Ga naar inhoud

Inventarisatie


Guest Watson

Recommended Posts

Guest Watson

Beste allemaal,

 

Ik heb een vraag. Is er aan jullie wel eens gevraagd wat voor ziektes je vroeger hebt gehad.

 

Wat voor mij geld :

1) Ziekte van Pfeiffer

2) Blindendarmontsteking

3) Een langdurige slokdarmontsteking.

 

Sarcoidose wordt namelijk door iets getriggerd.

 

groeten

Watson

Link to comment
Share on other sites

Sarcoidose wordt namelijk door iets getriggerd.

Waar baseer je dat op?

En ja 35 jaar geleden heb ik een blindedarmontsteking gehad. Maar ik kan me niet voorstellen dat het er iets mee te maken heeft.

Ik zou hoogstens zeggen: als je gevoelig bent voor ontstekingen, heeft sarcoidose ook een kans.

Link to comment
Share on other sites

Guest Watson

Stel

 

Stel dat iedereen bijv. vroeger een blindendarmontsteking hebben gehad. Dat is dan toch wel toevallig.

Er moet toch een gemeenschapelijke trigger zijn.

 

groeten Watson

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Ik heb nooit dergelijke ziektes gehad.

 

Joachim zou een poll kunnen plaatsen, net als dat we eerder gedaan hebben met roken, zo gek nog niet....

Link to comment
Share on other sites

nee, geen blindedarmontsteking

wel snel gevoelig geweest voor bronchitis,

verder zonneallergie, diverse voedselintoleranties

en wat dacht je van een poll met sarcoidose en kanker? Dat percentage ligt volgens mij toch rond de 25%.

 

Denk je niet dat de onderzoekers dergelijke snel te traceren ziektes en allergieen allang onder de loep hebben genomen? Op dit moment zijn ze bezig met genetische onderzoeken. maw ze duiken er steeds dieper in........

Link to comment
Share on other sites

Beste allemaal,

 

Ik heb een vraag. Is er aan jullie wel eens gevraagd wat voor ziektes je vroeger hebt gehad.

 

Wat voor mij geld :

1) Ziekte van Pfeiffer

2) Blindendarmontsteking

3) Een langdurige slokdarmontsteking.

 

Sarcoidose wordt namelijk door iets getriggerd.

 

groeten

Watson

 

ik was vroeger nooit ziek, maar sinds ik sarco heb ben ik wel gevoeliger voor onstekingen ( long, oor e.d) dus of de sarco bij mij door iets getriggerd is dat weet ik niet.

gr Marjon.

Link to comment
Share on other sites

nee, ik heb voorheen nooit iets gehad... Ik heb alleen psoriasis in zeer lichte vorm en wel eens een slokdarmontsteking gehad.

Link to comment
Share on other sites

Van al deze ziektes heb ik geen last van gehad????

Weet niet of de Sarco door iets getriggerd is??? :confused1:

Link to comment
Share on other sites

Ik ben alleen sinds de pubertijd allergisch voor van alles en nog wat, licht astmatisch, spastische darm.

De acute sarcoïdose is bij mij tijdens de verbouwing van de zolder begonnen. Ik heb daar regelmatig rondgelopen uit nieuwsgierigheid, ook terwijl er gefreesd werd (fijnstof). Ik denk zelf dat het daardoor getriggered is. Maar zeker weten is er natuurlijk niet bij!

Link to comment
Share on other sites

Guest Watson

Nieuwsgierig

 

Is aan jullie, door de artsen, nooit iets gevraagd van wat je ziektes heb gehad.

Ik woon in buurt waar "vreemde" dingen gebeurt.

Een buurman verderop heeft ook sarcoidose. Mij vrouw heeft HPU.

HPU zit in de zelfde range.

 

groetjes Watson:cool:

Link to comment
Share on other sites

HPU, dat ken ik. Ik herkende daar vrijwel alle klachten en kenmerken van, maar gebruikte al een paar jaar een hoge dosis Vit. B6 (Bonusan B6 Plus) voordat ik op de site van HPU terechtkwam. Testen kon dus niet en vond ik bovendien te duur.

Dankzij de vit. B6 voel ik me wel veel beter. Momenteel gebruik ik magnesium erbij omdat ik dat volgens een homeopaat tekort kom. De speciale HPU vitamines (weet de naam niet meer) heb ik ook een paar maanden geprobeerd, maar ik merkte geen verschil, dus weer terug op het oude merk. Volgens een iriscopist/orthomeleculair therapeut die HPU wel kende had ik het niet, maar ben ik wel drager, waardoor de klachten minder hevig zijn. HPU is trouwens wel erg omstreden in de medische wereld!

 

Dit was overigens een paar jaar voordat ik Sarcoïdose kreeg.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.