Ga naar inhoud

Lifestylemetamorfose


J.Meijwaard

Recommended Posts

Hebben jullie allen gekozen voor een ander lifestyle zonder dat jullie aan de medicijnen zijn? Of beide?

 

Arts raadt mij aan medicijnen te gaan slikken (prednison en methotrexaat), maar ik wil het eerst proberen met een lifestylemetamorfose. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

 

(Gaat trouwens bij mijn om mijn ogen, mijn longen zijn eigenlijk al drie jaar stabiel...)

Link to comment
Share on other sites

Hallo Manon,

 

Ik heb de Prednison nooit genomen! Dit was mij wel voorgeschreven.

Op het moment dat ik startte met het dieet knapte ik al vrij snel op.

Maar ja dat kan voor iedereen anders uitpakken:confused1:

Na 6 weken kon ik de dag alweer uitzingen. wel nog wat vermoeid. Het lijf is in die periode wel zieker geworden maar dat hoort er bij.

Als hulp heb ik een dossis van 900mg (3 x daags 1 capsule) van de stof Quercetine gehad. Dat werkt als een heel sterke antioxidant, en veel beter voor je als pred.......

Je moet alleen wel heel sterk in je schoenen staan om het dieet e.d. vol te houden.

 

Groetjes,

John

Link to comment
Share on other sites

@J. Meijaard

Wie/welke (soort) arts(en) heeft je hierin betgeleidt en geadviseerd.

Of heb je het zelf allemaal uitgevogeld m.b.v. lotgenoten.

Het is allemaal zo persoonlijk afgepast lijkt mij.

Hoe weet je nu waar je goed aan doet.

Oerdieet, Marshall protocoll, suplementen?

 

Op dit forum staat heel veel te lezen en ik hoop dat ik daardoor te weten kan komen wat ik wel en niet moet doen.

Link to comment
Share on other sites

@J. Meijwaard

Wie/welke (soort) arts(en) heeft je hierin betgeleidt en geadviseerd.

 

Ik kwam via via bij Yvonne van Stigt terecht, zij heeft mij op het juiste spoor gezet! Dat koste best aardig geld. Maar uiteindelijk ben ik maar 3 of 4 keer bij haar geweest.

Een / de (huis) arts heeft mij aan mijn lot overgelaten.

 

Of heb je het zelf allemaal uitgevogeld m.b.v. lotgenoten.

Ja dat heb ik helemaal zelf uitgevogeld! Erg veel gehad aan dit forum

 

Het is allemaal zo persoonlijk afgepast lijkt mij. Valt best mee. In eerste instantie komt er veel op je af. Daarna gaat het als vanzelf.

Hoe weet je nu waar je goed aan doet.

Oerdieet, Marshall protocoll, suplementen? Dat zullen we misschien wel nooit weten! Vast staat wel dat MP en oerdieet een positive uitwerking hebben.

 

Op dit forum staat heel veel te lezen en ik hoop dat ik daardoor te weten kan komen wat ik wel en niet moet doen.

Lees de draadjes van "erik volgt het Marshall Protocol" >>> Marshall Protocol>>> deze van mij en niet te vergeten de draadjes over B12 vitamine daar wordt je een stuk wijzer van.

 

Ik heb aan mijn huisarts totaal NIETS gehad! Maar ben er wel doorheen en vanaf. Kan en doe alles weer.

 

Groetjes,

John

Link to comment
Share on other sites

Oh ja, via een nichtje van mij, zij woont in London Ontario Canada, heb ik een 2 tal MP (black noir) zonnebrillen weten te bemachtigen. Daar heb ik veel aan gehad. Nu kan ik het weer af met mijn oude vertrouwde Ray Ban. Met name nodig met auto rijden.

In de periode dat ik heel strikt met het Oerdieet bezig was en de Quercetine slikte heb ik een maand of 3 echt last van het licht gehad, daarna ging het steeds beter

Link to comment
Share on other sites

Oh ja, via een nichtje van mij, zij woont in London Ontario Canada, heb ik een 2 tal MP (black noir) zonnebrillen weten te bemachtigen. Daar heb ik veel aan gehad. Nu kan ik het weer af met mijn oude vertrouwde Ray Ban. Met name nodig met auto rijden.

In de periode dat ik heel strikt met het Oerdieet bezig was en de Quercetine slikte heb ik een maand of 3 echt last van het licht gehad, daarna ging het steeds beter

 

De Quercetine die ik heb gebruik kan een ieder zo vrij bestellen via internet.

http://www.biovitaal.nl/product/29/10/quercetine-complex

Ik heb 9 maanden lang 3 capcules per dag geslikt in combinatie met 2 keer super zink (bleek ook een zink tekort te hebben) dit is één van de z.g. "spoorelementen"

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

Ik volg het oerdieet nu twee weken en gaat best aardig... :-) Is het echt een ramp als je bijvoorbeeld een keertje zou zondigen? @John, at jij in al die tijd bijvoorbeeld nooit eens een broodje of dronk je nooit een wijntje of biertje? Gr. Manon

Link to comment
Share on other sites

Hallo Manon,

 

In het begin heb ik me er heel strak aan gehouden, na een half jaar heb ik voor het eerst weer een biertje gedronken.

