Ga naar inhoud

sauna


mammav3

Recommended Posts

Hoi,

 

Graag zou ik van jullie willen weten of je wel of niet de sauna ingaat.

Ik ben nl. van plan aanstaande maandag met mijn moeder lekker een dagje naar de sauna te gaan.

Maar mijn moeder vroeg zich af of het wel verstandig is om te gaan ivm de sarcoidose.

Mijn bloeddruk is omhoog gegaan door de prednison en daarbij de verminderde weerstand, ze maakte zich daar een beetje zorgen om.

Ik zei al, als ik merk dat het niet gaat, ga ik gewoon lekker het zwembad in en ik neem een goed boek mee :)

Wat is jullie ervaring in de sauna, gaat het goed of kan je er minder goed tegen ?

Link to comment
Share on other sites

vroeg ik me onlangs ook af.

 

de luchtvochtigheid lijkt me toch wel een probleem tenminste als ik zo kijk hoe het 's zomers is met de hoge luchtvochtigheid :(

Bewerkt door Robert
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Dat is een hele goeie :)

 

Geen idee omdat ik nog niet in een sauna ben geweest... hopelijk krijgen we reacties van mensen die hier wel ervaring mee hebben. Ben zeker benieuwd!

Link to comment
Share on other sites

En mama3.... ben je al geweest en hoe was je ervaring???

 

Mijn ervaring is; dat je zeker niet in de sauna moet blijven, als het niet goed voelt in je lichaam....

Je lichaam geeft dit zelf heel goed aan en dat moet je niet negeren,

dus kijk hoe het gaat zou ik zeggen...

En of je nu WEL OF NIET in de sauna mag met Sarcoïdose...????

Mijn arts heeft hier nooit iets van gezegt en weet dat ik regematig de sauna in ga, het is nl. ook heel goed voor mijn spieren, zeker als het weer kouder wordt, zoals deze dagen nu... Echt heerlijk!!!

En ook begin ik deze tijd vaak weer met de zonnebak kuurtjes.... een waaldaad voor m'n lijf :)

 

Groetjes,

 

Okkie :)

Link to comment
Share on other sites

sauna of niet

 

Ik was ook een regelmatige sauna ganger en turks stoombad.

 

Nooit problemen ondervonden.

 

Je moet wel goed (leren) luisteren naar je lichaam, gisteren is vandaag niet.

 

M.a.w. kon je gisteren met gemaak een kwartier in de sauna zitten, dan kan vandaag 5 minuten wel te veel zijn.

 

Ik weet niet wat de artsen hiervan zeggen.

Tegen mij wordt gezegd dat ik doen moet wat ik wil doen en me niet moet laten weerhouden door sarco. nou ja, iedereen hier weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan.

Link to comment
Share on other sites

sauna wel of niet

 

Ik ga ook regelmatig naar de sauna en de ene keer kan ik er beter tegen dan de andere keer. Dat ligt denk ik aan mijn dag. Ik heb eerlijk gezegd nooit aan een arts gevraagt of ik dit wel mag. Toen zei hij dat ik alles mocht doen maar dat ik wel moet luisteren naar mijn lichaam, en dat doe ik in de sauna dus ook. Op het moment dat ik me niet prettig ga voelen, dan ga ik er meteen uit en dat kan soms al na een paar minuten zijn.

 

gr Marjon.

Link to comment
Share on other sites

geweest

 

Hoi,

 

Ik ben dus afgelopen maandag geweest en het ging best goed !

Het enige wat ik wel merkte is dat ik er minder lang in kon blijven, maar het was evengoed heel erg lekker.

Ik was na afloop wel erg moe, maar wel lekker moe.

Dus zeker voor herhaling vatbaar !

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.