Ga naar inhoud

Bronchoscopie met biopten


Mel1990

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn naam is Melanie, ik ben 32 jaar en nadat ik eigenlijk al weken aan het kwakkelen was met (dacht ik) ontstoken ogen is zo uevitis in beide ogen vastgesteld. Hierna is het balletje gaan rollen en ben ik terecht gekomen bij de longarts omdat op de longfoto het beeld van sarcoidose gezien is. 
In mijn lab was de waarde sIL-2R hoog en zei de longarts dat met mijn klachten (vermoeidheid en gewichtsverlies) deze diagnose hoogst waarschijnlijk zal volgen. Nu is er een CT scan gepland en mijn longarts begon ook over een bronchoscopie met biopten. Ik schrok hier nogal van omdat ik een bronchoscopie en vooral de biopten helemaal niet zie zitten en dat greep me ook een beetje naar mijn keel. 
 

Nu is mijn vraag hoe wordt hier in andere ziekenhuizen mee omgegaan? Heeft een ieder van jullie een bronchoscopie gehad incl het nemen van biopten? En hoe is deze ervaring geweest? Met of zonder roesje? 

Ik heb geen klachten van benauwdheid of hoesten enige is dat uit mijn longfunctie testen kwam dat de zuurstofopname in mijn longen wel iets verlaagd is hoeveel precies weet ik niet. Longinhoud was wel goed.
 

Ik hoor graag jullie ervaringen,

alvast bedankt groetjes 

Melanie 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Administrators

Hallo Melanie,

Heb je inmiddels een bronchoscopie gehad? Hopelijk viel het mee. De meeste mensen willen een roesje.

Grt,

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.