Ga naar inhoud

hitte en handen


Bernadette

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

ik weet dat deze hitte perfect is voor de mensen die nog op vakantie zijn. Dus zal ik maar niet klagen. Maar als je het eerlijk wilt weten, voor mij hoeft het niet. Ik doe met zijn dagen gewoon niets. Het meeste reageren mijn handen. Ik hoef maar even iets te doen, zoals nu dit bericht te typen of ik heb handen die in brand staan. Ze worden rood en ik kan er niets meer mee.

 

Gelukkig heb ik ontdekt dat vochtige washanden wonderen doen. Even een uurtje met mijn handen in 2 washandjes zitten en ik kan er weer even tegen.

 

Herkent iemand dit probleem.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Nou ik heb wel last van de warmte maar dan meer t puf gevoel, geen last van handen ofzo. Wat rot zeg zo'n brandend gevoel in je handen. En creme of zonnebrand helpt ook niet? Ik bedoel dan echt om t te voorkomen

Link to comment
Share on other sites

Hoi Myriam,

 

ik kan het niet voorkomen zolang ik mijn handen blijf gebruiken. Als ik ze van af het begin van de dag tot aan het slapen toe, niet meer gebruik, krijg ik geen klachten. Maar dat is natuurlijk niet mogelijk.

 

Computeren wordt ook steeds moeilijker. Moet ik echt beperken. Het enige wat goed gaat is op bed tv kijken. Lekker zoals een oud vrouwtje doet ( hahaha ) en daar pas ik voor.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bernadette,

ik herken het gevoel dat jij in je handen hebt, vooral 's morgens als ik wakker wordt en 's nachts in bed gloeien mijn handen en voeten. Dat breidt zich uit naar polsen en enkels/knieën. Bij mij vooral in rust. Als ik veel heb gelopen en ik ga zitten moeten mijn benen omhoog, dat scheelt in de pijn. Misschien dat een reumatoloog daar iets aan kan doen, maar ik hoorde al van erg lange wachttijden... en bovendien probeer ik zo lang mogelijk zonder medicijnen te blijven.

Groet, Sophie

Link to comment
Share on other sites

Hoi Sophie,

 

ik slaap al jaren met spalken aan beide handen/armen. Deze zorgen er goed voor dat mijn handen niet in kramp gaat staan. Heb ik ze niet aan, dan gaan mijn handen ook erg branden, tintelen en krampen.

 

Mijn handen doen al meer dan 10 jaar moeilijk. Voordat ik wist dat is sarco had, waren mijn handen aan het tintelen. Pas veel later kwam de oorzaak tevoorschijn. Toen was dvn gauw vast te stellen.

 

Mijn armen kunnen ook gaan branden en een rode gloed krijgen. Vaak na inspanning. Ook door de dvn. Echt een waardeloze ziekte.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Tsjonge, ik had al een poos branderige voeten, vooral 'smorgens. Begrijp ik het goed dat ik dus evt bij de neuroloog moet zijn als het dvn is?

groet, Sophie

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Je zou jezelf kunnen laten onderzoeken op DVN. Hopelijk vinden ze niets en anders weet je meer.

 

Groetjes,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hoi allemaal,

 

ik weet dat deze hitte perfect is voor de mensen die nog op vakantie zijn. Dus zal ik maar niet klagen. Maar als je het eerlijk wilt weten, voor mij hoeft het niet. Ik doe met zijn dagen gewoon niets. Het meeste reageren mijn handen. Ik hoef maar even iets te doen, zoals nu dit bericht te typen of ik heb handen die in brand staan. Ze worden rood en ik kan er niets meer mee.

 

Gelukkig heb ik ontdekt dat vochtige washanden wonderen doen. Even een uurtje met mijn handen in 2 washandjes zitten en ik kan er weer even tegen.

 

Herkent iemand dit probleem.

 

Groetjes, Bernadette

 

Ik heb het door mijn hele lichaam, maar niet alleen met warm weer.Dan nog meer last natuurlijk.

Het wordt me vaak echt slecht door de hitte.

En ik koel ook heel snel af, heel akelig.

Als mijn vriend tegen me gaat liggen in bed zegt ie wat ben jij een gloeikachel niet normaal.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

bij mij doet ook heel mijn lichaam mee. Maar mijn dvn is begonnen in mijn handen voordat ik wist dat ik sarco had. Ik ben al jaren een kacheltje alleen dan met hele koude voeten als ik ga slapen. Ik trek daarom ook altijd ouderwetse slaapsokken aan. Mijn handen kunnen alleen het heftigste reageren zoals ik beschreef. Op dit moment zie ik ook wel tegen de winter op. Loop op sandalen en dat gaat nog net. Maar dichte schoenen kan ik op dit moment niet verdragen. Wordt wat in de winter. En dan al die mooie laarzen. Echt niets voor mij.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hoi Bernadette

 

Ik herken veel in je verhaal bij mij maakt de warmte ook echt verschil.

Bij mij was het vooral eerst in mijn voeten een branderig gevoel en wanneer ik op blote voeten liep-loop is het net of ik de hele tijd over scherpe kiezels loop. Ik loop al een poosje op slippers want van dichte schoenen krijg ik druk pijn. Ik heb je washandjes als tip opgevat en wordt wel eens uitgelachen thuis maar het is een prettig gevoel. Thanks

Hoop dat de klachten snel voor je afnemen.

 

groetjes manon

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.