Ga naar inhoud

Sarcoidose en zon?


lotte1998

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

In september 2008 is er bij mij sarcoidose fase II geconstateerd.

Mijn longarts zegt dat ik niet in de zon mag, aangezien de zon vitamine D aanmaakt, dit zorgt weer voor een hoog calcium gehalte en dat verergert de sarcoidose.

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Groetjes, Manon

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel een soortgelijk advies gehad van mijn arts. Hij zegt dat ik niet vol in de zon moet gaan liggen zonnen maar gewoon in de schaduw moet blijven. Dat doe ik toch al want ik verbrand makkelijk.

 

Grtjs,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel voor de tip Alex, ik heb die discussie ook even gelezen. Wat me wel opvalt, is dat er inderdaad zoveel verschillende adviezen worden gegeven.

 

Maar goed, dit maakt in ieder geval duidelijk dat er heel veel meningen over zijn en dat niets dus zeker is en vast staat....gokje wagen dan maar?

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel voor de tip Alex, ik heb die discussie ook even gelezen. Wat me wel opvalt, is dat er inderdaad zoveel verschillende adviezen worden gegeven.

 

Maar goed, dit maakt in ieder geval duidelijk dat er heel veel meningen over zijn en dat niets dus zeker is en vast staat....gokje wagen dan maar?

 

Als ik je een foto zou laten zien van iemand met vlekken na zonnebank dan zou je geen gokje meer wagen....

Link to comment
Share on other sites

zon

 

Je kan toch ook lekker in de zon zitten met een hoge beschermingsfactor (UV). Volgens mij kan dat geen kwaad. En je kikkert er altijd zo van op, dat is ook wat waard.

 

Groet,

Karin

Link to comment
Share on other sites

De ZON wie kikkert daar nou niet van op... allemaal toch??? :)

 

Als ik je een foto zou laten zien van iemand met vlekken na zonnebank dan zou je geen gokje meer wagen....

 

Je moet ook niet alleen maar naar de negatieve dingen kijken, dan vergeet je nog te leven joh :)

Leven en lekker genieten en alles met mate dan krabbel je er vanzelf wel weer boven op hoor!!!

 

Ik ga lekker zonnen en net wat Karin zegt, met een hoge beschermingsfactor (UV). Kan volgens mij ook geen kwaad. en idd hihi je ziet er gelijk een stuk beter uit!!! :)

 

Groetjes

 

Okkie ;)

Link to comment
Share on other sites

Je moet ook niet alleen maar naar de negatieve dingen kijken, dan vergeet je nog te leven joh :)

Leven en lekker genieten en alles met mate dan krabbel je er vanzelf wel weer boven op hoor!!!

 

Ik ga lekker zonnen en net wat Karin zegt, met een hoge beschermingsfactor (UV). Kan volgens mij ook geen kwaad. en idd hihi je ziet er gelijk een stuk beter uit!!! :)

 

Groetjes

 

Okkie ;)

 

 

Ik kijk niet alleen naar de negatieve dingen maar wilde jullie inlichten hierover.

Zon ze!

Link to comment
Share on other sites

Ik kan gelukkig weer genieten van de zon, maar in 2007, toen ik net een paar maanden ziek was, kon ik er niet tegen. Ik knapte toen niet op van de zon of de zonnebank, maar werd er echt beroerd van. Doodmoe, verzuurde benen en misselijk :eek:.

 

Vorig jaar februari, een weekje Lanzarote :thumbup1:, kon ik weer genieten van de zon. Ik knapte er van op, voelde me er lekkerder door, kreeg er energie van, de kortademigheid verdween en ook de pijn in mijn gewrichten werd minder. Ook door de rust natuurlijk ;), want het werd echt een week nietsdoen, een week all-inclusive verwennerij ...

Maar ook afgelopen zomer heb ik genoten van de zon.

 

Echt bizar dat ik in 2007 niet tegen de zon kon, en in 2008 weer wel... Dat moet toch met Sarcoïdose te maken hebben gehad.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ik kan toch wel genieten van de zon

 

maar moet wel altijd iets op mijn hoofd hebben

 

maar idd ,vorig jaar was ik hevig verbrand wat ik anders nooit tegen kwam.

 

 

groetjes bieke

Link to comment
Share on other sites

ik kan toch wel genieten van de zon

 

maar moet wel altijd iets op mijn hoofd hebben

 

maar idd ,vorig jaar was ik hevig verbrand wat ik anders nooit tegen kwam.

 

 

groetjes bieke

 

Goed smeren dan maar deze zomer om niet WEER zo hevig te verbranden....

zo niet, dan ben je zo weer een RODE KREEFT hihihi..... :w00t: :p

 

Succes en kijk maar uit het is nu al behoorlijk zonnig!!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.