Ga naar inhoud

Remicade (Infliximab)


Joachim

Recommended Posts

hallo allemaal,

Inmiddels zijn we wat maandjes verder maar ook hier gaat mijn man (albert) beginnen met infliximab. Hij moet nog een afspraak maken, maar dit bericht stond op de voicemail. Ik hou jullie op de hoogte van de effecten en koester zelf wat hoop op goede werking van de medicatie;) Zou het dan toch....????? i hope so..

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Bernadette

    62

  • Joachim

    48

  • renate

    20

  • okkie

    19

Top Posters In This Topic

Hallo Monique en Albert,

 

Natuurlijk moet je hopen en vertrouwen op een goede werking!

 

Heel veel succes gewenst!!! :thumbup:

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi allemaal,

 

gisteren weer eens een bezoek gebracht aan de longarts. Hij zou gaan uitzoeken of ik weer kon gaan beginnen met Remicade. Maar het blijkt dat minister Schippers van Volksgezondheid aan het bestuderen is hoe de vergoeding moet zijn van dure geneesmiddelen. Zie http://weblogs.nos.nl/binnenlandredactie/2011/01/21/een-kans-voor-minister-schippers/ Voor mij betekent dit dus alleen maar langer wachten.

 

Op dit moment blijkt Menzis al wel Remicade bij sarco te vergoeden. Nu maar hopen dat er vele zorgverzekeringen gaan volgen. Volgens de longarts moet er voor de zomer nog duidelijkheid komen.

 

Ik had al niet verwacht dat ik meteen zou kunnen beginnen. Eerst maar eens gaan kijken wat de neuroloog in Nijmegen heeft te vertellen over mijn spieren die ziek zijn geworden. Ik hoop eigenlijk dat de sarco daar de oorzaak van is. Zou er iets anders de oorzaak van zijn, dan kan het veel erger worden. Soms ben ik gewoon bang wat er gaat gebeuren met mijn kracht, dus spieren. Ik kan op dit moment nog met moeite een kopje optillen met mijn rechtse hand, terwijl die arm nog niet was aangetast. Het achteruit gaan, gaat op dit moment wel heel snel.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Vervolg 12-02-2011

 

Hallo allemaal

 

Ik krijg nu inmiddels alweer 2 jaar Remicade, zonder dat ik nadelige bijwerkingen heb.:)

Het enige is pijn in de aders, waar de infuusnaald wordt geprikt.

 

Tot November 2010 was ik geheel klachtenvrij

Sinds december begint de sarcoidose zich weer langzaam te openbaren.

Eerste kenteken waren benauwdheid door een vernauwde keel ter plaatse van het strottenhoofd.:crying:

Op dit moment zijn mijn stembanden aan de beurt dat wil zeggen dat ik zeer hees ben en amper kan praten. Tevens een samengeknepen gevoel net boven het strottenhoofd, waardoor het lijkt dat je moet braken. Ben op dit moment gelukkig niet benauwd. Wel vermoeid en mijn temperatuur schommelt de hele tijd open neer.

Ik ben de longarts geweest en eerstdaags krijg ik een aantal onderzoeken.

Tevens heb ik sinds december zeer pijnlijke schoudergewrichten. Misschien ook weer een uitvloeisel van sarcoidose ?

 

Lijkt me tijd om weer met reumatoloog en longarts te praten over de juiste dosering van Remicade. Ik krijg nog steeds 300 mg Remicade en wel om de 7 weken

 

Ik werk nog steeds 40 uur in de week, dat gaat me normaal goed af, maar op dit moment is het natuurlijk iets moeilijker.

 

 

Houdt jullie op de hoogte

 

Groetjes Johan :p

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Infliximab een jaar later..

 

Deze maand ben ik exact één jaar Infliximab aan het gebruiken. Iedere 4 weken krijg ik 570ml toegediend in Maastricht. De sarcoïdose is bij mij erg actief en speelt in vrijwel alle organen, huid, lever, longen, nieren en hart. Gelukkig nog niet in mijn hersenen.

