Ga naar inhoud

Sarcoidose en zon?


lotte1998

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

In september 2008 is er bij mij sarcoidose fase II geconstateerd.

Mijn longarts zegt dat ik niet in de zon mag, aangezien de zon vitamine D aanmaakt, dit zorgt weer voor een hoog calcium gehalte en dat verergert de sarcoidose.

Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Groetjes, Manon

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb wel een soortgelijk advies gehad van mijn arts. Hij zegt dat ik niet vol in de zon moet gaan liggen zonnen maar gewoon in de schaduw moet blijven. Dat doe ik toch al want ik verbrand makkelijk.

 

Grtjs,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel voor de tip Alex, ik heb die discussie ook even gelezen. Wat me wel opvalt, is dat er inderdaad zoveel verschillende adviezen worden gegeven.

 

Maar goed, dit maakt in ieder geval duidelijk dat er heel veel meningen over zijn en dat niets dus zeker is en vast staat....gokje wagen dan maar?

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel voor de tip Alex, ik heb die discussie ook even gelezen. Wat me wel opvalt, is dat er inderdaad zoveel verschillende adviezen worden gegeven.

 

Maar goed, dit maakt in ieder geval duidelijk dat er heel veel meningen over zijn en dat niets dus zeker is en vast staat....gokje wagen dan maar?

 

Als ik je een foto zou laten zien van iemand met vlekken na zonnebank dan zou je geen gokje meer wagen....

Link to comment
Share on other sites

zon

 

Je kan toch ook lekker in de zon zitten met een hoge beschermingsfactor (UV). Volgens mij kan dat geen kwaad. En je kikkert er altijd zo van op, dat is ook wat waard.

 

Groet,

Karin

Link to comment
Share on other sites

De ZON wie kikkert daar nou niet van op... allemaal toch??? :)

 

Als ik je een foto zou laten zien van iemand met vlekken na zonnebank dan zou je geen gokje meer wagen....