Ga naar inhoud

veel voorkomende ziekte of niet ?


mammav3

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik vroeg me het volgende af, volgens mijn longarts is sarcoidose een ziekte die heel veel voorkomt (bij blanke mensen meer dan bij donkere).

Het merendeel van de mensen hebben geen last van de ziekte en weten ook niet dat ze het hebben.

Op de site van de belangenvereniging (en ook op andere sites) staat weer dat deze ziekte niet zo vaak voorkomt.

Is het nu een veel voorkomende ziekte of niet ?

 

Misschien een vraag die helemaal niet zo belangrijk is hoor, maar ik vond de manier waarop de arts erover sprak en de informatie die ik van het net haal zo verschillend.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Nou ofdat de ziekte veel voorkomt durf ik niet te zeggen maar wat ik wel weet is dat er ook mensen zijn die Sarcoidose hebben maar er niks van merken, dus ook geen onderzoeken krijgen en dat daarom daar ook geen melding van wordt gemaakt zodat de statistieken bij worden gehouden.

 

Aan de ene kant kun je dus zeggen Sarco komt veel voor maar aan de andere kant niemand laat zich onderzoeken als er geen rede tot 'klagen' is over iemands zijn gezondheid.

 

Hopelijk kun je hier iets mee :)

 

Grtjs,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik vroeg me het volgende af, volgens mijn longarts is sarcoidose een ziekte die heel veel voorkomt (bij blanke mensen meer dan bij donkere).

Het merendeel van de mensen hebben geen last van de ziekte en weten ook niet dat ze het hebben.

Op de site van de belangenvereniging (en ook op andere sites) staat weer dat deze ziekte niet zo vaak voorkomt.

Is het nu een veel voorkomende ziekte of niet ?

 

Misschien een vraag die helemaal niet zo belangrijk is hoor, maar ik vond de manier waarop de arts erover sprak en de informatie die ik van het net haal zo verschillend.

 

Ik heb gisteren bij een bijeenkomst gehoord dat het 20 op de 100.000 is.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik vroeg me het volgende af, volgens mijn longarts is sarcoidose een ziekte die heel veel voorkomt (bij blanke mensen meer dan bij donkere).

Het merendeel van de mensen hebben geen last van de ziekte en weten ook niet dat ze het hebben.

Op de site van de belangenvereniging (en ook op andere sites) staat weer dat deze ziekte niet zo vaak voorkomt.

Is het nu een veel voorkomende ziekte of niet ?

 

Misschien een vraag die helemaal niet zo belangrijk is hoor, maar ik vond de manier waarop de arts erover sprak en de informatie die ik van het net haal zo verschillend.

 

Hoi Mammav3,

 

Welkom op het forum, hoe gaat het nu met je?

 

Groetjes

 

Okkie :)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.