Ga naar inhoud

Brandnetels


Guest mlodewijk

Recommended Posts

Guest mlodewijk

Ja, brandnetels en dan met name de stoffen die uit die plant komen, ze zijn te koop als capsules.

 

Ik vroeg me af of er iemand positieve, dan wel negatieve ervaringen mee heeft en waar die uit bestaan.

 

Ik ga zelf proberen of en hoe het werkt, aangezien het m.i. niet veel kwaad kan, de plant en de stoffen die erin zitten zijn sowieso voedzaam en worden bijvoorbeeld ook als een soort spinazie gegeten in sommige landen.

 

Er is enig onderzoek gedaan waaruit de voorzichtige conclusie (als ik het goed interpreteer) mag worden getrokken dat de stoffen uit deze plant actief zijn tegen TNF-alfa en Interleukine-2.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Ik kan me herinneren dat mijn opa regelmatig brandnetels at, inderdaad gekookt als spinazie.

 

Hij is er ruim 70 mee geworden, was heel belezen en een wijze man, daarbij rookte nog als een stoomboot :w00t: Dus het was in ieder geval niet slecht voor hem. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Brandnetelthee tegen darmkrampen

 

Ik ben vorig jaar begonnen met dagelijks brandnetelthee drinken omdat dat ontstekingsremmend zou werken. Ik hoopte dat ik dan minder last van mijn gewrichten zou hebben.

 

De pijn in mijn gewrichten werd niet echt minder, maar ik had wel véél minder last van darmkrampen. Als ik een keer geen brandnetelthee dronk, kreeg ik 's avonds weer heftige krampen!

 

't Smaakt nog lekker ook! :grin:

 

Ik ben nu gestopt met het drinken van brandnetelthee. Ik ben erachter dat ik van de melkprodukten af moet blijven...

Link to comment
Share on other sites

Guest mlodewijk
Kan ik ergens op internet de onderzoeken nalezen?

 

Sorry, ik kijk hier niet elke dag en ik krijg kennelijk ook geen notificatiemail.

 

Ik kom helaas niet verder dan de abstract op: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8740085

 

Er was geloof ik nog een onderzoek waarvan ik ook alleen de abstract kon vinden.

 

Helaas heb ik tot nu toe de volledige teksten niet kunnen vinden, maar misschien komt dat door onbekendheid met PubMed, ik vermoed dat ze er wel op staan namelijk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi Martijn,

 

We zijn inmiddels een tijdje verder, hoe gaat t ermee?

Smaakt t nog maar vooral merk je een verbetering???

 

Groetjes Petra

Link to comment
Share on other sites

Guest mlodewijk

Hoi Petra en anderen,

 

We zijn inderdaad een tijdje verder nu. Met mij gaat het nog steeds niet geweldig, maar de enorme misselijkheid die ik denk ik van de Diclofenac kreeg, die ik hiervoor gebruikte, is gelukkig wel wat weg.

 

De brandnetelcapsules lijken in ieder geval niet te zorgen dat ik me slechter ben gaan voelen, maar qua pijn in mijn onderbenen heb ik ook niet de indruk dat het echt beter is geworden, hoewel ik daarvoor hoopvol blijf.

 

Toch denk ik dat de brandnetelcapsules wel nuttig kunnen zijn, ik merk in ieder geval geen negatieve gevolgen, maar ik ben dus ook niet ongematigd positief.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.