In 2006 was er een groot gevaar dat mijn organen het zouden begeven en gevolg was het slechtnieuws gesprek. Men kon niet duidelijk zijn maar het was een kwestie van maanden. Vervolgens heeft men een behandeling met Azathioprine (imuran) gestart en dat ging perfect. Voor mijn gevoel geen bijwerkingen en ik ging weer als een trein, zeg maar gerust een sneltrein.

Maar na verloop van tijd, eind 2008, bleek dat dit medicijn schade veroorzaakte aan de lever. Het gevolg was dat ik onmiddellijk moest stoppen met als resultaat dat ik van de sneltrein af moest en er was weer zicht op de STOPtrein.

Onvoorstelbaar hoe snel ik achteruit ging, van volledig werken binnen enkele maanden naar een situatie waarbij ik gemiddeld nog maar 7 uur per dag wakker was. Vervolgens de stap naar Infliximab, die beslissing was door de artsen snel genomen maar de verzekering, zag maar de geldstroom, dat was weer een verhaal apart. Na ongeveer een jaar ging het dus weer heel erg slecht en vanuit het niets kreeg ik het bericht dat ik mocht starten met Infliximab. Wie de rekening betaal, ik heb geen enkel idee......

 

Infliximab heeft mij weer helemaal op de been geholpen. In twee maanden tijd was ik weer aan het werken. Ieder maand ging het beter met me, geweldig hoe dat medicijn mij geholpen heeft. Nu echter zijn we een jaar verder en het gaat :cursing:

 

Het begon december vorig jaar met een enorme droge huid. Niks mis mee, Nivea en allerlei andere crèmes helpen mij wel de winter door. Maar dat was iets te simpel, ik kreeg soms vreemde rood gekleurde plekken en een bleek gekleurde opliggende huid. Toch maar eens bij de dermatoloog langs geweest. Kennelijk had ik last van Galbulten of Netelroos. Bleek dat dit een allergische reactie kon zijn, .....maar waarop. Een week later kreeg ik mijn infuus en toen kreeg ik een allergische reactie. Vermoedelijk, (vrijwel zeker) veroorzaakt door de infliximab. Bij het volgende infuus hebben ze allerlei beschermers zoals Tavigil en corticosteroïden in het infuus gedaan, en de allergische reactie bleef uit. Dat ging dus goed, een paar dagen, want inmiddels heb ik enorme pijn in mijn gewrichten. Met name mijn handen, polsen, ellebogen en knieën doen soms verschrikkelijk pijn. Ik kan bijna niet meer opstaan...........

 

Na het weekend zal ik me maar weer gaan melden bij mijn artsen.....maar we blijven positief.

Link to comment
Share on other sites

uit de grond van mijn hart

 

Deze maand ben ik exact één jaar Infliximab aan het gebruiken. Iedere 4 weken krijg ik 570ml toegediend in Maastricht. De sarcoïdose is bij mij erg actief en speelt in vrijwel alle organen, huid, lever, longen, nieren en hart. Gelukkig nog niet in mijn hersenen.

Na ongeveer een jaar ging het dus weer heel erg slecht en vanuit het niets kreeg ik het bericht dat ik mocht starten met Infliximab. Wie de rekening betaal, ik heb geen enkel idee......

 

.....Infliximab heeft mij weer helemaal op de been geholpen. In twee maanden tijd was ik weer aan het werken. Ieder maand ging het beter met me, geweldig hoe dat medicijn mij geholpen heeft. Nu echter zijn we een jaar verder en het gaat :cursing: .....

 

.....Met name mijn handen, polsen, ellebogen en knieën doen soms verschrikkelijk pijn. Ik kan bijna niet meer opstaan...........

 

.....maar we blijven positief.

 

Lambert heel veel sterkte gewenst,

 

Jouw verhaal raakt me enorm.:blush:

 

In mijn situatie is overwogen om ook met dergelijke medicatie te gaan starten. Eerst was ik wat afstandelijk, daarna steeds positiever om te gaan starten. Tot het moment dat ik hoorde en zag wat de bijwerkingen en resultaten konden zijn.

