Ga naar inhoud

Nieuw middel tegen slaperigheid/moeheid??


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Misschien als dit doorontwikkeld wordt kunnen ook wij onszelf iets minder moe voelen :cheer:

 

Wetenschappers uit Amerika hebben een medicijn tegen slaperigheid uitgevonden. De stof genaamd orexin-A zou zelfs als vervanger van slaap kunnen dienen. Het middel is getest op apen die meer dan 30 uur achtereen wakker werden gehouden, maar net zo goed bleken te functioneren als andere goed uitgeruste soortgenoten. De hersenen van de apen bleken op de scan nauwelijks van elkaar te onderscheiden. Het onderzoek is gefinancierd door het Amerikaanse leger. Het middel zou veel minder schadelijke bijwerkingen hebben dan koffie en amfetaminen (speed). Amfetaminen worden onder andere door Amerikaanse piloten gebruikt tijdens lange vluchten. De stof zou een grote toekomst tegemoet kunnen gaan, stelt onderzoeker Jerome Siegel. Maar voordat orexin-A op de markt verschijnt zal het nog wel ruim tien jaar kunnen duren, door meer onderzoek en allerlei formele procedures.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

slapen

 

hallo

 

zijn er nog veel mensen met sarco die moe zijn en heel veel slapen

 

ik slaap van savonds 2200 tot smorgens 7 uur sta op met de kids en dan ga ik om 8 uur terug slapen tot 1 uur of langer moet wel worden wakker gemaakt

 

groetjes bieke

Link to comment
Share on other sites

Ja ik heb er van tijd tot tijd ook last van en geef me hier dan aan over,

ik kan niet anders en het meestal wanneer de sarco weer actief is...

en dat is best vaak bij mij maar er zijn bij mij meer oorzaken,

het is niet alleen de sarco...

Als de sarco actief is kan wel de hele dag slapen... en ook de nachten...

maar goed ik weet waar het vandaan komt... :dizzy:

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

Ja, ik ben altijd moe en kan op alle momenten van de dag slapen. Ik kan er ook geen peil op trekken, want soms sta ik fris op en dan is het na een paar uur over en soms sta ik moe op en dan gaat het in de loop van de dag wel. Maar ik heb eigenlijk altijd last van de moeheid en dat terwijl bij mij de sarco rustig/stabiel en volgens de longarts over is, Nou dat laatste geloof ik dan weer niet.

Groetjes van Marjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ja, ik ben altijd moe en kan op alle momenten van de dag slapen. Ik kan er ook geen peil op trekken, want soms sta ik fris op en dan is het na een paar uur over en soms sta ik moe op en dan gaat het in de loop van de dag wel. Maar ik heb eigenlijk altijd last van de moeheid en dat terwijl bij mij de sarco rustig/stabiel en volgens de longarts over is, Nou dat laatste geloof ik dan weer niet.

Groetjes van Marjon.

 

Hoi Marjon,

 

Idd "rustig/stabiel"betekent niet dat het over is.

Je kunt ondanks niet aan te tonen klachten toch klachten hebben.

Dus ook als het stabiel is.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Hoi Marjon,

 

Idd "rustig/stabiel"betekent niet dat het over is.

Je kunt ondanks niet aan te tonen klachten toch klachten hebben.

Dus ook als het stabiel is.

 

groetjes

 

Ja, dat is het vervelende aan sarcoidose, je denkt dat het over is als de ziekte stabiel is, maar helaas is daar niets van waar. de moehied en de pijnen blijven gewoon aanwezig, de ene keer erger dan de andere keer. Dus helaas pindakaas..........:cursing:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
hallo

 

zijn er nog veel mensen met sarco die moe zijn en heel veel slapen

 

ik slaap van savonds 2200 tot smorgens 7 uur sta op met de kids en dan ga ik om 8 uur terug slapen tot 1 uur of langer moet wel worden wakker gemaakt

 

groetjes bieke

 

Soms heb ik inderdaad dat ik begin van de avond extreem moe ben; Een powernapje van een uurtje en niet langer werkt bij mij wel. Wel de wekker zetten...

 

Waar ik nog steeds last van heb is dat ik vewl wakker ben en uit mijn bed moet om te plassen. Dat laatste komt weer omdat ik altijd een droog gevoel in mijn mond heb....

 

Die ene keer in de paar weken dat ik de hele nacht doorslaap, geniet ik wel van het uitslapen....

