Ga naar inhoud
Login om dit te volgen  
Mariel

Hoi, ik ben mariel

Recommended Posts

Mariel

Hoi,

Wat fijn om een forum gevonden te hebben met wat antwoorden op mijn onduidelijkheid.

Ik ben mariel, moeder van een prachtige tweeling van 1.5 jaar. Ik ben getrouwd en werk als verpleegkundige. 

Enkele weken geleden dacht ik corona te hebben, ik was benauwd en niet meer vooruit te branden. Ook koorts en moest veel hoesten. Echter de tests waren negatief en de huisarts wilde graag longfoto's maken. Hieruit bleek dat de lymfeklieren tussen en onder de longen vergroot waren. Toen ben ik doorgestuurd naar de longarts. 

Ik begreep dat de vergrote lymfeklieren onder de longen niet heel typisch zijn voor sarcoidose en de arts heeft daarna een pet scan laten maken. Ook hier weinig duidelijkheid en daarom een bronchoscopie (geen fijn onderzoek trouwens😕 ). Nu krijg ik volgende week meer te horen. De kans op sarcoidose is het grootst, maar t zou ook nog een lymfoom kunnen zijn. 

Ik hoop hier een beetje te kunnen lezen hoe andere omgaan met dit soort situaties. 

Op dit moment veel onzekerheid, hoe nu verder, hoe met mijn werk, hoe met mijn gezinnetje...

Nou ja, waarschijnlijk herkenbaar voor jullie.

Liefs,

Mariel

Deel dit bericht

Magje

Hi Mariel, 

Welkom op het forum. Beste spannend voor je! Je schrijft dat vergrote lymfeklieren onder de longen niet typisch zijn voor sarcoïdose, maar ik heb / had het ook. Ik ging ervan uit dat het wel een typisch kenmerk was, maar wellicht bedoelen ze meer activiteit in de klieren in het algemeen? 
Zit je bij een ziekenhuis wat veel weet over sarcoïdose? Dat vraag ik omdat ik, voordat ik bij het Erasmus MC kwam, bij een ander ziekenhuis zat waar ze eigenlijk niet zo veel ervaring met s-patiënten hadden en helaas bleek dat ook achteraf.