Mijn artsen waren en zijn verdeeld over mijn behandelplan. Met mijn coördinerend arts, die geen voorstander is van dergelijk medicatie, dan ook besproken om er niet aan te beginnen.

 

We laten het zo al het nu is. Morfine, Naproxen, Alvesco en concerta om de sarcoïdose "controleerbaar" te houden. De ongemakken van de sarcoïdose voor lief nemen zoals ze nu zijn. En niet het risico nemen van "het middel is erger dan de kwaal" zolang dat mogelijk is.

 

Voor mij is jouw verhaal derhalve een bevestiging.:crying:

 

Ik wens je nogmaals veel sterkte en blijf positief, dat scheelt enorm hoe moeilijk het soms ook is.:)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Rechter oordeelt: zorgverzekeraar moet zijn zorgplicht nakomen

 

Wellicht heb ik het verhaal gemist:blush:, maar mocht dat niet zo zijn dan alsnog nogmaals hier aandacht voor

 

 

Bron: http://www.stichtingegv.nl/

 

 

Op 26 februari 2010 heeft de rechtbank Arnhem uitspraak gedaan in een procedure die de Stichting EGV namens een patiënte had aangespannen tegen zorgverzekeraar VGZ over de vergoeding en verstrekking van het geneesmiddel infliximab. Dit geneesmiddel werd ingezet bij patiënte voor de behandeling van ernstige sarcoïdose.

 

In deze zaak ging het om het volgende. Patiënte leed al enige tijd aan sarcoïdose en werd daarvoor behandeld in het Academisch Ziekenhuis te Maastricht. Hier werd patiënte voor de toediening van infliximab verwezen naar een kliniek buiten het ziekenhuis. Deze behandeling ging al een half jaar goed en patiënte voelde zich, sinds lange tijd, weer evident beter.

 

Begin dit jaar liet haar zorgverzekeraar, VGZ, echter plotseling aan de kliniek weten geen vergoeding meer te verlenen voor infliximab. De kliniek kon hierdoor de behandeling niet meer uitvoeren. Deze informatie werd niet door de verzekeraar aan patiënte medegedeeld, waardoor zij opeens werd geconfronteerd met het feit dat haar behandeling niet meer kon plaatsvinden. Waarom de behandeling in de kliniek niet meer werd vergoed en wat patiënte moest doen om de behandeling toch te ontvangen is nooit duidelijk gemaakt. Teruggaan naar het ziekenhuis was geen optie, want daar was zij juist naar de kliniek verwezen.

 

De Stichting EGV heeft namens patiënte VGZ gesommeerd om ervoor te zorgen dat zij alsnog een vergoeding zou krijgen voor infliximab. In de brief is duidelijk gemaakt dat patiënte geen enkele behandeling meer ontving en daardoor met haar rug tegen de muur stond. VGZ heeft afwijzend op de sommatie gereageerd waarin zij heeft gesteld dat patiënte infliximab alleen binnen het ziekenhuis kon krijgen en heeft daarop vervolgens geen enkele actie meer ondernomen.

 

Hierop volgde zeer snel de zitting bij de rechter. De rechter te Arnhem heeft vervolgens geoordeeld dat een zorgverzekeraar in een dergelijk situatie de plicht heeft om ervoor te zorgen dat de patiënt in ieder geval de behandeling ontvangt waar zij medisch noodzakelijk op is aangewezen. Dit betekent dat VGZ er, uit eigen initiatief, voor had moeten zorgen dat patiënte na de afwijzing van een vergoeding voor infliximab buiten het ziekenhuis desondanks, waar dan ook, wel haar behandeling kon voortzetten. De zorgverzekeraar dient de patiënt dan dus te ondersteunen in het zoeken van een zorginstelling waar de kosten wel zijn gedekt.

 

Deze patiënt wordt, evenals velen andere patiënten die tegen dit vergoedingsprobleem aanliepen, momenteel behandeld in het ziekenhuis.

