Ga naar inhoud

nagels


marianne

Recommended Posts

De nagels van de kleine tenen van mijn man ogen anders dan de rest.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben. Ook de nagelriemen lijken anders.

Link to comment
Share on other sites

De nagels van de kleine tenen van mijn man ogen anders dan de rest.

Zijn er meer mensen die daar last van hebben. Ook de nagelriemen lijken anders.

 

nagels op mijn kleine tenen? Nou er zit nog net iets, maar of dat nagels zijn? Bijna niet te zien dus.:confused1:

Link to comment
Share on other sites

Mijn man denkt dat het met de opname van voedingsstoffen te maken kan hebben. Wat is bij u het geval?

 

al mijn andere nagels zien er prachtig uit en zijn redelijk groot, ik denk dat het genetisch is, de een heeft grotere nagels dan de ander. Ik zie geen verband met sarcoidose.

Ik heb ooit eens een nagelworkshop gevolgd. Je vernielt je nagels sneller dan je denkt. Als je een beschadiging hebt gehad aan je nagelriem, blijf je dat altijd zien aan de kwaliteit van je nagel. Je ziet ook dat dikkere strepen altijd op de zelfde plek zitten.

Link to comment
Share on other sites

Sjips...waarom weet ik nou niet meer waarom mijn longarts ook heel kort mijn nagels wilde zien.....:confused1:

Pfff...kan het niet uitstaan. Maar kreeg zoveel info over me heen toen.

Zodra het me te binnen schiet zet ik het hier neer.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Mijn nagels wilden ze ook zien. Schijnbaar als die iets bollig zijn weten de artsen wat meer. Hoe het precies zit weet ik niet. Verder lopen er wel allemaal ribbeltjes over mn nagels. Allemaal van die streepjes maar of dat iets met Sarco te maken heeft weet ik niet.

Link to comment
Share on other sites

je hebt verschillende dingen die in de nagels terugkomen:

 

• Lupus erythematosus. Deze auto-immuunziekte (een ziekte waarbij het afweersysteem het eigen lichaam aanvalt) kan de nagels verkleuren.

• Longontsteking, andere uitputtende ziekten en loodvergiftiging kunnen leiden tot het ontstaan van zogeheten lijnen van Beau, dwarse groeven op de nagels.

• Geelzucht kan de nagels geel kleuren.

• Nierfalen geeft soms een bruine verkleuring van de nagels.

• Hartafwijkingen en longafwijkingen kunnen leiden tot holle nagels (lepeltjesnagels) of bolle nagels (horlogeglasnagels).

• Trommelstokvingers komen voor als verschijnsel bij afwijkingen aan longen, hart of grote bloedvaten en lever. Er komt daardoor te weinig zuurstof in die delen van het lichaam die het verst van het hart liggen, zoals de vingers. Waarschijnlijk heeft dit zuurstofgebrek te maken met het ontstaan van de afwijking.

Trommelstokvingers of horlogeglasnagels is een vervorming van het uiteinde van de vingers. De vingertoppen zijn verdikt, de nagelriemen verdwijnen en de nagels lopen bol om de vingertoppen heen.

 

dus misschien dat de nagels er anders uit gaan zien door sarco of aanverwante aandoeningen

Bewerkt door Robert
Link to comment
Share on other sites

 

dus misschien dat de nagels er anders uit gaan zien door sarco of aanverwante aandoeningen

 

dat is me tot nu toe niet opgevallen, de nagels zijn wel minder stevig, maar goed dat kan natuurlijk altijd wel gebeuren.

Link to comment
Share on other sites

Mijn nagels wilden ze ook zien. Schijnbaar als die iets bollig zijn weten de artsen wat meer. Hoe het precies zit weet ik niet. Verder lopen er wel allemaal ribbeltjes over mn nagels. Allemaal van die streepjes maar of dat iets met Sarco te maken heeft weet ik niet.

 

Hoi Joachim,

 

Nou dat is grappig ( of niet;)), maar dat is mij ook opgevallen dat er op mijn nagels ribbeltjes zitten, en ik kan mij niet herinneren dat ik dat vroeger ook al had. En ik heb ook het idee dat het de ene keer erger is dan de andere keer. Want op dit moment is het maar bij een paar nagels. Ik heb nooit de link naar de sarco gelegd, maar als andere hier het ook hebben???. Maar ja wat kan ik er verder mee. ( hoogste misschien een bevestiging dat het er nog is :unsure:)

maar goed, mocht iemand van een arts horen waardat door komt, wil ik het ook toch graag weten.

 

gr Marjon.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

Verhoogd calcium in het bloed is een aanwijzing voor sarcoïdose. Calcium (=kalk) vind je terug in de nagels. Vandaar dus...

 

groetjes,

Annelies

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.