Ga naar inhoud

Aanhoudende verhoging en vermoeidheid


Magje

Recommended Posts

Hi,

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat in deze rare tijd. Ik was benieuwd of jullie ook bekend zijn met aanhoudende verhoging (37.5 - 38.2 C.).Begint bij mij ergens in de voormiddag tot de avond.  Sinds half maart bij mij (bijna) vaste prik samen met erge vermoeidheid en recentelijk pijn onder mijn linker rib (dat laatste is al een keer onderzocht; konden niks vinden). 
 

Ik zit op 5 mg prednison + 15 mg MTX. Volgens de longarts hoort de verhoging niet bij sarcoidose (ik zit in het Erasmus), maar ik heb het vorig jaar ook al een periode gehad (toen duurde het maar een maand). A.s. donderdag weer controle, maar de vorige keer was de longfunctie en bloed prima, dus grote kans dat ze niks kunnen vinden. Dokter wil ook niet verder zoeken.
 

Ik vind het best wel frustrerend. Stel dat het nou bij de ziekte hoort (ook al is deze niet actief) dan kan ik me erbij neerleggen, maar nu ga ik toch de hele tijd denken; wat heb ik nou? Begin a.s. dinsdag ook met een nieuwe baan; gelukkig de eerste maanden nog thuis werken, maar toch...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Goedemiddag Magje,

Zelf ben ik niet bekend met de verhoging die je beschrijft. Hoe was je controle?

Als ik een inschatting moet maken dan denk ik niet dat het bij de Sarco hoort... verhoging/koorts is een normaliter een lichamelijke reactie op een ontsteking / bacterie / virus. Misschien speelt de MTX wel een rol hierin? Veel mensen krijgen daar bijwerkingen van....

Grt,

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hi Joachim,

bedankt voor je reactie! Mijn controle was goed! De bloedwaarden waren het beste in twee jaar en mijn longfunctie idem! Longarts denkt inderdaad dat het niet met sarcoidose te maken heeft, al lees ik wel op internationale fora dat sommige mensen met niet-actieve sarcoidose nog steeds last van langdurige verhoging naast de vermoeidheid kunnen hebben.

In overleg met de longarts is nu besloten de MTX een maand te stoppen. Ik ben nu koortsvrij ??. Eerder was ik ook al twee keer een paar weken met de MTX gestopt en de koorts ging toen ook weg. Ik hoop echt dat ik de oorzaak heb gevonden, maar zal jullie op de hoogte houden.

Heb jij dit ooit als bijwerking van anderen gehoord? Lees wel veel over plotselinge hoge koorts, maar eigenlijk niks over verhoging.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Magje wat fantastisch news voor je! Proficiat!

Ben iig wel benieuwd naar je verdere verloop en ik heb verhoging nog niet gehoord van anderen als bijwerking. Wellicht is een idee om het eens te vragen aan de Sarcoïdose Belangen Vereniging? 

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.