Ga naar inhoud

hoesten


saltim

Recommended Posts

Klopt het dat mensen met sarcoidose sneller last hebben van hoesten? Ik heb elke drie maanden wel een virus te pakken waarbij ik zo'n enorme last heb van hoestbuien waarbij ik het idee heb dat ik het onderste uit mijn longen moet hoesten. Aan de andere kant: ik heb wrs. vorig jaar kinkhoest gehad. Nu vraag ik me af of longen een gevoeliger orgaan is als je sarcoidose hebt en of hoesten een bekend bijverschijnsel is. Natuurlijk zou het ook zo kunnen zijn dat je na kinkhoest veel gevoeliger bent en dat het niets met sarcoidose te maken heeft....

Link to comment
Share on other sites

Toen ik pas acute sarcoidose had, hoestte ik ook de longen uit mijn lijf. Dat is wel minder geworden na een paar maanden. Ik kan uit jouw berichtjes niet echt halen of je nou ook acute sarco hebt. Maar als de lymfklieren van je longen ook aangetast zijn, dan lijkt het me sowieso toch al moeilijk ademen en benauwd. Heb je er geen puffer voor? Ik gebruik Ventolin. Helpt redelijk.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik hoesten mezelf ook suf in het begin. Nu heb ik dat gelukkig al een hele langeeeeeeee tijd niet meer gehad. Alleen als je verkouden wordt krijg ik het weer.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het ook bij vlagen, soms hoest ik ineens en veel en soms tijden geen last.

Ik vat vlug een kou, en moet oppassen met tocht, ook bijv rijden met een open raam in de zomer kan funest zijn met het koutje oppakken en dus hoesten.

ik heb winters gehad dat ik 3 antibiotica kuurtjes nodig had, en dat heb ik de laatste jaren gelukkig niet nodig gehad.

Maar vandaag, bijv. met de koelte ipv de warmte gisteren, ik heb nu wel een koutje gevat denk ik:blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ik heb periodes dat ik niet moet hoesten en dan dagen dat ik wel moet hoesten.

 

 

14 dagen voor de examens 14dagen heel hard moeten hoesten

 

was dan terug beter ,niet naar arts geweest en nu iedere dag enkele keren hoesten maar komt precies van diep,kan dit zomaar dat het op en af gaat.

 

groetjes bieke

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Saltim,

Ook ik hoest af en toe of mijn leven er van af hangt. Volgens mij heeft het ook met mijn hooikoorts te maken, is het dus een combinatie van. Daarnaast blijft ook 'het kuchen'. Vaak tijdens het praten, moet ik ineens even kuchen en dan is het weer oké. Raar hè, al die symptomen. Ik weet nu ongeveer een maand dat ik sarcoidose heb. Het is nog wel eens moeilijk goed in te schatten wat nou waar vandaan komt. En als ik de site lees, blijft dat ook wel zo. Heel belangrijk lijkt me wel je eigen weg te gaan, dat op te pakken wat voor jou van toepassing is. En natuurlijk blijven genieten van alle prachtige dingen om je heen!

groetjes, Sophie.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.