Ga naar inhoud

Paardenmelk


Joachim

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Re:Paardenmelk

 

hahaha!!! Dat klopt ja! Misschien kun je een handeltje beginnen :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Re:Paardenmelk

 

Paardenmelk schijnt hartstikke duur te zijn (volgens Skepsis 8 tot 12 Euro de liter), dus dat kan een goudmijntje worden.:lol:

 

Er is dacht ik maar één paardenmelkerij in Nederland. Mijn oma is daar weleens geweest met een dagje uit van de bejaardenclub. Dus je kunt ook nog verdienen aan rondleidingen. Jullie gaan rijk worden! :silly: :blink: :silly:

 

Groetjes,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Paardenmelk

 

hahaha alleen hebben we dit jaar maar 1 merrie met veulen. er waren er 2 \'leeg\' zoals dat heet. we zouden zeker aan rondleidingen verdienen hihi, als ik de energie zou hebben. iedereen vraagt naar les, stalling, etc etc. gaan we niet doen. net zo min als de melkerij :P we hebben wel een hengst, daar verdienen we ook op. hoewel, verdienen.....:ohmy: nee, het dekt niet eens de kosten;)

 

als jullie het veulen willen zien, kijk dan op onze website: http://www.fraskoti.nl !!

Link to comment
Share on other sites

Re:Paardenmelk

 

Leuk! Ben dol op paarden, maar heb het als tiener uit mijn hoofd gezet, omdat pa me heel erg duidelijk uitlegde dat een eigen paard of pony veel te duur was.

 

Heb nu mijn dochter beloofd dat ze mag leren ponyrijden. Ik moet alleen nog een keer naar een manege in de buurt bellen. Ik hoop stiekem dat we later samen kunnen gaan rijden, al moeten mijn enkels nog wel sterker worden. Ik heb na al die jaren ook wel een paar lesjes nodig en opzitten in draf kan ik nu echt nog wel vergeten.

 

Ik zie trouwens een bruin veulen op de foto, maar dat zal wel komen doordat ik er geen verstand van heb? :blush:

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Paardenmelk

 

hoi albertina,

ik rij dan ook op ijslanders want op de grote, niet al te voorwaartse manege paarden redde ik het ook niet. die draf! niet te doen!!! deze ijslanders hebben de tolt, een soort snelwandelen, en dat zit heel lekker. hoef je niet licht te rijden! en eigenlijk alle ijslanders lopen graag uit zichzelf, dus: opstijgen is dan nog het enige probleem. hoewel het bij mij in het afstijgen zit ;) langer dan een uur redt ik echt niet.

en t veulen is grijzig, bruinig, en zal zwart/bruinig worden later. lief issie he :blush:

 

groetjes cunera

Link to comment
Share on other sites

Re:Paardenmelk

 

Ooowww.... wat een mooie foto\'s!!! Ik heb ook even gespiekt :ohmy:

 

Whahahah... Curena, dit herken ik :woohoo: moest met stoel op de rug van het paard klimmen, sjonge jonge wat ben ik stijf!!!

Ik denk gelijk weer aan die 9de rijles waar ik eraf gekiept werd...

was ook gelijk de laatste keer, ik vind paarden geweldige dieren!!!

Maar dit laat ik wel over aan mijn kids die rijden ook :) ;)

Link to comment
Share on other sites

Re:Paardenmelk

 

Dus ik moet eigenlijk op zoek naar een manege met een IJslander in het assortiment? Die zullen er niet veel zijn denk ik. Maar goed, ik word heel langaam aan sterker:)

 

Die tolt, heeft dat wat met telgang te maken? Kan me zoiets herinneren uit een grijs verleden toen ik alle paardenboeken uit de bieb heb gelezen:) Denk dan aan Fjordenpaarden, maar weet het echt niet zeker. Die kennis heeft 25 jaar liggen roesten:huh:

 

En dat veulen ziet er echt heel lief uit! Gaan julle hem houden, of wordt hij over een tijdje verkocht om toch was kosten te \'dekken\';) ?

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Paardenmelk

 

hoi albertina! ja ik raad je aan eens te kijken op http://www.icelandic-horses.com en als je je inlogd krijg je een mega lijst met bedrijfjes, websites ea, en ook de stamboek site staat daar vermeld. kun je veel over lezen en leren! telgang hoort zeker in het rijtje thuis, fjorden doen dat meestal niet trouwens. hoeel er altijd uitzonderingen blijven!

en dynfaxi, tja we gaan eens kijken hoe hij wordt. maar we zullen wel moeten verkopen om de de kosten te dekken ja haha klinkt leuk. hij mag eerst nog een beetje groter worden. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Paardenmelk

 

Graag dit onderwerp alleen gebruiken voor ervaringen met paardenmelk.

 

Voor zover ik weet zijn er veel meer paardenmelkerijen als ik via google zoek.

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Paardenmelk

 

No problem iig fijn om te zien dat iedereen zo enthousiast is :)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.