Ga naar inhoud

Gehoorbeschadiging een gevolg van....


Arie

Recommended Posts

Het is een bekend fenomeen maar wellicht niet algemeen bekend.

 

Bepaalde medicatie heeft een vervelende bijwerking bij een gering aantal personen.

 

Gaat dan veelal om pijnstillers en antibiotica.

 

De gehoorcellen kunnen aangetast raken waardoor blijvende schade aan het gehoor zal ontstaan.

 

Druk op het oor, oorsuizen zijn kenmerken.

 

en wellicht misschien wel als, "zal wel sarco zijn" benoemt.

 

Ervaringen??

Link to comment
Share on other sites

Goed dat je dat hier meldt!

Ik heb sinds enkele weken een druk op mijn oren, net alsof je oren vol watten zitten. Ik hoor beduidend minder terwijl ik altijd nog een speld heb kunnen horen vallen, de kids vinden dat natuurlijk wel leuk dat mama niet zo goed hoort momenteel!

Ik ga dit zeker aankaarten bij de kno, heb as vrijdag een afspraak.

 

Groetjes Petra

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

ook mijn gehoor is niet goed er word zelfs het advies gegeven om aan een gehoor apparaatje aan te schaffen. Ik heb geen druk in mijn oren maar wel een beschadigt trommelvlies en chronisch gehoorgang ontsteking .Ik weet niet of het wat met de sarco te maken heeft.

 

Groetjes Angel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

 

De kno kon hier niets mee...?

Ik krijg wel een gehoortest, moet nu aan de holtes gaan spoelen, naar de tandarts. Als laatste optie gaat hij naar het evenwichtsorgaan kijken. Afwachten dus.

 

doeiii

Link to comment
Share on other sites

KNO arts

 

Mijn KNO arts kon geen relatie bedenken van bijwerkingen medicatie en mijn problemen in het KNO gebied.

 

Hij kende de "bijwerking" zelfs niet, terwijl deze toch wel wordt omschreven in de "kleine letters" van de bijsluiter van het medicijn.

 

Mag ervan uitgaan dat een KNO arts de persoon is die het zou moeten weten.

 

Gebruik dus tijdelijk weer NSAID's

 

Dinsdag wordt mijn behandelplan opnieuw tegen het licht gehouden.

 

Ik schrijf het verder in mijn topic........

Link to comment
Share on other sites

Ik heb advies gevraagd aan de apotheker...moet nu stoppen met de omeprazol. Zou een bijwerking kunnen zijn, gehoorsverslechtering en flinke duizeligheid. Vooral die duizeligheid wordt nu gevaarlijk, heb al een paar keer bijna onder een auto gelegen met mijn fietske...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb advies gevraagd aan de apotheker...moet nu stoppen met de omeprazol. Zou een bijwerking kunnen zijn, gehoorsverslechtering en flinke duizeligheid. Vooral die duizeligheid wordt nu gevaarlijk, heb al een paar keer bijna onder een auto gelegen met mijn fietske...

 

 

Jemig....

 

Kijk jij wel uit.

 

En wel weer vreemd dat KNO er niets mee kan en de Apotheker toch wel.:confused1:

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Fijn dat je het even meld van de duizeligheid en gehoorbeschadiging. Ik zou inderdaad maar stoppen Puck want zo'n ervaring wil je niet nog eens meemaken!

Link to comment
Share on other sites

Yep, ben ermee gestopt. Nu maar eens een paar dagen afwachten welk resultaat het geeft. Daarna ga ik opnieuw beginnen met de omeprazol om te zien of het dan weer verslechterd en dan ga ik met die resultaten zowel naar de huisarts als naar de kno-arts. Vind 't zelf ook wel vreemd dat beide hier niet mee bekend zouden zijn, tenzij het een bijwerking (staat wel vermeld in de bijsluiter) is die maar heeeeel zelden voorkomt maar die ik dan weer wel heb...zoals zovaak! Ik hou je op de hoogte!

Bewerkt door puck42
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb ook oorsuizingen en dus ook veel oorontsteking. KNO kunnen nix voor me doen, omdat het sarco is en ze er dus liever afblijven. Dit geld ook voor de vele holteontstekingen die ik heb. Neus spoelen met zoutoplossing is het enige.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ben vrijdag weer bij de kno geweest, nogmaals kon hij niet de relatie tussen omeprazol en gehoorsbeschadiging bevestigen. Hij was hier niet mee bekend.

Gehoortest was heel slecht, hij wil nu verder onderzoek doen of ik misschien steentjes in het evenwichtsorgaan heb. Nooit van gehoord! Vergelijkbaar met nierstenen en galstenen. Hij is ook niet bekend met een eventuele relatie met de sarco ivm mijn klachten. Moet dit maar weer bij Dr Drent aankaarten. In de tussentijd zo weinig mogelijk fietsen ivm gevaar duizelingen. Maar ja, dan ben ik dus aan huis gekluisterd....

Link to comment
Share on other sites

Ik ben vrijdag weer bij de kno geweest, nogmaals kon hij niet de relatie tussen omeprazol en gehoorsbeschadiging bevestigen. Hij was hier niet mee bekend.

Gehoortest was heel slecht, hij wil nu verder onderzoek doen of ik misschien steentjes in het evenwichtsorgaan heb. Nooit van gehoord! Vergelijkbaar met nierstenen en galstenen. Hij is ook niet bekend met een eventuele relatie met de sarco ivm mijn klachten. Moet dit maar weer bij Dr Drent aankaarten. In de tussentijd zo weinig mogelijk fietsen ivm gevaar duizelingen. Maar ja, dan ben ik dus aan huis gekluisterd....

 

 

Bij mij is de "doofheid" misschien te verklaren, al moeten onderzoeken daar nog meer helderheid geven. Door de neuroloog wordt gedacht aan een stoornis van de zenuwgeleiding. Waardoor mijn hersenen niet goed vertalen wat ik voel, beleef, spreek en hoor. Het kan sarcoidose zijn, maar ook een bekneling ergens in het ruggemerg :cursing::crying:. MRI en EMG moeten meer duidelijkheid geven.

 

Tegen de pijn heb ik inmiddels morfine gekregen. Dit ter overbrugging van het daadwerkelijke behandelplan

Link to comment
Share on other sites

pfff heftig joh!

Pijn heb ik gelukkig niet echt, alleen een heel vervelend gevoel in mijn oor, soms jeuk soms iets erger. In de mri mag ik helaas niet... ik moet maar afwachten wat eruit gaat komen, gaat wel weer ff duren met die diverse testen.

sterkte ermee!

 

groetjes petra

Link to comment
Share on other sites

Hoi Arie,

 

ik heb geen last van doofheid zoals jij. Maar heb wel moeite om mijn handen te laten doen wat ik wil. Vooral bij schrijven merk ik dat heel goed. Het lijkt wel of mijn hele coordinatie een klap heeft gekregen. Ook is mijn evenwicht veel minder. Krijg nu bij de fysio oefeningen om dat weer een beetje te herstellen. Gooi deze problemen maar weer op de dvn.

 

Veel sterkte met alle onderzoeken.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.