Ga naar inhoud

medicijngebruik


madjosfernandes

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Na mijn eerste voorstelronde ben ik er even uitgeweest om weer eens bij te komen van een terugval.

Volgende week moet ik terugkomen bij de longarts en ik weet nu zeker dat hij mij prednison gaat voorschrijven.

Het is raar,maar ik zie er tegenop om zo'n zwaar medicijn te gaan gebruiken,zijn er geen andere mogelijkheden?:sad:

Ik wilde voor een second opinion gaan maar daar zijn ze niet zo happig op om je door te sturen.

Ik voel nu echt(vooral met dit weer)dat er iets moet gebeuren.

Want op pred forte(oogdruppels) en Symbicort(Puffer)trek ik het niet.

Wie o wie kan mij wat meer vertellen over hun eigen medicijngebruik en eventuele andere opties die er genomen zijn?

Help want ik voel mij nu weer op hetzelfde punt beland,hoe moet dit nu verder?

Maar gelukkig heb ik ook nog de goede dagen waar ik mij aan vast kan houden,Keep positive.:thumbup:

 

 

 

Maar andersom

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen gebruik van sterke medicijnen. Ik weet niet of je al eerder prednison gebruikt hebt. De een heeft veel last van bijwerkingen en de ander (bijna) niet.

Ik heb nu voor de tweede keer prednison. De eerste keer geen centje pijn, behalve een dikke kop. Maar omdat ik normaal dun ben, vonden ze dat ik " er zo goed uitzag".

Nu gebruik ik voor de tweede keer prednison, en mijn lichaam reageert nu veel sterker. Onrustgevoel, slaapproblemen, verstopping.

Het is wel een paardemiddel maar het helpt wel. Als je zoveel last van Sarco hebt, moet je iets. Ik heb geen idee of er veel alternatieven zijn.

Link to comment
Share on other sites

hoi

 

De longarts gaf mij zelf de keuze om wel of niet aan prednisolon te beginnen.

Ik weet nog dat ik daar zat en dat ik eigenlijk niets meer kon van vermoeidheid.

De eerste 2 weken prednisolon waren wel heftig, ik had veel energie (weinig geslapen) en met mijn longen ging het meteen een stuk beter. Ik was begonnen met 40 mg/dag en zit nu (na 5 maanden) op 25 per dag.

Voor mij heeft het geholpen en ben blij dat ik het heb gedaan.

De bijwerkingen die ik heb/had:

-eerste 2-3 weken veeeeel energie

-eerste 2-3 weken onrustig

-geen honger maar ook niet het gevoel dat je vol zit (kan de hele dag eten)

-zweetaanvallen

-ca. 9 kg aangekomen (in 5 maanden tijd)

-mijn geheugen is een zeef :(

Link to comment
Share on other sites

Toch raar dat mensen zoveel verschillend op prednison reageren...

Ik behoor tot diegene, die hier helemaal geen last van heeft, gelukkig!

Maar fijn dat het geholpen heeft en het nu beter met je gaat!

 

Dus ook fijne feestdagen voor jou Robert!

 

2ds03sn.gif

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik zat precies zo.....ik wilde ook niet meteen aan de Prednison.

Dus eerst 4 weken lang Symbicort geprobeerd, 2x per dag 400/12

Maar ik redde het daar ook niet mee helaas. Merkte weinig tot geen verschil, alleen veel bijwerkingen door de luchtwegverwijder.

 

Dus uiteindelijk toch aan de Prednison aangezien er geen andere optie was.

Begonnen met 40 mg per dag, 4 weken lang.

Nu inmiddels sinds ehh...ruim 2,5 week op 30 mg.

Heb er Pulmicort bijgekregen omdat het afbouwen me erg zwaar viel.

 

Ben nog steeds niet happy met Prednison, veel rottige bijwerkingen en het afbouwen valt me dus niet mee.

 

Maar ja....met die 40 mg was het wél letterlijk een verademing om meer lucht te hebben. Jee, wat was dat een aparte ervaring zeg, eindelijk eens "normaal' kunnen lopen zonder de longen uit mijn lijf te hijgen, normaal de trap op etc. etc....

 

Rest van mijn verhaal kan je vooral vinden bij het topic "voorstellen" en wat betreft de Prednisolon en andere medicatie en ervaringen bij "medicijnen" en dan dat stukje over Prednisolon (niet meteen aan het begin)

 

 

Succes ermee enne...zoals je al las heeft iedereen andere bijwerkingen hoor. De één nou eenmaal meer dan de ander

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.