstand onstaan is. Creme meegekregen en afwachten of die gaat helpen.

 

Het bloed prikken was weer een verschrikking, ik ben weer een vergiet.

Mijn aderen zijn moeilijk te vinden en al ze er één hebben wil hij niet 'lopen'.

De prikker en ik hebben ons weer peentjes gezweten, balen :cursing:

Uiteindelijk met moeite net aan genoeg er uit weten te krijgen maar wel uit

mijn hand, dat ziet er de komende dagen weer fantastisch uit maar niet heus.:sneaky:

Nog meer mensen met dit probleem :question:

Bewerkt door Ienepien
Link to comment
Share on other sites

Hoi Ienepien,

 

Balen zeg die plek.

Hopenlijk helpt de creme snel!

 

Ik heb ook altijd z'on problemen met bloed prikken.

Het ligt aan de aderen maar ook aan de prikker hoor.De ene keer doet het echt pijn en de andere keer minder.

Ik zie er naderhand ook lekker uit, leuke blauwe plekken haha.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik weet niet echt of ik snel of langzaam herstel van een krasje of wondje. Heb eigenlijk weinig vergelijkingen :(

Sinds de sarco wel meer plekken erbij gekregen ook naast mn neus heel vreemd allemaal.

Link to comment
Share on other sites

Bij mij genezen wondjes gelukkig wel snel alleen aan de voeten is de huid heel erg dun en blijven de plekken rood-blauwig van kleur en soms jeukt het en krabbel ik het weer open... op dit moment ook weer maar of dit bij de sarco hoort????

Ik heb ook die rare rode plekken gehad op mijn romp en in de oksel.

 

Het gaat vaak na een paar dagen vanzelf weer over, mijn arts heeft mij voor die plekken op de voeten Bactroban voor geschreven voor de romp en oksel niks,

omdat hij niet weet wat het is en omdat het alweer aan het minderen was toen ik bij de arts kwam

maar ik smeer de plekken ook met nestosilzalf of sabai oil om het te verzachten...

en als ik het weer zo heftig zou krijgen, moet ik het direct bij de arts laten zien

maar zo heftig is het niet weer terug gekomen gelukkig...???

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Ienepien
Nou dat is dan al wel weer duidelijk hè? ook onze huid kan 'vervelend' zijn!

 

In mijn geval stond vanmorgen de longarts en assistent en huisarts voor een raadsel, zo'n grote rode vlek met een verdikt paars vlekje in het midden, nooit gezien... nee, geen sarco plek, dat niet.

Door de rode rand eromheen houden ze het voorlopig op een schimmelinfectie die waarschijnlijk door de verminderde weerstand onstaan is. Creme meegekregen en afwachten of die gaat helpen.

 

Het bloed prikken was weer een verschrikking, ik ben weer een vergiet.

Mijn aderen zijn moeilijk te vinden en al ze er één hebben wil hij niet 'lopen'.

De prikker en ik hebben ons weer peentjes gezweten, balen :cursing:

Uiteindelijk met moeite net aan genoeg er uit weten te krijgen maar wel uit

mijn hand, dat ziet er de komende dagen weer fantastisch uit maar niet heus.:sneaky:

Nog meer mensen met dit probleem :question:

 

Nou inmiddels weet ik wat die rode plek was, namelijk de ziekte van lyme!

Na weken gesmeerd en gewacht te hebben tot dat het weg ging, wat niet gebeurde, wilde ik naar de dermatoloog, toen ik daar aan de beurt was, zei hij; dat is lyme.

De rode kring was inmiddels heel groot, over één hele borst en ook al op mijn rug. Hij nam gelijk 2 huidbiopten en weer bloed laten prikken.

Een week later was de uitslag er en ja, lyme diseas. Nou dat is lekker 2 ziektes in één lijf en de klachtenlijst kwam heel erg over één met de sarco, dus moeilijk te bepalen wat lyme en wat sarco klachten waren maar ik was wel zieker dan ooit. Ik kreeg een antibiotica kuur doxy maar daar werd ik na 6 dagen erg duizelig en beroerd van, dit was niet vol te houden. Na een stop van 24 uur kreeg ik 10 dagen amoxilline ook deze kuur was rot, veel hoofdpijn, duizelig, misselijk, spierpijn, zweetaanvallen (erger dan ooit)de bibbers dus heel beroerd maar ik heb het vol gehouden. Over 3-4 mnd. prikken en hopen dat de lyme weg is en blijft.

 

De sarco is nog steeds actief er was weer iets meer tekening te zien op de longfoto's dan vorige keer, de blaastest ging goed en gelukkig functioneren mijn longen nog steeds naar behoren. De bloedtesten waren nog niet binnen, die hoor ik maandag (ACE waarde).

Over 4 mnd. weer de testen + een ct scan, de klachten over me heen laten komen en proberen weer wat meer te gaan doen en hopen dat de sarco gaat doven. Het is maar goed dat ik geen medicijnen hoef want dat zou niet kunnen, voorlopig moet ik herstellen.

 

Nou een mens kan wat mee maken hè!? wat een pech, gebeten worden door zo'n stom besmet beestje, terwijl je al sarco hebt, dubbelpech.

Groetjes Ineke

Bewerkt door Ienepien
Link to comment
Share on other sites

Hoi Ineke,

 

Dat jou dat nou moest overkomen. Inderdaad dubbelpech!

 

Maar wel fijn dat je nu weet wat het is en waar je tegen vecht, het blijkt dus een tweekoppig monster te zijn :eek::eek:...

