Ga naar inhoud

Remicade (Infliximab)


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

Gisteren mn 3e infuus gehad. Tot eind oktober is dit mn laatste want dan krijg ik onderzoeken waarna wordt bepaald of we verder gaan met Remicade. Ben erg benieuwd. In feite ging het hetzelfde als de vorige keer alleen was ik erg moe. Verder had ik nergens last van. Mijn lichaam heeft denk ik gewoon moeten wennen aan dit medicijn. Vandaag ook nog moe maar het gaat al wat beter. Ben benieuwd of het iets doet!

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Bernadette

    62

  • Joachim

    48

  • renate

    20

  • okkie

    19

Top Posters In This Topic

Fijn dat je er weinig of geen last van hebt!

Ben ook benieuwd wat dit ter vebetering van jou lichaam doet Joachim?

En ik hoop dat je er dan mee mag doorgaan?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Resultaat kan ik nog neit echt zeggen. Ben wel gestopt met de Pred en voel mezelf al stukken beter daardoor. Alleen de moeheid en dat geen lucht hebben is nog niet weg. Hopelijk blaas ik straks meer tijdens de onderzoeken. Ik merk wel dat zoveel mogelijk bewegen echt NOODZAKELIJk is bij onze ziekte ook al kun je niet altijd. Ik pak dan de gewichten als ik niet kan wandelen of fietsen.

Link to comment
Share on other sites

Jammer dat je nog niet echt veel verschil opmerkt.

Gelukkig wel al beter door weglating pred.

Die moeheid zal wel niet weggaan denk ik he.

Hebben we dat niet allemaal of hoor jij wel eens van mensen die het niet hebben, ik weet het niet.Of heb je zelf ook wel eens zonder moeheid gezeten?

Hopenlijk voor je!

Ja zou te gek zijn als je meer blaast.

Ja? merk je dat je er nadelen van ondervindt als je minder beweegt?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik voel mezelf beter als ik bezig ben maar het probleem is dat je daar weer op een gegeven moment de rekening van gepresenteerd krijgt. Tis dubbel allemaal maar daar weten jullie ook alles van.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Ik heb afgelopen woensdag goed bericht gehad :)

 

De remicade doet tot nu toe zn werk. Mn ACE is naar beneden, mn longen iets schoner en mn longfunctie was beter. Ik heb iets meer energie en slaap smiddags iets minder. We gaan nu door met de behandeling en moet eind januari weer terugkomen. Hopelijk blijft het in een stijgende lijn dat ik weer aan het werk kan al is het maar voor een paar uur. De arts zei wel dat ik nooit meer de oude wordt maar dat is nu eenmaal zo.

 

:bandje:

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Fijn Joachim!

 

:thumbup::applaus:

 

Joachim,

ik ben zo blij voor je, want dit was toch wel zo'n beetje

je laatste redmiddel en het werkt, jippie!

Ik hoop dat het beropwaarts blijft gaan met je!

Fijne zondag!

 

:laugh::biggrin: Ineke

Link to comment
Share on other sites

Hey Joachim,

 

Wat een geweldig nieuws!

Proficiat!

 

Dus je wilt weer aan het werk....heb jij wel nu een volledige uikering dan? Wia?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

echt super Joachim!!!

 

Hey Joachim, Ik ben ook super blij voor jou!!! :applaus: :bandje:

 

Ik juig met Ineke mee en hoop idd dat je deze stijgende lijn blijft!!!:thumbup:

 

Goed gevoel hè ;)

Link to comment
Share on other sites

Er is hoop!!! ;)

 

Hoi Joachim,

 

Wat fijn voor je dat je de stijgende lijn te pakken hebt :). Hopelijk heel ver en heel stijl omhoog!!!

Link to comment
Share on other sites

Remicade

 

Woooowwww:w00t:

 

Das tenminste positief nieuws! Wat goed dat Remicade dus wel zijn werking doet , het is ook gewoonweg zoeken voor wie wat het beste is begrijp ik zo langzamerhand.

