Ga naar inhoud

Tryptizol


boendoek

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik heb van de neuroloog tryptizol voorgeschreven gekregen vanwege de pijn in m'n voeten en benen door dunne vezel neuropathie.

Ben begonnen met 10 mg per dag (voor het slapen gaan) en nu na twee weken moet ik ophogen naar 25 mg en als dat niet helpt over twee weken weer ophogen naar 50 mg.

Voor de pijn helpt het (nog) niet, maar ik slaap wel heerlijk op dat spul terwijl ik sinds ik sarcoidose heb zeer slecht sliep.

Wie heeft er ook ervaring met tryptizol als pijnbestrijding bij neuropathier? (ik weet dat het in hoge doseringen als anti-depressivum wordt gebruikt).

Link to comment
Share on other sites

Tryptizol

 

Hoi Boendoek,

 

Ik heb Neuro sarcoidose en ooK Tryptizol gekregen om de ergste scherpe zenuwpoijn te stillen. En ik ben sinds een paar dagen met 10 mg begonnen, maar bij mij helpt t nix. Ik slaap er ook niet van, ben s nachts rond 2 a 3 uur weer wakker en kan naar beneden zodat ik de ergste pijn daar kan uit eh...fluisteren:eek:.

Ik heb dus Sarco in mn hersenvliezen , zenuwen , gewrichten , evenwichtszenuwen/organen eigenlijk 1 grote explosie wat schijnbaar niet zoveel voorkomt. Zoals de neurloog vanmorgen nog weer eens vertelde , het was zeker een maandagdag voor hem net of het de gewoonste zaak van de wereld is . Zal wel maar een ieder die Sarcoidose heeft is er mooi klaar mee , waar het ook maar zit.

Vanmorgen vertelde hij gewoon hardweg dat hij niet wist of en hoe het nog zou herstellen .Ik heb een dubbele gezichtverlamming gehad en een gedeelte van mn gezicht zit nog steeds geen gevoel in, een ander zou het zo niet zien maar voor mezelf is dat heel moeilijk. Praten gaat goed maar tegen de avond word alles moe en dat hoor je. Ook mijn evenwicht is ver te halen . Dus andere woorden volgens de neurloog moet ik maar afwachten of dit en de rest nog goed komt. Of t nou neuro of andere sarcoidose is....wij hebben het en ben blij dat we elkaar hier kunnen steunen of steun kunnen vinden. Ik heb gelezen dat jij ook nogal wat achter de rug hebt , hopelijk word de Sarco wat rustiger bij je, ik vond en vind het hartstikke eng als het ook in je hoofd zit , ik probeer er mee om te gaan maar brr...

 

rustig aan he..

 

Groetjes Rina

Link to comment
Share on other sites

Hoi Rina,

 

Pfff, het lijkt me ook doodeng als de sarco in je hoofd zit. Bij mij beperkt de neurosarcoidose zich gelukkig tot het perifere zenuwstelsel en de dunne vezels.

Mijn neuroloog vertelde dat het tot 6 weken kan duren eer je iets van de tryptizol merkt. Ik moest met 10 mg beginnen omdat je lichaam er aan nmoet wennen. Ik ben na twee weken gaan ophogen naar 25 mg en nu (na drie weken) lijkt het te gaan werken, maar over een week nog een keer ophogen naar 50 mg en dat moet hopelijk genoeg zijn.

Ik merte bij het begin met de trytptizol dat ik een hoge hartslag en een opgejaagd gevoel kreeg, maar dat is na anderhalve week verdwenen.

Wie weet moet je dus wat meer geduld hebben, maar ja, geduld hebben moet je al zo vaak met sarcoidose helaas....