Bewerkt door roeland
Link to comment
Share on other sites

Ja, dat is het vervelende aan sarcoidose, je denkt dat het over is als de ziekte stabiel is, maar helaas is daar niets van waar. de moehied en de pijnen blijven gewoon aanwezig, de ene keer erger dan de andere keer. Dus helaas pindakaas..........:cursing:

 

Het is eigenlijk anders.... De effecten van sarcoidose kunnen volledig vedwenen zijn en dan kan je de moeheid, gebrek aan energie over houden. Dat kan nog jaren aanhouden.

 

Als je ook nog pijn hebt, dan is de kans dat je sarcoidose over is, wel ongeveer nul...

Link to comment
Share on other sites

Het is eigenlijk anders.... De effecten van sarcoidose kunnen volledig vedwenen zijn en dan kan je de moeheid, gebrek aan energie over houden. Dat kan nog jaren aanhouden.

 

Als je ook nog pijn hebt, dan is de kans dat je sarcoidose over is, wel ongeveer nul...

 

ja, je kunt het op allerlei manieren uitleggen, maar de moeheid en pijn blijft:cursing:

Link to comment
Share on other sites

ja, je kunt het op allerlei manieren uitleggen, maar de moeheid en pijn blijft:cursing:

 

'k probeer alleen uit te leggen dat dat komt omdat je de ziekte nog hebt....

bijdiegenen die de ziekte in remissie hebben, zullen langere tijd nog last hebben van moeheid. De pijn en andere dingen zijn dan verdwenen..

Link to comment
Share on other sites

'k probeer alleen uit te leggen dat dat komt omdat je de ziekte nog hebt....

bijdiegenen die de ziekte in remissie hebben, zullen langere tijd nog last hebben van moeheid. De pijn en andere dingen zijn dan verdwenen..

 

Ha, ik bedoelde er ook niets mee hoor, maar ik baal er soms van dat je je absoluut niet beter voelt als de sarco over of stabiel is en dat maakt het soms zo moeilijk, dus vandaar deze :cursing: maar ja de ACE is bij mij nu weer verhoogd, dus wrs is de sarco dus ook ineens sinds een paar jaar weer actief. Hij blijft altijd op de loer liggen om toe te slaan.......

 

gr Marjon.

Link to comment
Share on other sites

'k probeer alleen uit te leggen dat dat komt omdat je de ziekte nog hebt....

bijdiegenen die de ziekte in remissie hebben, zullen langere tijd nog last hebben van moeheid. De pijn en andere dingen zijn dan verdwenen..

 

Of de overgebleven symptomen worden verklaard door andere ziektes: Reuma (Spondylathropathie) en astma :mellow:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

wel vervelend om altijd moe te zijn.

 

ik heb het wel niet makkelijk dat ik zoveel moe ben en zoveel slaap nodig heb.

 

ik voel me daaniet goed bij.

 

en als ik dan wakker ben dan is het de pijn die me ambeteert.

 

echt vervelend en zo kan ik nooit veel doen ,altijd moe,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,altijd pijn,,,,,,,,,,,,,,,,

 

groetjes bieke

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meer energie door het verdelen van je krachten

 

Ach het is allemaal heel herkenbaar, maar vermoei jezelf niet met negatieve energie. Denk positief en bedenk dat geluk soms in heel kleine dingetjes zit.:)

 

De vermoeidheid wisselt zich af met pijn.

 

en er zijn goede momenten en slechte momenten.

 

Ik probeer er dan ook maar het beste van te maken als ik een slechte dag heb.

 

Als Ik dreig te verstoppen door de medicatie gebruik ik lijnzaadolie in mijn voeding en dan gaat het weer soepeltjes.

 

Ik geniet dan ook zoveel mogelijk van het leven al is het soms best moeilijk.

 

Het leven is bruut en meedogenloos, maar ik laat mij er niet door beperken.
Bewerkt door Old Sailor
spelfout
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
hallo

 

zijn er nog veel mensen met sarco die moe zijn en heel veel slapen

 

ik slaap van savonds 2200 tot smorgens 7 uur sta op met de kids en dan ga ik om 8 uur terug slapen tot 1 uur of langer moet wel worden wakker gemaakt

 

groetjes bieke

 

Ik ben ook altijd zo moe,en als ik dan wel een keer monter op sta en wat doe dat kun je me s'middags opvegen.

Lekker handig met een gezin........

Als ik echt heel moe ben ga ik gewoon lekker liggen op de bank of vroeg naar bed.

 

Groetjes yvonne

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.