Ga naar inhoud

maagsarcoidose?????


Moniquemj

Recommended Posts

De diagnose bij mijn man is longsarcoidose sinds 2001, echter zijn wij overtuigd dat er op meerdere plekken sarcoidose actief is, hier is niet actief op gezocht, maar momenteel heeft hij opnieuw maagklachten welke hij in 2008 ook ervaarde...;

Destijds heeft hij kuur na kuur gekregen en nu heeft ie een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek....?!

 

Zijn klachten momenteel zijn een opgeblazen gevoel in de maag, alsof hij teveel heeft gegeten, maar de maag is ook werkelijk uitgezet, hij heeft het gevoel alsof hem iets vastzit in de slokdarm, wisselende dagen qua fitheid, kan zich al moe voelen als hij net wakker is, lusteloosheid..

 

Tja, kan net zo goed iets anders zijn maar toch...:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Maag klachten etc

 

Ik weet niet of je er wat mee moet en kan. Maar vertel het toch omdat het misschien voor mijzelf ook kan leiden naar antwoorden.

 

Heb al geruime tijd maag en darm klachten. Ze (artsen) hebben nooit een vinger op de zwakke plek kunnen leggen over het hoe en waarom. (maar hiervoor wel duspatal en omeprazol om het "rustig" te houden )

 

Diverse endoscopische (keelholte) en coloscopie (via de de onderkant) :crying: onderzoeken gehad.

Hier zijn meerdere poliepen gezien en weggehaald. (poliepen kunnen kwaadaardig worden en maag/darmkanker:cursing: veroorzaken )

 

Nu zit ik hiervoor in een landelijk protocol en moet dus om de drie jaar inwendig :blush:bekeken worden. ( toevallig morgen weer een coloscopie, inmiddels drie liter laxeermiddel:drool:achter de kiezen. morgen nog één liter en dan onder narcose de coloscopie ) Tussentijds om een niet verklaarbare reden een maagzweer erbij. Er was toen nog niet de diagnose sarcoidose gesteld.

 

Bij mij is de link van maag en darm (nog) niet gelegd naar sarcoidose. Ga dit in januari bespreek maken met mijn internist.

 

In mijn beleving vallen de puzzel stukjes, de laatste maanden, nu wel keurig op z'n plaats.

 

Nu de ervaring van de anderen maar even afwachten.

Bewerkt door Arie
Link to comment
Share on other sites

Hey Arie,

 

Dank voor je reactie! Ik zal het meenemen in mijn eigen onderzoek!

Wij gaan ook naar de internist voor nader onderzoek en als het nodig is, gaan we (in mijn ogen) naar Maastricht om daar es ene 2nd opinion te doen. Dan maar helemaal de medische molen door.;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
De diagnose bij mijn man is longsarcoidose sinds 2001, echter zijn wij overtuigd dat er op meerdere plekken sarcoidose actief is, hier is niet actief op gezocht, maar momenteel heeft hij opnieuw maagklachten welke hij in 2008 ook ervaarde...;

Destijds heeft hij kuur na kuur gekregen en nu heeft ie een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor een darmonderzoek....?!

 

Zijn klachten momenteel zijn een opgeblazen gevoel in de maag, alsof hij teveel heeft gegeten, maar de maag is ook werkelijk uitgezet, hij heeft het gevoel alsof hem iets vastzit in de slokdarm, wisselende dagen qua fitheid, kan zich al moe voelen als hij net wakker is, lusteloosheid..

 

Tja, kan net zo goed iets anders zijn maar toch...:unsure:

 

 

hey,

 

ik heb dezelfde klachten, zeker de afgelopen maanden, het gaat nu beter nu dat de dosering omeprazol bij mij verhoogt is (maagbeschermende middelen)

 

vaak last van opgezette buik, ook dat gevoel dat er iets achter tegen mijn huig aandrukt alsof er iets vast zit. dus niet geheel onbekend ook. ben er nu zelf ook mee aan het stoeien, en mogelijk binenkort een gastroscopie. Arts vermoed dat het niks te maken heeft met sarcoidose overigns

Link to comment
Share on other sites

Hey, Paul bedankt voor je reactie, onze huisarts vermoed ook niet dat het met de sarcoidose te maken heeft maar toch....

succes met je onderzoeken, zoddra we nieuws hebben hoe of wat, deel ik het op het forum;)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Heb in het begin heel erg last gehad van dat opgeblazen gevoel en ook het gevoel dat er iets omhoog drukt tegen je keel aan. Nu komt dat nog zeer sporadisch voor. Ik ben ook gestopt om mezelf vol te eten maar eet nu minder en wat vaker per dag.

 

Het is net of je eten niet goed zakt. Meer mensen met Sarco schijnen dit te hebben. Het komt ook voor in de DVN vragenlijst.

 

Grtn,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

heb gehoord dat als je lymfen aan je longen opgezet zijn deze tegen de slokdarm aan kunnen drukken en dan krijg je dus dat volle gevoel in je keel / slokdarm

 

een operatie kan dan uitkomst bieden schijnbaar...

 

ik eet ook door totdat ik bijna ontplof en daarna heb ik spijt :(

heb dan nog uren een overvol gevoel maar dan weet je wel waar het aan ligt :)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.