Zie hier voor een geanonimiseerde kopie van het gewezen vonnis.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Allemaal,

Ik heb dus een dergelijk probleem heb al 2 jaar remicade gehad totdat mijn zorgverzekeraar menzis(die vergoed het dus niet zoals hierboven stond van wel) het niet meer wilde vergoeden.

Het laaste half jaar heeft het ziekenhuis het voor mij betaald en nu moet ik stoppen onder het mom van het is niet goed om het zolang te gebruiken,wil toch even een goed gesprek met min arts of dit niet gewoon een geld kwestie is dat ik moet stoppen.

Ik hen namelijk bijna al het andere al uitgeprobeerd en stond al op de lijst voor ee nieuwe long sinds de remicade gaat het redelijk,dus erg raar dat ik nu moet stoppen.

De remicade werkte bij mij superrrrrrrrr.

Groetjes renate.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

remicad

 

Hallo Allemaal,

Ben dus zoals ik hier had verteld met de remicade gestopt in april.

En ja hoor waar ik bang voor was is gebeurd de sarco is alweer terug mijn beide longen zitten weer vol en de bloed uitslagen waren ook niet goed.

Nu heb ik vandaag een hrct gehad en moet de 15e weer een petscan.

Heb nu nieuwe puffers alvesco en foradil van beide de maximale dossis.

Ook heb ik dus daarbij nog atrovent doxicicline en mtx met floliumzuur pfffffffff.

Nu wil mijn arts met dr Grutters uit nieuwegein overleggen of weer te starten met de remicade.

Heeft iemand hier ervaring met het opnieuw opstarten van de remicade hoor om mij heen dat dat vaak niet goed gaat.

Wie heeft er ervaring mee ik hoor het graag!!!:unsure:

groeten renate

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

ik heb er nog geen ervaring mee. Kan je over een paar maanden pas vertellen hoe het was. Ik begin op 23 augustus ook weer met Remicade. Slik daarnaast ook MTX met foliumzuur.

 

Misschien komen elkaar nog wel een keer tegen als wij aan het infuus liggen. Zou wel komisch zijn.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Bernadette,

Nou ben wel erg benieuwd hoe het jouw afgaat met het opnieuw starten.

Ik ben van de week weggeweest voor een ct scan en moet morgen door de petscan en krijg dan a.s. vrijdag weer alle uitslagen dus weer even spannend.

In welk ziekenhuis krijg jij je remicade ?

Graag hoor ik van je hoe het is gegaan de 23e.

Groetjes Renate

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

ik krijg mijn Remicade in Nieuwegein. Ben daar toevallig terecht gekomen. Helemaal geen spijt van. Dat ik er elke keer naar toe moet, heb ik er wel voor over.

 

Ben benieuwd wat er uit je pet scan gaat komen. Ben je vandaag op een zwaar dieet? Ik moest alle koolhydraten laten staan op de dag voor het onderzoek. Viel een beetje tegen. Fijn dat je zo snel al uitslag krijgt.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bernadette,

Nou mijn uitslag was dus zwaar balen.de sarco is nog erger dan daarvoor,heb het weer terug in beide longen en ook achter de longen en op de longstam,ook onder mijn sleutelbeen zit het in de klieren en de klieren lang mijn longen,mijn milt en lever zitten vol en het zit dit keer ook in mijn beenmerg kortom een hele ernstige vorm dit keer.

de arts had dit ook zeer zeker niet verwacht,nu ga ik naar en andere reumatoloog en deze gaat voor mij weer opnieuw remicade voor schrijven en als het goed is ga ik het gewoon in het rijnstate ziekenhuis in Arnhem weer krijgen,als het ziekenhuis het tenminste ook dit keer weer wil vergoeden.

Dus ja nu maar weer afwachten wanneer ik met het infuus kan beginnen en me ondertussen op de been zien te houden.Zijn er hier meer mensen met de sarco in het beenmerg trouwens heb er namelijk nog nooit iets over gelezen.

het verklaard wel al mijn pijnklachten die ik er dit keer ook bij had.

