Ga naar inhoud

Vochtigheidsgraad


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Vraagje aan de andere, hebben jullie ook meer last van kortademigheid etc als de vochtigheidsgraad zo hoog is als vandaag (hier nu 82% buiten)???

 

Ben wel benieuwd naar jullie ervaring hiermee. Hoe zou je erachter kunnen komen in welk land dit heel laag is?

 

Groeten,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

Hoi Joachim,

 

Ja ik heb daar ook last van.

Maar ik heb ook astma erbij.

Dus zal wel een combi van zijn...?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Vochtigheidsgraad

 

krijg je voor je astma ook medicijnen?

 

Misschien met zn alle verhuizen naar een berg in Zwitserland voor schone frisse lucht :woohoo:

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

Hoi,

 

Bij dat benauwde, vochtige weer van vorige week was ik ook extra kortademig. Maar ik weet niet helemaal zeker of het aan het weer lag. De kortademigheid komt en gaat bij mij. Daarbij heb ik ook astma wat bij dat benauwde weer altijd een beetje opspeelt. En: een paar weken geleden probeerde ik mijn medicijnen (Ibuprofen) wat af te bouwen, maar alle klachten (pijn, stijfheid, steken, kortademigheid vermoeidheid) kwamen weer terug. Nu zit ik weer op de oude dosis 2x daags 800mg (Time Released) en nemen alle klachten weer af.

Het weer heeft wel veel invloed bij mij. Vandaag was er veel wind en er komt regen aan, dus heb ik vandaag veel meer pijn in mijn knie en enkels.

 

Groetjes,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Vochtigheidsgraad

 

Hoi Albertina,

 

Heb je dan bijvoorbeeld in de herfst en winter er meer last van?

 

en knuffel... Zuid Spanje lijkt me ook niet verkeerd :laugh:

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

Ik heb inderdaad vooral last als het heel vochtig is, of als het stormt. Misschien heeft het met de luchtdruk te maken? In januari kwam de ene na de andere storm langs. Ik werd steeds stijver, kreeg steeds meer last van kortademigheid, kreeg meer pijn en sliep dus slecht. Kortom: ik ging maar weer aan de Zaldiar voor de nacht (daar slaap ik heerlijk op).

 

In februari zijn we saampjes een week All Inclusive lekker luxe naar Lanzarote geweest. We hebben het enorm getroffen met het weer en ik ben er (uiteindelijk) enorm van opgeknapt. Eerst knapte ik af van het inpakken, reizen, etc. Ik moest onderweg naar de gate een paar keer zitten om uit te rusten. De eerste dag was mijn energie helemaal op en liep ik met een bloes, trui en winterjas aan.:S Maar na een paar dagen niets doen, alleen maar eten, slapen en zonnen, begon ik op te knappen. Op de terugweg liep ik als een kiviet i.p.v. als een 80-jarige die haar rollator vergeten heeft:ohmy:

 

Misschien moeten we maar emigreren naar Zuid-Spanje. Mijn man denkt dat over een jaar of 10 de huizenmarkt daar wel weer een beetje zal instorten, als de huizen van de babyboom-generatie te koop komen. Onze dochter wil toch nog niet verhuizen, maar wie weet wil ze over 10 jaar wel studeren in Sevilla ofzo? We zien wel. Ik hoop nog steeds dat ik binnenkort wakker word en dat het dan over is. Dat ik weer een hele dag kan lopen of fietsen. Hoop doet leven!

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

B) het was de afgelopen weken ook wel heel erg warm en de vochtigheid is dan ook wel heel erg hoog.... leek wel of we in de tropen waren...

was niet zo prettig idd. en had ook last van benauwdheid,

ondanks mijn pufjes.

 

Maar dit weer is ook niet lekker want nu heb ik meer last van mijn spieren en koud!!!

brrrr... het is hier ook nooit goed in dit koude kikkerland hè hahaha:P

Toch geef mij de zon maar weer iets meer, lekker buiten leven hmmmm...

