Ga naar inhoud

Glasvezels als trigger


Mijk

Recommended Posts

Omdat ik hoor en lees over glasvezels als één van de mogelijke triggers voor sarco en zelf zo'n dikke 10 jaar met glasvezelversterkte kunststoffen heb gewerkt, word ik steeds nieuwsgieriger naar anderen die ook met dergelijke stoffen in aanraking zijn gekomen.

Het is al wel meer dan 10 jaar geleden dat ik daar weg ben, maar ik weet nog goed dat mijn handen er onder de microscoop altijd als speldenkussens uitzagen en mijn lippen soms schrijnden.

Ik maakte me destijds wel eens zorgen over die glasvezels, maar de leidinggevenden wuifden mijn angsten altijd weg.

Zo ongeveer als dat met asbest altijd is geweest totdat het zeker was dat het zeer ongezond is.

Als ik nu in de bouwmarkt in de buurt kom van dat glasvezelbehang dat ze sinds kort massaal verkopen, krijg ik toch een 'unheimlich' gevoel. Moet dat niet eens wat beter uitgezocht worden? Voorkomen lijkt me toch beter dan genezen, vooral omdat er nog geen medicijnen tegen sarco zijn...

Link to comment
Share on other sites

Omdat ik hoor en lees over glasvezels als één van de mogelijke triggers voor sarco en zelf zo'n dikke 10 jaar met glasvezelversterkte kunststoffen heb gewerkt, word ik steeds nieuwsgieriger naar anderen die ook met dergelijke stoffen in aanraking zijn gekomen.

Het is al wel meer dan 10 jaar geleden dat ik daar weg ben, maar ik weet nog goed dat mijn handen er onder de microscoop altijd als speldenkussens uitzagen en mijn lippen soms schrijnden.

Ik maakte me destijds wel eens zorgen over die glasvezels, maar de leidinggevenden wuifden mijn angsten altijd weg.

Zo ongeveer als dat met asbest altijd is geweest totdat het zeker was dat het zeer ongezond is.

Als ik nu in de bouwmarkt in de buurt kom van dat glasvezelbehang dat ze sinds kort massaal verkopen, krijg ik toch een 'unheimlich' gevoel. Moet dat niet eens wat beter uitgezocht worden? Voorkomen lijkt me toch beter dan genezen, vooral omdat er nog geen medicijnen tegen sarco zijn...

 

Het zou natuurlijk kunnen, maar ik heb nooit met glasvezels gewerkt ( althans niet dat ik weet) en ik heb toch sarco. Zolang ze niet weten waar het door komt, is alles gissen ( denk ik hoor).

 

gr Marjon.

Link to comment
Share on other sites

Dit geloof ik niet dat glasvezel zo slecht zo zijn....:)

 

Ik ook niet en als dit het geval zou zijn, dat “Glasvezel” echt schadelijk blijkt te zijn, dan zou er allang meer van bekend zijn, toch??? En was het allang uit de schappen van de winkels gehaald hahaha….

Neee hahaha…..dit geloof ik niet!!!!

 

En medicijn heb je ook niet nodigvoor de sarco. :)

Alleen als iemand erg last heeft en bepaalde metingen dit aangeven, krijg je prednison of prednisolon en dan nog in zeer korte tijd ook!

Meestal zijn het de “bijverschijnselen”, die er bij de sarco kunnen ontstaan

en daar kan je dan veel last van hebben en krijg je ook voor dit doel een doeltreffend medicijn!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Meestal zijn het de “bijverschijnselen”, die er bij de sarco kunnen ontstaan

en daar kan je dan veel last van hebben en krijg je ook voor dit doel een doeltreffend medicijn!!! ;)

 

Doe mij maar iets tegen die vermoeidheid dan! :rolleyes:

 

Enne, ik verzin het niet zelf hoor, van die glasvezels. Ik las het in een medisch stuk. Zal eens opzoeken welk stuk precies.

Wil ook geen paniek zaaien of zo. Of beweren dat het de hoofdoorzaak is. Maar ben wel benieuwd of er meer sarcoidose patienten zijn die zo uitgebreid in aanraking zijn geweest met glasvezels. En ik kan me toch best goed voorstellen dat ze al wel zouden weten dat glasvezels niet echt goed voor de gezondheid zijn en toch doorgaan met produceren met die zaken. Asbest en sigaretten en weet ik wat niet meer zijn voorbeelden van hoe met onze gezondheid wordt omgesprongen.

Bewerkt door Mijk
toevoeging
Link to comment
Share on other sites

_Doe mij maar iets tegen die vermoeidheid dan! :rolleyes:

 

 

Enne, ik verzin het niet zelf hoor, van die glasvezels. Ik las het in een medisch stuk. Zal eens opzoeken welk stuk precies.

Wil ook geen paniek zaaien of zo. Of beweren dat het de hoofdoorzaak is. Maar ben wel benieuwd of er meer sarcoidose patienten zijn die zo uitgebreid in aanraking zijn geweest met glasvezels. En ik kan me toch best goed voorstellen dat ze al wel zouden weten dat glasvezels niet echt goed voor de gezondheid zijn en toch doorgaan met produceren met die zaken. Asbest en sigaretten en weet ik wat niet meer zijn voorbeelden van hoe met onze gezondheid wordt omgesprongen.

 

 

Hahaha... ja die vermoeidheid.... gewoon overgeven aan de RUST...

het blijft anders een gevecht en ooit zal het minder worden :whistling: Geloof me!!!

 

Ik begrijp je opstandigheid maar je zal toch even rustig aan moeten doen om hier doorheen te komen hoor!!!

 

Maar een vraagje; Heb jij in de fabriek bij de ontwikkeling van glasvezel gewerkt of zo???

En hier bedoel ik dan ook met "monddoekjes op etc etc" ???

Hier zijn toch voorschriften voor???

Heb jij je hier niet aan gehouden dan???? :confused1: :confused1:

Link to comment
Share on other sites

Ik heb in een fabriek gewerkt waar ze glasvezelversterkte kunststof verwerkten in de stekkertjes die in en aan je mobieltje zitten. Ik werkte aan een assemblagemachine, dus die stopt die mooie gouden contactjes erin. De behuizingen zitten dan in een trilvuller, die je steeds moet bijvullen en die dus de glasvezels waarschijnlijk ook goed door de lucht trilde. Het enige voorschrift dat er was, was dat ik de trilvuller niet met lucht mocht schoonspuiten, maar met een vochtig stuk papier moest schoonwrijven. Geen mondkapjes, geen handschoenen, nergens in de hele fabriek, ook niet op de afdeling waar de behuizingen werden gespoten (gesmolten in een mal). Wij moesten ons vooral geen zorgen maken, niks aan de hand. :confused1: Ik vertrouwde de leidinggevenden vrijwel blindelings, omdat ze op het gebied van gehoorbescherming dragen heel erg strikt waren en er bijvoorbeeld ook rond de machines een lichtveld zat, een veld met sensoren dat ervoor zorgt dat de machine stilvalt als je er te dichtbij komt.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.