Link to comment
Share on other sites

Tryptizol

 

Ik moet je eerlijk iets eh opbiechten hihi :biggrin:, ja later kon ik er wel om lachen maar ik snapte er nix van. Ik kreeg het recept mee voor Tryptizol maar had op dat moment zoveel info van de Neuroloog gekregen dat ik de helftvan de uitleg heb gehoord van het recept, dusssss Rientje neemt gelijk s avonds 2 van die pillen in , dus gelijk 20 mg. Hmm...toch nog om 2 uur wakker . Oke ik zal dr aan wennen moeten dacht ik. IPV op het doosje te kijken ging ik gewoon zo een paar avonden door totdat... ik in een gesprek overdag zo in slaap viel ,hoppa, t lichtje uit. 1 tel maar toch. Die dag vulde ik mijn weekdoos voor de pillen, dan hoef ik elke dag niet alles op tafel te zetten. En daar lees ik dus op het doosje, de eerste 2 weken 1 tablet voor het slapen gaan , mocht het niet het gewenste effect geven dan 2 tabletjes nemen:blush:.....Hellup! Het gaat nu wel beter maar ik slaap nog steeds snachts niet. Dan toch over n paar dagen maar eh..2 nemen? Het schijnt de ergste zenuwpijn weg te nemen maar het heeft wel wat tijd nodig voor het zo werkt jahaaaaaaaaaaaaa geduld ik weet t ...Hebben we toch allemaal hier? :w00t:

 

Het zijn maar hele kleine pilletjes maar wat een gezellig effect kunnen ze hebben :rolleyes:

 

Groetjes Rina

Bewerkt door Rina
Link to comment
Share on other sites

Mijn geheugen is ook een grote zeef sinds de sarco ;-)

Maar wat de pillen betreft ben ik altijd neurotisch bang om te veel binnen te krijgen dus daar let ik wel op ha ha

Dat middagdipje herken ik wel, ik kachel altijd helemaal in tussen 12.00 en 15.00. Best lastig soms :p

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Tryptisol

 

Hoi, en gaat het al wel beter nu?

Ik ehb ook dunne vezel neuropathie en heb geen tryptisol maar Amiltryptaline. Ik weet niet of dat dezelfde stoffen bevat, maar bij mij helpt dit gelukkig erg goed!! Zonder medicijnen kan ik geen stap verzetten, niet slapen en verrek ik de hele dag van de pijn. Met een lage dosis (40mg) voor het slapen gaan kan ik redelijk "gewoon" functioneren, dus lang leve de tabletten. ik slik ze inmiddels al een jaar of 3 en heb de dosis ook niet meer hoeven evrhogen al hoewel dat wel mag als het nodig is.

 

gr,

Peet

Link to comment
Share on other sites

Hoi, en gaat het al wel beter nu?

Ik ehb ook dunne vezel neuropathie en heb geen tryptisol maar Amiltryptaline. Ik weet niet of dat dezelfde stoffen bevat, maar bij mij helpt dit gelukkig erg goed!! Zonder medicijnen kan ik geen stap verzetten, niet slapen en verrek ik de hele dag van de pijn. Met een lage dosis (40mg) voor het slapen gaan kan ik redelijk "gewoon" functioneren, dus lang leve de tabletten. ik slik ze inmiddels al een jaar of 3 en heb de dosis ook niet meer hoeven evrhogen al hoewel dat wel mag als het nodig is.

 

gr,

Peet

 

Hoi Petra,

Tryptizol en amitryptiline is hetzelfde, amitryptiline is de grondstofnaam( dus de werkzame stof) en tryptizol is een merknaam of handelsnaam. Dit weet ik toevallig omdat ik jaren in een apotheek gestaan heb.

Groetjes Marjon.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Petra,

Tryptizol en amitryptiline is hetzelfde, amitryptiline is de grondstofnaam( dus de werkzame stof) en tryptizol is een merknaam of handelsnaam. Dit weet ik toevallig omdat ik jaren in een apotheek gestaan heb.

Groetjes Marjon.

 

Ik weet dat amitrytiline de pijnstiller versterkt, in mijn geval de (tramadol) en je slaapt er beter op! :sneaky: :silly:

 

Groetjes,

 

Okkie :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hallo,

Ik slik sinds kort ook amitrytiline 25mg. Dit is gelijk ook mijn start dosering.

En slaap er erg goed op.

Hoe gaat het met jullie reactie vermogen? en rijden jullie nog auto?

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.