Nou weer tot schrijvens.

groetjes renate

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo Allemaal,

Nou heb gister bericht gekregen dat mijn remicade infuus weer kan gaan beginnen.

heb gesproken met de reumaverpleegkundige en die zei dat alleen de handtekening van mijn longarts er nog even onder moest.

En ze heeft dus een afspraak gemaakt op 4 oktober en gewoon in het rijnstate dus ik hoef niet naar nieuwegein te reizen.

En ik heb nog een telefonische afspraak met mijn longarts a.s. vrijdag,maar wat ik er voor nu uit begreep is dat mijn zorgverzekeraar dit dus vergoed nu en niet het ziekenhuis.Dit zou dus een kleine doorbraak zijn in het niet vergoeden van de medicatie,want als de menzis(daar zit ik bij)het doet kunnen toch de andere niet achterblijven lijkt mij?????

Ga het vrijdag nog eens even goed vragen aan mijn longarts hoe het zit wie het nu vergoed,en dan laat ik het hier wel even weten.

Nou ik heb (ondanks die erge pijn die ik nu heb)weer een goede dag!!!

Groetjes Renate.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

wat een goed nieuws voor je. Ook fijn dat je het dichtbij huis kunt krijgen. Scheelt je elke keer weer veel reistijd.

 

In het verleden zijn er al meer zorgverzekeraars geweest die wel eens aparte gevallen hebben betaald. Jammer genoeg hoeven ze het niet te doen en doen de meeste het ook niet. Fijn dat de jouwe het wel gaat betalen.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bernadette,

Ik ben lid van de belangen vereniging van de sarcoidose,en kreeg laatst de sarcoscoop.

En daar stond in dat de zorverzekeraar je het medicijn niet mogen weigeren,en dat ze zelfs verplicht zijn het te betalen als het erop aan komt.

Alleen dat ze er dus een heel lang juridisch slepend eind van kunnen maken,dus ja daar schiet je dan voor korte termijn heel weining mee op want dat loopt dan misschien wel meer als 1 jaar dus..........

Maar wat ik er dus uit begreep mogen ze het dus niet weigeren.

Groetjes Renate

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

klopt, staat er in. Alleen moet je het dan al gehad hebben via het ziekenhuis. Als daar het geld op is, heeft de zorgverzekering de plicht om te zorgen voor de behandeling. Jammer genoeg kan dit dan jaren duren voordat het rond is. De zorgverzekering hoeft in eerst instantie niet te betalen. Schiet je dus niets mee op. Als het makkelijk zou gaan, hadden er al veel mensen het via de zorgverzekering iets geregeld. Ik heb de laatste Sarcoscoop er even bij gepakt.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi bernadette,

oh dat stukje van dat je het eerst van het ziekenhuis moet hebben gehad heb ik dan over het hoofd gezien.

Maarja hoe dan ook het blijft zeer lastig jammer genoeg.

Hoop dat er voor andere mensen ok gauw een oplossing komt.

En dat het bij mij weer gaat aanslaan dat is nu ook weer afwachten.

Groetjes renate

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Allemaal,

Eindelijk morgen middag ga ik weer voor het eerst naar mijn remicade infuus.

Moet zeggen dat ik erg zenuwachtig ben en erg bang ben voor de eventuele bijwerkingen.

Maar ik moet het proberen ben vandaag weer bij de huisarts geweest kan haast niet ademen en verga van de pijn aan mijn longvliezen.

Pijnstilling doet niet veel meer de volgende stap word morfine (morfine pomp).

Dus hopen dat het snel weer gaat aanslaan die remicade,hou jullie op de hoogte.

Groetjes Renate

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

fijn dat je morgen weer mag beginnen. Heb je alleen niet heel de dag nodig voor je infuus. Bij mij loopt het infuus nog in 4 uur door en dan 1 uur na spoelen.

 

Hoop dat de Remicade weer snel bij je werkt. Ik heb twee weken een normale bloeddruk gehad. Hij zakte wel bij inspanning, maar begon rond de 110. Mijn verlammende vermoeidheid was ook wat minder. Jammer ging het donderdag weer mis en had ik een bovendruk van 88 met weer een verlammende vermoeidheid. Hoop dat de verbetering door de Remicade kwam. Maar dat moet de toekomst leren.

