Ga naar inhoud

Bloedarmoede


elisah f

Recommended Posts

Het gaat met mij over het algemeen best goed, maar in het begin van mijn ziekte (eind maart 2009) had ik totaal geen eetlust. Ik was erg ziek, hoge koorts, veel pijn, en ik kon echt niet eten. In mei liet mijn reumatoloog me onderzoeken op bloedarmoede. Mijn HB was toen 6.4. Na een maand staalpillen was het 7.3. Ik moest beloven dat ik goed zou eten. Ik eet eigenlijk altijd goed, want ik ben een heel bewuste eter, veel groente, fruit, afwisseling vlees, vis, etc., maar toch heb ik het idee dat ik op het randje blijf balanceren voor wat betreft het HB (kun je zien aan onderste oogleden en nagels). Herkennen jullie dit, als klacht bij sarcoïdose? Wat doen jullie eraan?

Alvast bedankt voor je reaktie.

Elisah F.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Elisah,

 

Ik neem al jaren 's morgens een ijzerrijk ontbijt: Volkorenbrood met Hero fruitstroop (= appelstroop met toegevoegd ijzer) en een glas vruchtensap, omdat de Vit. C daarin helpt bij de opname van ijzer (melk verhindert de opname van ijzer).

 

Verder neem ik als ik vermoed dat mijn Hb laag is (of het zeker weet) Floradix Elixer. Dat is een vloeibare mix van vruchten- en groentensap, kruiden, B-vitamines en ijzer. Een echte oppepper. Twee keer per dag 10 ml, evt. met/door vruchtensap, een halfuur voor het eten nemen. Ik knap er altijd snel van op! Je kunt het ook in tabletvorm krijgen, maar ik vind het helemaal niet onaardig smaken.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Albertina. Even een vraag: Floradix elixer, koop je dat bij het Reformhuis?

Het lijkt mij een goed idee. Woensdag j.l. heb ik weer een bloedonderzoek gehad, o.a. om te zien hoe het de BSE en CRP staat, nu ik alweer sinds een maand helemaal zonder medicijnen ben. De medisch laborante zei me dat ze ook op HB moest prikken. Dinsdag a.s. heb ik een afspraak met de reumatoloog. Dus ik ben benieuwd hoe het HB is.

Nogmaals bedankt voor je tip, ik ga er meteen achteraan.

Groetjes,

Elisah.

Link to comment
Share on other sites

juzmo6.jpg

 

Hallo Elisah,

 

Welkom op het forum! :)

 

Het is idd. van belang dat je gezond en verantwoord blijft eten!

Het is toch wel de verbranding van je motor, dit merk ik ook als ik weer eens slecht heb gegeten! Ik ben hier erg gevoelig voor, moet echt op vaste tijden eten en drinken anders gaat het fout! En daar ben ook pas kort achter gekomen!

Nu gaat het een stuk beter met me.

 

Succes voor as. Dinsdag!!!

 

Groetjes Okkie 2e3tm5i.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hoi Elisah,

 

Ik haal Floradix altijd bij de plaatselijke Etos, maar heb het ook weleens bij De Natuurwinkel gezien. Als je er op googled, dan zul je zien dat je het ook bij div. webshops kunt krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.