Op dit moment hou ik me voor zo'n 80% aan het dieet. Sinds kort eet ik bv. op zondagmorgen wel weer eens een broodje. Maar doordeweeks zondig ik nauwelijks.

Het is belangrijk om de eerste periode je immuum systeem rust te geven, dat doe je o.a. met het Oerdieet. Dan krijgt het lichaam weer de mogelijkheid om zichzelf te gaan herstellen......... maar dat lukt niet bij iedereen.

Je zult het gaan merken, echter geef het een kans en de tijd!

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hallo allemaal!

 

Even goed nieuws! Sinds ongeveer zes weken ben ik begonnen met het oerdieet en daarnaast met mijn leefstijl aanpassen... (Dus geen weekenden lang feest etc. etc. En veel rust!) Ook ben ik bij de heer Kauffman in Haarlem geweest, van hem heb ik wat voedingssupplementen gekregen.

 

Vrijdag ben ik voor controle bij de longarts en de oogarts geweest. Mijn longdiffusie is na heel lang stabiel te zijn geweest eindelijk wat verbeterd! En mijn zicht van mijn linkeroog is van 30% naar 80 a 90 % gegaan! Daarbij is de cyste in mijn linkeroog ook weg! Er is nog iets verdikking te zien op de oogscan, maar ik vertrouw erop dat dat dus ook wel weg kan gaan....

 

Al met al... Ik ben heeeeeel gelukkig! En dat terwijl mijn arts mij zes weken geleden diezelfde dag nog aan de prednison en methotrexaat wilde hebben.... Ben toch wel blij dat ik een beetje eigenwijs ben... :-)

 

Geef niet op dus en voeding kan heeeeeeel veel doen!

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal!

 

Even goed nieuws! Sinds ongeveer zes weken ben ik begonnen met het oerdieet en daarnaast met mijn leefstijl aanpassen...

 

 

 

Al met al... Ik ben heeeeeel gelukkig! En dat terwijl mijn arts mij zes weken geleden diezelfde dag nog aan de prednison en methotrexaat wilde hebben.... Ben toch wel blij dat ik een beetje eigenwijs ben... :-)

 

Geef niet op dus en voeding kan heeeeeeel veel doen!

 

 

Fijn te horen en hopen dat het doorzet en bij eigenwijs wil ik toevoegen;

 

eigen - wijsheid , eigenwijs is dat je tegen willens en wetens tegen de draad in gaat, maar eigen wijsheid komt voort uit je kennis en ervaring wat dus een pro is:thumbup1:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zo das lang geleden dat ik hier was. Via twitter kreeg ik een berichtje van een ene Peter hij was zeer geinteresserd in mijn verhaal. Ook lees ik dat het met Joachim nu de goede kant uit gaat :cool: kijk dat is goed nieuws.

En hoe gaat het nu met mij? Nou daar antwoord is kort hoor "Perfect" nergens meer last van :) Alleen m'n ogen........ die zijn wel wat achteruit gegaan :unsure: maar ja de leeftijd speelt hierin ook een rol he. Maar van de Sarco is geen spoor meer te vinden. Wel leef ik nog steeds met het "Oerdieet" als ik wat zondig merk je dat toch wel. Dus in het weekend doen we wel eens "gek" maar doordeweeks houw ik me gewoon aan deze levensstijl wat daarbij voel ik me goed en kan alles weer.

 

Groetjes,

 

John

Link to comment
Share on other sites

Hallo John,

 

Die twitteraar was ik. Dank voor je update hier.

 

Ik vind dit een zeer boeiende discussie. Ik vind jouw verhaal zeer interessant en ik ben positief verrast door de ervaring van Manon. Ik zou ook graag willen weten hoe het haar vergaat.

 

Door het grillige karakter van sarco kun je de verbeteringen niet zomaar toeschrijven aan de gezonde levensstijl. Maar mijn gevoel zegt mij, en misschien is dat slechts hoop, dat je veel kunt bereiken met goede voeding en lichaamsbeweging. Het lijkt wel of de ziekte een soort negatieve spiraal is, die zichzelf versterkt, wat je de andere kant op moet zien te bewegen.

 

Ik vroeg je specifiek naar wat zondigen doet. Als je toch wel iets merkt als je zondigt, dan geloof ik echt dat je met goede voeding veel kan bereiken.

 

Deze discussie is ook interessant in het licht van een van de onderwerpen in de laatste SarcoScope van Sarcoïdose Belangenvereniging Nederland.

 

Gebruik je nog steeds die anti-oxidanten?

 

Ik ben zeer benieuwd naar ervaringen van anderen.

 

Groetjes Peter

 

(ik zal mij binnenkort voorstellen)

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.