 

Groetjes en geniet ze van je verplicht rusten, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bernadette,

Ja meestal heb ik een hele dag nodig en plannen ze mij ook in op de ochtend ,maar dat ging dit keer niet.

Meestal ben ik een uurtje of 6 zoet,want ze beginnen bij mij op een snelheid van 60 en dan als het gaat opbouwend naar 120.

Dus ja er zal vandaag iemand langer moeten blijven op de dagbehandeling ben ik bang haha.

Ik moet er pas om 12.00 zijn en voordta je daadwerkelijk aan het infuus ligt is het 12.30 dus........

Nou we wachten af vanmiddag hou jullie weer op de hoogte.

Groetjes renate.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Allemaal,

Nou heb gister mijn eerste infuus gehad,en het was geeb succes.

Begonnen op stand 50 gigng goed toen naar 80 ging het eerste half uur ook goed.

Maar na een haklf uur werd ik misselijk en duizelig,en mijn bloeddruk daalde,toen hebben ze het infuus terug gezet naar 40,en toen weer langzaam opgehoogt naar 70 en verder kwam ik niet.

Bleef duizelig en niet lekker,uiteindelijk was ik om 20.00 thuis gister avond,ben de hele nacht misselijk geweest en kan nu amper op mijn benen staan

Maarja nu maar hopen dat het gaat helpen,moet nu 18 oktober weer hopen dat het dan iets beter zal gaan.

Hou jullie weer op de hoogte.

Moet 1 november bij mijn arts komen en dan van te voren bloedprikken en foto's maken,misschien dat we al iets van resultaat kunnen zien???

Groetjes Renate.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Renate,

 

wat een balen dat je meteen al ging reageren. Ik zou de snelheid maar nooit laten verhogen. Misschien dat je er dan wel tegen kunt.

 

Ben benieuwd of ze 1 november al iets op je foto's of in je bloed zien. Moet je ook altijd voordat je de Remicade gaat krijgen, bloed laten prikken? Ik had dat nog nooit hoeven te doen, maar nu dus wel. Ze willen dan zeker weten dat ik geen infectie heb.

Bij mij blijft mijn snelheid altijd even hoog/laag. Ik wil ook niet dat ze het tussentijds verhogen. Mag zelf aan geven of ik het op een gegeven moment wat sneller wil.Maar dan ook de hele tijd. Ben nog steeds bang voor een allergische reactie. En als ik jouw verhaal nu lees, dus helemaal. Blijf wel op mijn 70 staan.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi bernadette,

Ja ik heb nu ook zoiets van ik ga na die 80 zowiezo niet meer hoor,pff wat ben ik beroerd geweest zeg.

Moet wel zeggen dat ze het ook helemaal aan mij overlieten op een gegeven moment mocht ik dus zelf bepalen of ik wel of niet omhoog wilde.

En ja ik moest eerst ook altijd van te voren bloedprikken,gek genoeg is daar nu nog niets over gezegd,maar moet volgende week woensdag naar de reumatoloog ie het infuus begeleid dus wellicht dat ik weer een stapeltje lab formulieren mee krijg voor in het voren.

Dat bloedprikken is nderdaad voor infecties en lever en nierfuncties,en het allerbelangrijkste volgens mij je weerstand ???

Groetjes Renate

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo llemaal,

Zo vandaag mijn tweede infuus gehad,ben blij dat ik het nu voor 4 weken heb gehad.

Ging iets beter dan de vorige keer dit keer infuus heeeel langzaam opgehoogd tot 80.

In 7 uur ingelopen en dat ging redeljik goed ,ben nu wel erg misselijk en heb enorme zware benen en hoofdpijn dat had ik de vorige keer weer minder.

Zo zie je maar hoe dat per infuus kan blijvbn verschillen blijkbaar.

Nou op naar de volgende.

Groetjes renate

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.