Ga naar inhoud

cursus sbn


Guest Ienepien

Recommended Posts

Guest Ienepien

Vorige week ben ik (met partner) van woensdagmiddag tot vrijdagmiddag naar een cursus geweest; omgaan met sarcoidose, de cursus is wat mij betreft een aanrader!

 

De 2 cursus leidsters brachten de cursus heel gevarieerd en met een rust zodat het toch wel hele drukke programma vol te houden was voor bijna iedereen. Er was een ochtend, middag en avond programma.

We boften met het prachtige weer zodat we ook nog een gedeelte buiten hebben kunnen doen, heerlijk.

 

De locatie was in Baarlo-Limburg in een kasteeltje, heel idyllisch, beetje jammer van de minder fijne bedden en het wel hele kleine slaapkamertje maar oké verder perfect georganiseerd.

Ook heel goed eten en vriendelijke mensen.

 

De cursus ging niet in op het medische gedeelte van de ziekte maar echt het omgaan met.... dus best veel psychologische info, wat hier en daar wel eens een concentratieprobleempje opleverden bij de meeste, het waren ook lange intensieve dagen maar absoluut de moeite waard!

Bewerkt door Ienepien
Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien
Fijn dat deze dagen jou veel goed hebben gedaan Ienepien!!!:)

 

Bedankt Okkie ! :kissing:

 

Niks voor jou?

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Okkie ! :kissing:

 

Niks voor jou?

 

:biggrin: nee lieverd, ik heb deze lessen al in het begin van mijn ziek zijn gehad

en kan momenteel best wel goed omgaan met mijn ziektes... kan gewoon niet anders en accepteer dit ook voorledig en m'n gezin staat mij geweldig bij ;)

 

Ik weet dat deze bijeenkomsten al een paar keer zijn gedaan

en dat hier veel mensen door geholpen zijn en weer wat stabiel in het leven te komen staan :)

 

Dus voor mensen die hier problemen mee hebben is dit echt een aanrader!!!!

De vereniging steekt hier echt heeel veeel energie in, ik kan je zeggen dat ik hier heeeel veeel steun aan heb gehad jaren geleden!!!

 

En ik weet dat ik altijd een beroep op de mensen daar kan doen…daar is altijd een luisterend oor!!!!

Gelukkig heb ik dit nu niet meer nodig, omdat het al best een lange tijd weer goed met me gaat.

Ik vind het ook erg fijn, dat hier op het Forum ook behoorlijk veel besproken wordt, dit vind ik geweldige!!!!

 

Ik denk of weet wel zeker dat dit ook een grote steun kan zijn voor andere mensen,

die nog niet lid zijn van de vereniging, toch!

Link to comment
Share on other sites

Helemaal mee eens, Ienepien, aan te raden voor elke sarco-patient! En partners ook!

 

Ook al heb je de sarco al ruim 20 jaar????? of is het alleen goed voor "beginners"

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Ja hoor, ook voor 'ouwe rotte' er was een cursist die het al 30 jaar heeft.

 

Het gaat niet over de medische kant van de sarco maar echt het omgaan met (zie ook mijn eerste bericht)

Ook kun je er eens goed je verhaal kwijt, want daar begint de cursus natuurlijk wel eerst mee, het voorstellen.

Later doe je in die dagen leuke contacten op die ook blijvend kunnen zijn, ook dat is leuk.

 

Ik vond het een openbaring om met mensen te praten die het ook hebben ook al uit het zich bij een ieder zó anders, dat is heel anders praten dan met leken hoor!

Een mens is nooit te oud om te leren! ;)

Link to comment
Share on other sites

Ook al heb je de sarco al ruim 20 jaar????? of is het alleen goed voor "beginners"

 

 

Maakt helemaal niet uit hoelang je sarco hebt... net wat Innepien al zeg; jong of oud maakt niet uit!!!

Het gaat hier voornamelijk om 't omgaan met je ziekte en ook voor je omgeving en je partner!!!

 

Het gaat echt heel ontspannen allemaal... ;) vooral uitwisselen en leerzame tips!!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.