Ga naar inhoud

Belang van voeding


Bruno

Recommended Posts

Hoi,

In 2016 werd bij mij Sarcoidose op de huid vast gesteld in UZ Leuven in Belgie.
De professor "Systeemziekten" gaf aan dat ze niet wisten van waar dat kwam en zei gelijkertijd, dat de sysmptomen een jaar of twee konden aan houden en daarna sterk zouden afzwakken.
Niet dus. Het heeft 6 jaar aan gesleept, met telkens testen als rx van longen, luchtcapaciteitstest...tot ik zelf toevallig de oplossing vond.

Via een omweg ( een goede vriedin die hervallen was van een tumor in de baarmoeder en daar zelf van genas door voeding), kwam ik in contact met een boek van een voedingsprofessor, die stelde dat auto-imuunziektes bijna allemaal gerelateerd zijn aan foute voeding.
Ik was op dat moment naar een dieetiste aan het gaan en vermeldde dat boek bij haar.
Ze kende die professor omdat ze zelf les gehad had van een leerlinge van hem.

Ze vermoedde bij mij een gluten -overgevoeligheid of intollerantie en zei dat ik eens naar de website van haar leerkracht moest gaan.
Die dame was ook een medische journaliste.
Haar website is: https://placebonocebo.be/

Daar vond ik een boek over gluten en koemelk en daar werd Coeliakie besproken, een zware vorm van auto-immuunziekte.

Na het lezen van dat boek heb ik mijn dietiste de opdracht gegeven om een passend dieet voor te schrijven.
Dat was zwaar maar de moeite want ik viel op 6 weken tijd 9 kg af.
Van de professor in Leuven moest ik dagelijks mijn bloeddrukwaarden noteren en ik zette die data om in een tabel met kleuren.
Donkerrood was hoge bloeddruk en lichtgroen was zeer goede bloeddruk.
Bij de eerstvolgende controle schrok die professor, dat ik zo hard was af gevallen en ik vertelde hem bovenstaande verhaal van de voedingsexpert en mijn dieet.
Direct kreeg ik de opmerking dat voedingsexperten gevaarlijke mannen zijn en voor die opmerking werd in het boek ook  gewaarschuwd.

In dat boek staat, dat de klassieke geneeskunde aan symptoombestrijding doet en geen benul heeft van impact van voeding op ons lichaam.
Daarom ook, dat zij niet weten vanwaar auto-immuunziektes komen, gewoon omdat zij amper les krijgen over voeding.
Ik liet hem de plaatsen zien waar normaal de vlekjes zijn en die waren allemaal weg gegaan, zonder nog enige vorm van medicatie te nemen zoals Medrol en Plaquinille.

De lijst met bloeddrukwaarden liet ook zien dat mijn bloeddruk zeer goed was en de kleur aan het einde van de metingen was lichtgroen.
Je kon echt zien dat de daling begon op het moment dat ik aan dat dieet begon.
Die professor in Leuven was sprakeloos en kon daar echt niks op tegenin brengen en begon dan maar over iets totaal anders.

Ik heb dat dieet een hele tijd kunnen vol houden en daardoor is mijn Sarcoidose nu niet meer actief. 

Het dieet hield in, dat ik geen brood mocht eten, geen verzadigde vetten, geen  slechte suikers, geen pasta's.

Het resultaat is, dat dat dieet mijn lichaam in staat stelde om mijn darmwand te laten herstellen zodat er geen "red flags" werden gegeven aan mijn lichaam.

En volgens mij zijn er nog vele andere auto-imuunziektes die zo kunnen op gelost worden.
Ik denk dan aan Lupus, ziekte van Crohn, schildklierproblemen, enz.

Ik hoop met dit verhaal, dat andere mensen ook een oplossing kunnen vinden voor hun problemen.
Lees dat boek over gluten en koemelk eens en je ogen gaan open over hoe onze huidige voeding wordt gemannipuleerd om langer eetbaar te blijven.

Met vriendelijke groet,
Bruno
 

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.