 

Groetjes Okkie:)

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

ik heb het ook heel benauwd gehad, ondanks de pufjes.

 

idd het is nooit goed haha, er is ook zelden een middenweg hier

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Re:Vochtigheidsgraad

 

:)vonden jullie het gisteren ook zulk zwaar weer voor de longen???

 

Gisteren moe en ellendig pfff... en dan die pijn in de borst nog maar dat is gelukkig over...

nou ik voel me gelukkig weer een stuk beter dan gisteren,

had het ook erg benauwd de hele dag en dat is nu wel anders alleen

nog erg futloos, niet vooruit te branden..

Gelukkig is er begrip voor dus ik word hier een beetje ontzien:)

 

Groetjes Okkie:)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Vochtigheidsgraad

 

Yep gister was geen pretje alleen sochtends had ik er last van. Smiddags klaarde hier het weer iets op. De wolken braken af en toe open en er was een briesje. Vanochtend was het hier 81% vochtigheidsgraad dus pfffff was weer geen pretje... Smiddags klaarde het weer wat op.

 

WAAR BLIJFT DIE ZON!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

Ik heb nu geen last van de longen alleen de spieren au au auwah:angry:

waarom is het hier toch altijd zo raar...

en hoe zal het woensdag zijn voor onze longetjes,

er wordt weer mooi weer voorspeld???

Dit is toch niks......die regen...bah!!!

hihi.... het ook nooit goed hè?

Maar geef mij de zon maar!!!:woohoo:

 

Groetjes Okkie:kiss:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Re:Vochtigheidsgraad

 

Op naar woensdag inderdaad!!! Eigenlijk vindt ik zodra iemand de stempel Sarco krijgt deze persoon meteen een vakantiehuis in Zuid Spanje toegewezen moet krijgen van de overheid :P

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

Hoi Okkie,

 

Ja het zou woensdag hier 25 en donderdag 28 graden worden...

 

Maar heb je geen last als het weer zo extreem warm is?

Ik wel tenminste.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

hahahahah, jij hebt dus ook geen last van de warmte....lol

 

Oh ja wel de vochtigheid he....

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:Vochtigheidsgraad

 

:woohoo: :woohoo: Whaaaahaha.... ja, dat ben ik helemaal met je eens Joachim...

een vakantiehuisje in het zuiden van Spanje of ergens waar het goed voor ons is als Sarco-Kwakkels en dat toegewezen krijgen :blink: ....van mij mag \'t!!!:silly:

Ik vind het nu wel heel erg vochtig hoor alles voelt zo klam aan gatsie:S

Sjaaa... ik ben benieuwd hoe de overgang gaat als het ineens toch zo warm zou worden als ze op het nieuws zeggen????:dry:

Maar ik denk alles beter dan dit...;)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Vochigheidsgraad

 

Ik ben alvast even op het internet gaan zoeken naar huisjes en vond een aantal in Zuid Frankrijk, is er hooguit iemand nodig die het Frans in woord en geschrift ook juridisch goed beheerst. Misschien kunnen we een heel park voor de krakende medemens afdwingen bij de overheid. We kunnen ze voorleggen dat dit het rijk minder kost aan medische zorg. Hmmm dit is stof om na te denken...:cool::cool::cool:

 

Ik weet alleen nog niet of ik wel in de juiste groep zit, maar ja de tijd zal het leren. Ik ben op 2 juni aan de beurt bij de longarts.:confused1:

 

There are three ways to get something done - do it yourself, hire someone to do it, or ask your kids not to do it.
Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

welkom!

 

Wij doen mee! :cool: Frankrijk TOP! :thumbup1:

 

Welkom hier sailor!

Het zal mij niet verbazen als je in de goede groep terecht gekomen bent.

En good fore you dat je goed bezig blijft, ik doe zelf ook mijn best en werk nu 4 ochtenden.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

En we blijven gewoon doorgaan he mensen! :applaus:

 

(of dat nou in Frankrijk is of niet...)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.