Ga naar inhoud

Methotrexaat (MTX)


Joachim

Recommended Posts

Hoi Tine,

 

wat waardeloos dat je zo achteruit bent gegaan nadat je gestopt was met MTX. Toch nog te vroeg er mee dus gestopt.

 

Veel sterkte, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 87
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Bernadette

    15

  • Tine

    9

  • Joachim

    7

  • Annelies

    7

tja misschien te vroeg gestopt?

ik weet hetniet , heb het zo'n 16 maanden gebruikt.

het is net als met de prednison, met het afbouwen gaat het al mis....

maar ja tijdens de MTX voelde ik mij ook niet goed.

 

tís balen.....

 

groetjes Tine

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ik ben vorige week begonnen met MTX injecties en foliumzuur, 24 uur na de injectie. Ik ben 1 dag behoorlijk beroerd geweest, vooral spierpijn en hoofdpijn, maar daarna ging het wel weer. Ik hoop dat het aan gaat slaan, maar hoorde al dat dit maanden kan duren. Wel flauw dat je wel de bijwerkingen krijgt

Link to comment
Share on other sites

Hoi Myriam,

 

hoop dat je snel iets merkt van je MTX. Weet dat het maanden kan duren. Heb geduld.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ben nu 4 weken bezig met MTX en merk er eigenlijk niets van. Maar wel van de bijwerkingen. Flauw eigenlijk!!! Wel de bijwerkingen meteen, maar op de echte resultaten moet je paar maanden wachten.

 

Ik hallucineer van dat spul. Is dat een bekende bijwerking voorzover jullie weten??:cool:

Link to comment
Share on other sites

Hallo Miriam,

Nee hallucinatie´s heb ik nog nooit gehad van de mtx,en eerlijk gezegd ook nog nooit van iemand gehoord die dat had,maar ja het is natuurlijk bij iedereen weer anders.

Ik heb 30 mg gespoten dat ging niet meer vanwege de enorme hoofdpijn en misselijkheid.

Nu slik ik 15 mg nog en heb wel nog klachten van behoorlijk hoofdpijn en spierpijn maar dit is de overzien,misschien als ik straks andere medicatie krijg dat ik eindelijk kan stoppen met de mtx,het blijft toch troep vind ik.

Hoop voor jouw dat het gaat aanslaan.

Groetjes renate.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Weet je wel zeker dat het hallucineren een gevolg is van de MTX? Slik je geen andere middelen?

Ik heb ook hallucinaties gehad, maar dat was een bijwerking van een of andere zware pijnstiller. Ik weet niet meer welke, heb er zó veel geprobeerd...:unsure:

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hallo iedereen,

 

Ik ben weer terug van weggeweest en een hele mooie dochter rijker van inmiddels alweer 14 weken.

Na de bevalling weer de nodige onderzoeken gehad en ondanks dat ik me super voel, weer lekker aan het trainen ben, zeggen de uitslagen iets anders..

Ga toch achteruit. Dus moet een petscan om te kijken hoe het met de activiteit zit.

Ik zat al sinds mei 2013 aan prednison en na men bevalling helemaal afgebouwd.

 

Nu willen ze toch kijken of ik baat ga hebben bij MTX.

Om eigenlijk uiteindelijk nog meer littekenweefsel te voorkomen.. nu twijfel ik heel erg omdat ik me verder beter dan ooit voel.

Heeft iemand ervaring met dit medicijn en wat voor bijwerkingen hadden jullie??

 

Groetjes liss

Link to comment
Share on other sites

Hoi Liss,

 

proficiat met de geboorte van je dochter. Hoop voor je dat je je goed blijft voelen ook al zeggen de uitslagen iets anders.

 

Ik gebruik MTX in een lage dosering. Ben er wel misselijk door.

 

Ik weet wel dat je het niet mag gebruiken als je borstvoeding geeft, of nog een keer wilt aantellen. Moet je wel erg rekening mee houden vind ik. Heb het net met mijn eigen dochter mee gemaakt.

 

Geniet ze van je dochter.

 

Groetjes, Bernadette

 

Link to comment
Share on other sites

Hey,

 

Dank je wel voor je reactie!

Ik geef geen borstvoeding meer, maar wat bedoel je met nog keer aantellen?

 

Oke je bent alleen misselijk? Verder niks?

Slik je foliumzuur?

Vind het zo moeilijk.. bah!

Dacht dat het zo goed ging...

Link to comment
Share on other sites

Klinkt heel raar natuurlijk als je dat leest als je net een dochtertje hebt. Maar als je snel een tweede wil moet je erg oppassen met mtx. Je moet er een hele tijd mee gestopt zijn voordat je weer mag aantellen.

 

Ik slik naast mijn mtx foliumzuur.

 

Slik maar heel weinig mtx. Alleen om te zogen dat ik geen anti stoffen ga aanmaken voor mijn Remicade. Ik heb heel veel andere klachten maar die komen meestal van mijn dvn af.

 

Sterkte met je moeilijke beslissing.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Hi Lissy en ook nog proficiat met de geboorte van je dochter!

 

Ik heb in het verleden MTX geprobeerd maar kon er niet tegen. Begin dit jaar moest het weer omdat mn longen achteruit gingen. Toen moest daarmee ook gestopt worden vanwege de bijwerkingen.

 

Ik heb je vraag in dit topic gezet zodat je de ervaringen van leden eenvoudig en gegroepeerd kunt doorlezen :)

 

Weet je al of je moet beginnen met de MTX?

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hoi Lissy,

gefeliciteerd met je dochter! Ik werd ook heel misselijk van de MTX en overgegaan op mijzelf injecteren + wat vaker foliumzuur en dat ging een stuk beter dan tabletten. Helaas ging het m'n bloedwaardes niet zo goed en toch mee gestopt. Omdat ik nog peesklachten had en lichte benauwdheid ben ik overgegaan op Plaquenil in combinatie met Naproxen en een inhaler: Pulmicort. Deze combinatie heeft nu al weer een paar jaar een goede uitwerking op mij. Succes!

Groetjes, Marian

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.