Ga naar inhoud

Ace?


Sophie

Recommended Posts

Het zal jullie wel dom in de ogen blinken, maar wat is ACE:blush:? Ik begrijp dat het een bloedwaarde is die met sarco te maken heeft uit jullie verhalen. Bij mij was sarco niet in het bloed te zien. Verder snap ik niets :unsure: van de fases waar jullie het over hebben.... Daar is mij nog niets over verteld. Wie wil me dat uitleggen?:cool:

Groetjes, Sophie

Link to comment
Share on other sites

ACE is de afkorting van Angiotensine Activerend Enzym.

Angiotensine is een stof die in twee vormen voorkomt.

ACE zet Angiotensine I om in Angiotensine II.

Angiotensine II is een hormoon dat de bloedvaten laat vernauwen waardoor de bloeddruk toeneemt.

Te veel ACE kan dus leiden tot een (te) hoge bloeddruk.

 

Maar het lijkt erop dat Sarco patienten ondanks de hogere ACE waardes betrekkelijk weinig klagen over een hoge bloeddruk.

 

Enne vragen staat vrij. Veel mensen die Sarcoidose hebben, hadden er daarvoor ook nooit van gehoord.

Link to comment
Share on other sites

Via deze link kun je iets meer lezen over de verschillende stadia van sarcoidose in de longen.

Maar eerlijk gezegd word ik daar niet zoveel wijzer van.

 

Maar op de site waar je dan terecht komt kun je een schat aan informatie ontlenen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Jeep,

Bedankt voor je hulp, ik kan mezelf nu plaatsen. Ben je trouwens een vogelaar? Het ijsvogeltje is toevallig ook mijn favoriet.

Groetjes, Sophie.

Link to comment
Share on other sites

Sophie,

Ja vogelaar en hobbyfotograaf. Dit ijsvogeltje is een van mijn eigen foto's

Daarnaast ook liefhebber van vlinders en libellen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

JB,

Ik was de weg weer even kwijt op de site, maar wat een mooie foto,

Prachtig! Wij zijn lid van een vogelwerkgroep van de heemkunde alhier, het ijsvogeltje heb ik nog nooit zo duidelijk zien zitten, wel eens zien vliegen. Vlinders trekken ook altijd mijn belangstelling. Ik weet er niet zoveel van, geniet alleen van ze. In onze tuin staan extra planten om ze uit te nodigen, net zoals plekjes voor vogels.

Groetjes, Sophie

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.