Denken aan werk doe ik elke dag maar begin in te zien dat ik voorlopig uit de running lig en dan nog zal het wel ander werk worden maar ik blijf hoop houden als ik dit lees, al is het dan een paar uur , je bent weer op de terugweg , Toppie man! :thumbup:

 

Groetjes Rina:ohmy:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Bedankt voor jullie berichtjes! Stel ik erg op prijs. Knuff, ik hoop in de toekomst weer wat te kunnen gaan werken alleen voorlopig zit er dat nog niet in. Die moeheid en kortademigheid moeten eerst een stuk minder worden. Hopelijk helpt dit met de Remicade.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Afgelopen vrijdag weer een infuus gehad. Tging goed gelukkig. Wel heb ik er nog enkele dagen last van gehad.

Link to comment
Share on other sites

Remicade

 

Hey Joachim.

 

Hoeveel keer krijg je nog zo'n infuus dan? En heeft het net als MTX tijd nodig voordat je eindelijk iets merkt? Hopelijk gaat het zijn werk doen voor je.

Ik ben vorige week donderdag begonnen met MTX naast de 90mg Pred. pffff strax begin ik nog licht te geven door al dat spul.

 

Zet m op he, duimen dat t wat doet!:thumbup:

 

Groetjes

Link to comment
Share on other sites

Joachim,

 

Weer een infuus gehad.

Gelukkig ging het goed.

Balen dat je je erna niet zo goed voelt altijd.

Zal wel te vergelijken zijn zoals mensen een chemokuur krijgen? die voelen zich ook slecht erna.

 

Hopenlijk gaat het je nog meer verder van je klachten helpen.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Joachim,

 

wat bedoel je met slecht voelen?

Misschien zoals wat knuffel zegt, als een chemokuur?

Gelukkig werkt het ook positief bij je, dus vol houden!

 

groetjes Ineke

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Ik denk dat ik het zo als een soort chemo moet zien. Inderdaad, er is nu een soort van patroon dat ik mezelf ongeveer 1,5 a 2 weken 'minder' voel allemaal kleine vervelende klachten van het medicijn. Daarna (dus nu) gaat het stukken beter! Hopelijk gaan die medicijn bijwerkingen langzaam minder worden. Bedankt voor jullie leuke berichtjes!

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik het zo als een soort chemo moet zien. Inderdaad, er is nu een soort van patroon dat ik mezelf ongeveer 1,5 a 2 weken 'minder' voel allemaal kleine vervelende klachten van het medicijn. Daarna (dus nu) gaat het stukken beter! Hopelijk gaan die medicijn bijwerkingen langzaam minder worden. Bedankt voor jullie leuke berichtjes!

 

Gelukkig voel je je nu weer wat beter.

Hopenijk wordt het idd wat minder.

Hoe vaak krijg je nog een kuur?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat ik het zo als een soort chemo moet zien. Inderdaad, er is nu een soort van patroon dat ik mezelf ongeveer 1,5 a 2 weken 'minder' voel allemaal kleine vervelende klachten van het medicijn. Daarna (dus nu) gaat het stukken beter! Hopelijk gaan die medicijn bijwerkingen langzaam minder worden. Bedankt voor jullie leuke berichtjes!

 

Hey Joachim,

 

Ik denk datje gelijk hebt dat je deze behandeling met Chemo kan vergelijken...

Best vervelend dat je na de infuus behandeling weer zo ziek bent

maar.... net wat je zegt je moet er wel wat voor over hebben als je de verdere afbraak

wil tegen gaan en fijn dat de behandeling bij jou aanslaat!!!

Mijn compliment voor je doorzetting!!! :thumbup:

 

Ik heb dit ook met mijn huisarts besproken of ik die kuur kan krijgen gezien mijn achteruitgang... deze heeft mij doorverwezen naar mijn longarts omdat mijn longen

een behoorlijke duikeling hebben gemaakt de afgelopen maanden...

In januari moet ik weer op controle dus ga ik het zeker met hem bespreken

en hoor dan wel... ???

 

Fijn voor je Joachim dat het nu weer lekker met je gaat! Geniet er maar van, wanneer krijg je de volgende kuur???

 

Groetjes Okkie

 

2ewzfjq.gif

Bewerkt door okkie
Link to comment
Share on other sites

hallo

hier bij ons nog nooit gehoord van die mediatie

 

ben je nu alwat beter of nog altijd last na het infuus

 

groetjes bieke

 

 

Fijn dat het wat beter met je gaat Bieke :)

 

groetjes Okkie

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.