Ga naar inhoud

ogen


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Wie heeft er ook last van dat als je in een bepaalde houding (weet nog niet welke houding precies) in bed ligt en tv kijkt je van het ene op het andere moment totaal wazig en dubbel ziet?

Dit is heel akelig en ik merk dat het steeds langer duurt voordat het wegtrekt.

Normaal gesproken als ik dan opsta dan gaat het weg na een hele tijd.Maar dat duurt dus steeds langer.

Nu is mijn nieuwe bril(met cilinders) bijgesteld en ik heb dat wazige nu, ik het het idee alsof ik half blind ben, wat een rotzicht.

Herkent iemand dit? en wat is dit? ( ze vertelden me eens te korte oogspieren of zo, maar weet niet of dit klopt)

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

hoi knuffel,

 

mijn naam is ingrid en ik heb chronische sarco. Hierdoor heb ik nogal last van mijn ogen gehad en nog wel. Verschillende keren heb k nu een infectie in de oogbal gehad. Er is weldegelijk een behandeling voor. Als ik jou was liet ik dit gewoon even in het ziekenhuis nakijken bij de oogarts. Kan je gelijk het een en ander uitsluiten toch?. succes

 

groeten ingrid

Link to comment
Share on other sites

Hoi Ingrid,

 

Ja ik heb ook altijd last vd ogen, maar volgens mij ligt dat aan de dvn he?

Maar misschien is het bij jou idd sarco in de ogen.

Ik heb toevallig laatst een second opinion gehad bij een oogarts.

Ik heb wel die droge ogen, brandende ogen, duizelig, en dat wazige en dubbel zien wat ik net beschreef maar dus geen sarco in de ogen.Denk dat mijn klachten van de dvn zijn....? Dus wel sarcogerelateerd maar niet echt sarco in de ogen.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Ogen

 

Hey allemaal,:biggrin:

 

Ik heb dezelfde klachten . Maar door de dubbele gezichtsverlamming gingen ze slecht dicht, daarom dacht ik dat dat daarbij hoorde. Ik heb druppels voor overdag en s nachts heb ik er gel in om uitdroging te voorkomen. Ze worden wel wat rustiger maar moet soms zo knipperen om iets "scherp" te krijgen. Mn bril kan ik niet op omdat de sterkte nu niet goed is maar volgens de oogarts kan ik over n dikke maand eens proberen om ze op te laten meten, dat had nu nog geen nut. Ze zagen in de ogen ontstekingen maar die worden alweer rustiger dus ook dit heeft tijd nodig om te herstellen?

Alleen dat dubbelzien levert nogal eens problemen op , iets mispakken, dus weer vallen, dingen omgooien enz.

Toch zal het wel bij de Sarco horen denken jullie niet ? Het zijn weer dezelfde klachten.

 

Groetjes Rina :ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Rina,

 

Ik denk dat jij andere klachten hebt?

Ik heb niet constant het dubbel zien.

Het is meer na die houding in bed en ook soms rechtop maar niet constant.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Ogen

 

Hoi Knuffel :w00t:

 

Ik zie ook niet contstant dubbel ,maar als ik mijn hoofd te snel beweeg naar links dan gaan ze snel heen en weer en hebben even de tijd nodig om te herstellen , dit is al een heeeeel stuk verbeterd, dit komt ook door dat de sarco in /op mn oogzenuwen zit .Waar niet ? Dat was een of ander syndroom van huppelepup , dat gaat wel weer over. En met vlagen zie ik dubbel. Als ik te "lang" lees of ergens naar kijk dan komt r n vlek voor of t word mistig zeg ik dan wel ns. Dit trekt wel weer weg . Het druppelen helpt er wel tegen. Ze waren aan beide kanten onstoken door de sarco maar dat word wel beterder. De druppels zijn eigenlijk gewone "neptranen " en volgens mij ook ze ook zonder recept te krijgen bij de apotheek /drogisterij maar via de huisarts kost t noppes . Het verzacht wel. Die gel heb ik alleen voor de nacht . Je kan t toch proberen?

 

Groetjes Rina:ohmy:

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.