Ga naar inhoud

Diclofenac


Joachim

Recommended Posts

Ik gebruik al langere tijd Diclofenac in combinatie met de maagbeschermer, soms tot 4 x 50 mg per dag, afhankelijk van de pijn.

Is er bekend wat Diclofenac met de lever doet op langere termijn?.

 

Bijwerkingen zijn voor iedereen weer anders. En regelmatig bloed laten prikken geeft uitsluitsel over je lever en nier functie stoornissen. Dus dat zou eigenlijk onder controle moeten zijn .:confused1:

 

Ik maak me een beetje zorgen hierover, enkele vragen spelen steeds door mijn hoofd.

Kan ik beter overstappen op Prednison?, vond dit een fijn middel of kan ik beter Ibuprofen nemen?.

 

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, vandaar dat ik ook voorstel naar de behandelt arts te gaan. Die kent jouw verleden en heden.

 

Naproxen, Diclofenac en Ibuprofen zijn heel andere middelen dan Prednison.

Ibuprofen is zelfs zonder recept te halen bij de drogist.

 

Prednison is een medicatie die vaak alleen maar wordt voorgeschreven als andere medicatie niet helpt.:cursing: De bijwerkingen daarvan zijn of kunnen vele malen grote zijn dan van de NSAID ( Naproxen,Diclofenac en Ibuprofen )

 

 

Kan ik beter stoppen en de pijn "gewoon" slikken en alleen nemen als het echt niet meer gaat, of werkt dit averechts omdat Diclofenac de ontstekingen remt?.

 

Iemand die hier mij wat meer over kan vertellen?

 

regards!

 

"Stoppen en alleen nemen als het niet meer gaat" Dit is lastig te beantwoorden. Ik ken niet de reden waarom je de medicatie zo hebt voorgeschreven gekregen zoals die is voorgeschreven. Maar als je zonder medicatie de "pijn" wel wel kunt hebben, is het maar de vraag of je wel pijn stiller nodig hebt. Je zou dit ook met je arts moeten gaan bespreken.

 

Liefst zo weinig mogelijk medicatie is het devies, maar als het niet anders kan dan is er geen keus :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • Joachim

    8

  • okkie

    5

  • Fregu

    4

  • Arie

    4

Top Posters In This Topic

  • Administrators

Ik sluit mij geheel aan bij wat Arie schrijft.

 

Verder wil ik daaraan nog toevoegen dat een NSAID zoals Diclo alleen zijn ontstekingsremmende werking heeft als de NSAID doorlopend geslikt wordt. Wat ik persoonlijk deed was de pijn opdelen in graden. Had ik erge pijn dan slikte ik pas een diclo.

 

Maar bij iedereen is dit anders :) en hopelijk heb je hier iets aan.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.