Wie weet ga je nu wel enorm opknappen, als de Lyme er helemaal uitgewerkt is. Ik hoop het voor je:thumbup1:!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Ienepien

Morgen ga ik weer voor 3 uur per dag (3 dagen) beginnen met werken, ik ben er blij mee! Ik ben ruim 2 maanden thuis geweest en eerst vond ik dat heel normaal want ik kon niet anders maar nu gaat het beter en word ik het zat thuis.

 

De ziekte van lyme lijkt weg te zijn al moet dat in april nog gecontroleerd worden.

Dus heb ik nu 'alleen nog maar' de sarco en ook daar heb ik slechtere tijden mee gekend. Al laten de medische gegevens een ander verhaal zien (slechter dan voorheen), ik voel me weer veel energievoller en minder klachten.

Dus morgen lekker weer beginnen, ik heb er zin an!

 

Jullie ook allemaal lekker geschaatst?, ik wel! ik vind het heerlijk om te doen.

De longen moeten steeds wel even wennen aan de kou maar verder gaat het goed, vandaag het zonnetje erbij, heerlijk hoor!

groetjes Ineke

Link to comment
Share on other sites

Morgen ga ik weer voor 3 uur per dag (3 dagen) beginnen met werken, ik ben er blij mee! Ik ben ruim 2 maanden thuis geweest en eerst vond ik dat heel normaal want ik kon niet anders maar nu gaat het beter en word ik het zat thuis.

 

De ziekte van lyme lijkt weg te zijn al moet dat in april nog gecontroleerd worden.

Dus heb ik nu 'alleen nog maar' de sarco en ook daar heb ik slechtere tijden mee gekend. Al laten de medische gegevens een ander verhaal zien (slechter dan voorheen), ik voel me weer veel energievoller en minder klachten.

Dus morgen lekker weer beginnen, ik heb er zin an!

 

Jullie ook allemaal lekker geschaatst?, ik wel! ik vind het heerlijk om te doen.

De longen moeten steeds wel even wennen aan de kou maar verder gaat het goed, vandaag het zonnetje erbij, heerlijk hoor!

groetjes Ineke

 

Wat fijn dat het weer zo goed met je gaat!

Werk ze!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Ineke,

 

Lekker genieten, hoor! Fijn dat je je weer zoveel beter voelt:thumbup1:

 

Schaatsen laat ik maar aan man en dochter over. Dat gaan mijn enkels en knieën niet redden.

Misschien dat ik het volgend jaar wel kan, want ik word toch echt (tergend langzaam, maar toch) sterker!

Link to comment
Share on other sites

Geweldig dat het zo goed met je gaat Ineke!!!

 

Haha neee...... ik heb ook niet op de schaats gestaan, zelfs niet op het ijs! durf het ook niet meer hoor hihi....

Ik komt nu liever even niet buiten maar soms kom je daar niet onderuit maar dan met dikke das voor mijn mond en neus om mijn longen te beschermen. Ik dacht ook altijd zoals jij, heeeeerlijk de vrieskou in en dan t zonnetje erbij.... dat is toch hartstikke gezond????

Maar helaas niet voor mij :(

 

Ik hoop dat de sarco dan ook gauw uit jou leven is meis!!!

Hoe was je eerste werkdag vandaag??? Kon je het een beetje volhouden of viel het toch wel tegen??

 

Groetjes Okkie :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

weer werken

 

Viel toch een beetje tegen hoor Okkie.

wat een drukte om je heen zo'n middag!

Dat ben ik niet meer zo gewend en ik was blij dat

ik thuis was.

Alle collega's bedoelen het goed maar al dat uitleggen

over hoe het met je gaat is ook vermoeiend hoor.

De meeste denken dat ik weer beter ben,

omdat ik terug ben maar zo'n feest is het nog lang niet.

IK werk nu 3x3uur en dat hoort te zijn 3x8uur, het lijkt nu

dat ik daar nooit meer aan zou kunnen komen maar we zien wel,

niet te ver voor uitzien, eerst dit maar eens zien vol te houden.

 

Ik heb wel een hele begripvolle werkgever, daar ben ik heel blij mee :)

Ik hoop dat het vanmiddag beter gaat ;)

Doei Ineke

Link to comment
Share on other sites

neem niet te veel hooi op je vork Ieneke!!!

 

Hey Ienepien, wat fijn voor je dat je collega's en vooral je werkgever zo begripvol zijn, daar mag je echt wel blij mee zijn!!!

Daar kan je bekaf van zijn hè idd. goed bedoeld maar oooo zooo vermoeiend hihi..

En net wat je zegt er is toch niets aan je te zien dus... ben je beter, want je bent er haha maar dat is met Sarco toch wel even ander hoor!

Ik herken jou verhaal helemaal... Ik heb dit ook heel lang gehad en ben uiteindelijk gestopt

en daar heb ik nooit geen spijt van gehad.

Maar dat is ieder zijn eigen keuze hoor! :)

 

Ik hoop dat het jou gaat lukken, langzaam een een come-back kunt maken!!! vgc28.gif

Doe het vooral rustig aan met opbouwen en neem de tijd ervoor.... 2i6iah3.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ineke echt fantastich voor je! Geniet met volle teugen en hopelijk gaat het in 2009 alleen maar bergopwaarts voor je :)

Link to comment
Share on other sites

ienepien.

 

 

blij te horen dat je weer wat kan buitenhuis gaan werken

 

ik moet zeggen dat ik ook altijd last heb met wondjes ,dat die niet gemakkelijk genezen eerst worden ze rood en dan genezen ze.

 

ik heb ook een klein beetje geluk dat als ik moet bloed laten afnemen dat dit via mijn porth a cath gebeurt.

 

de prof probeerde zelfs via mijn liesen om bloed te nemen en zelfs dit lukte niet.

 

ik heb nog een belangerijk vraag ,hoe hoog staan jullie waarden van ace.

 

groetjes bieke

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.