Ga naar inhoud

Griepvaccinatie en risicogroep


Kees

Recommended Posts

Ruim 15 jaar geleden sarcoïdosis geconstateerd, o.a. littekenweefsel in de longen en uiteraard een verminderde longfunctie.

Volgens de longarts mocht ik me niet teveel inspannen e.d. mijn visie wijkt echter af van die van de longarts dus doe gewoon wat ik kan en ik ga sinds de constatering niet meer op controle in het ziekenhuis omdat men behalve symptoombestrijding toch niets kan doen en weiger mee te werken aan nodeloos verspillen van gelden in de gezondheidszorg.

Enige jaren geleden nog wel een keer met gerichte klachten naar de huisarts geweest i.v.m. vele ontstekingen in m'n gezicht en op het moment dat ik de uitslag van het lab had had ik ook de medicijnen niet meer nodig.

Ik werk gewoon in de continu en sport zover mogelijk en kom niet meer bij het medische circus indien niet echt noodzakelijk.

Toen ik (omdat ik in het werk moeilijk gemist kan worden) een paar weken geleden navraag deed bij mijn huisarts waarom ik geen uitnodiging kreeg voor de jaarlijkse griepvaccinatie werd mij verteld dat omdat ik geen puffer gebruik niet tot de risicogroep behoor. Ik ben benieuwd hoe men ten aanzien hiervan elders met lotgenoten omgaat.

 

Kees :cool:

Link to comment
Share on other sites

Ha Kees,

 

Ik zit een beetje met dezelfde vraag. Ik heb nog nooit een griepprik gehad en ik heb ook nog nooit griep gehad. Nu "mag" ik opeens wel zo'n prik. Wil ik dat? Ik geloof het niet. Ik krijg al genoeg rotzooi binnen aan medicijnen. En ik hoor dat je er een paar dagen slecht van kan gaan voelen. Kan je net zo goed het risico nemen dat je gewoon de griep krijgt. Maar nogmaals, ik heb nog nooit een griep gehad. Misschien zou ik dan wel anders piepen.

 

Karin

Link to comment
Share on other sites

Als je medicijnen gebruikt kun je wel een vaccinatie krijgen, als je weigert om enige medicatie te gebruiken moet je betalen als je dan mogelijk zelf iets wel zou willen. Blijft een vreemde zaak.

 

Wat mij betreft is de zaak al opgelost, had bijna de assistente verteld dat ze voor die € 25 wat mij betreft die spuit in eigen .......... kan steken. :p

 

Beetje grieperigheid rollen we net als in het verleden wel door.

 

Kees :cool:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Nou kees, ik kan je vertellen dat ik nog niets van mijn huisarts of behandelend longarts vernomen heb mbt griepvaccinatie. Naar mijn idee val ik wel degelijk in de risicogroep omdat ik Remicade krijg. Eigenlijk uit principe vraag ik hun niks omdat ik toch mag verwachten dat een arts ook zelf initiatief toont en zijn/haar administratie op orde heeft.

Link to comment
Share on other sites

fijn kEEs ;)is dat ook weer opgelost! :)

 

Nou dat bedoel ik dus ook... ieder moet maar doen wat hij niet laten kan!

Maar ik ben blij dat ik de griepspuit krijg!

Het is heus wel bekent bij de huisarts wie de griepspuit nodig heeft

en tot de risico groep behoord hoor!

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.