Ga naar inhoud

Acute sarcoïdose (Dikke, rode, vochtige, enkels)


Stankleinjan

Recommended Posts

Beste leden,

Donderdag  16-6 ben ik van een verhogingje gevallen dhs6ik dacht eerste instantie dat ik beide enkels verzwikt of verscheurd had... Maar volgens de dokter was dit pure toeval...

Zondag 20-6 om 13.30 bij de spoedpost geweest in Almelo voor de enkels (grote rode vochtige plekken)... dokter wist niet wat het precies was dus heeft me doorverwezen naar een reumatoloog. Maandag 21-6 om 8 uur heb ik bloed moeten prikken en urine af moeten staan. Maandag om 14.00 bij de reumatoloog geweest en om 15.20 longfotos gemaakt, hier van krijg ik aankomende vrijdag uitslag  25-6. 

Ze denken aan acute sarcoïdose... wat houd dit in, ontstekingen in de huid en gewrichten en het is een hele zeldzame ziekte. Ik kan momenteel maar op 1 voet staan omdat er in die rechter al zoveel spanning staat, ben alleen bang dat dit ook nog bij links gebeurd en dan kan ik niets meer ?.

Donderdag die val gemaakt, maar hun zeggen dat het daar niet door komt en het puur toeval is... het zal wel.

Al met al kan het 6 weken tot 3 maand duren! Ik krijg nu een week lang prednison voorgeschreven, 3 tabletten in één keer inslikken. Momenteel zit ik nu 3 dagen aan de prednison maar het werkt, loop inmiddels weer zonder krukken en kan weer normaal trap lopen.

Nu was ik benieuwd of meerdere mensen zulke problemen hebben gehad en of dit snel herstelt? Hoelang zit je ongeveer thuis? Ik ben zelf 24 jaar en werk normaal gesproken (gezond en wel) op een melkveebedrijf en maak in een week +/-60 uur... maar dat lukt me nu sowieso niet meer ook qua moeheid...

 

Groet, Stan Kleinjan 

20210620_045218.jpg

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.