Ga naar inhoud

arbo


knuffel

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik moet vanmiddag weer naar de arboarts, bah heb er geen zin in, vind dat zo erg.

Moet je je daar steeds wat gaan verantwoorden dat je echt niet kunt werken na het jaren volgehouden te hebben. Ik ben bang dat hij me aan het werk stuurt, dat denk ik al een para keer, is nog niet gebeurd dus. Maar op een gegeven moment zul je wel moeten, maar als ik er al aan denk......:S

 

Een beetje probleem vind ik dat hij steeds over mijn gewicht begint, ik ben dus door de ziekte circa 35 kilo bijgekomen ( volgens mij nog iets meer) maar hoe ik ook lijn krijg het er bijna niet af, ben echt en jojo, nu in 10 weken lijnen en lopen op de loopband circa 6 kilo eraf. En dat kan dus steeds elke dag of zo veranderen. Weet ik uit ervaring.Gelukkig weeg ik me niet meer elke dag. een keer per week of soms 2 keer als ik het vocht in de gaten wil houden.

 

Die man begrijpt niet dat ook al viel ik die 35 kilo af dat ik toch niet kan werken, de pijn en moeheid had ik ook 35 kilo geleden. Het zorgt er echt niet voor dat ik eerder kan gaan werken.

 

Hoe zou ik dan voorzichtig kunnen aanpakken/zeggen zonder dat hij tegen me wordt. Ik kan me voorstellen dat als hij tegen me is, me niet meer moet of zo, dat hij me eerder ana het werk stuurt.:S

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • knuffel

    23

  • victoria

    7

  • okkie

    6

  • Albertina

    5

Re:arbo

 

Succes Knuffel!

 

Ik hoop dat je de juiste woorden kunt vinden. Rustig blijven, niet te snel praten, steeds kijken hoe het valt wat je zegt. Probeer om niet boos of wanhopig te worden. Makkelijk gezegd, ik weet het:dry:.

Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is. Het wordt al snel een welles-nietes verhaal. Vermoeidheid is niet te meten, al heb ik wel aantoonbaar bij de Fysio een (veel) snellere hartslag op de fiets als het slechter gaat.

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Albertina,

 

Ja ik hoop het ook inderdaad.

Rustig blijven , dat is het enige goede idd. Niet te zenuwachtig zijn.

 

Oh hee dat is wel fijn voor je, dat zou je je zwart op wit moeten laten zetten door de fysio, kun je het meenemen naar de arbo.

 

Thanksss.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken. Ik werk al zes jaar niet meer. Ik wilde net weer aan het werk gaan, was bezig met bedenken hoe ik dat oplos in de schoolvakanties, toen ik ziek werd. Was wel zielig geweest voor het bedrijf, als ze me al aangenomen hadden:ohmy:.

 

Gelukkig was en blijf ik dus voorlopig gewoon een thuisblijfmama.

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Albertina,

 

Oh dat is fijn dat je niet meer werkt, voor je gezondheid is het beter he.

Fijn dat je het financieel kunt redden.

 

Scheelt een hoop als je daar niet meer heen hoeft, die arbodienst, blehhhhh.

 

Betekent niet dat je thuis niks doet he. Niks mis mee met thuismamma zijn.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hee Knuffel,

 

Sterke bij de arbo arts!!! 2d1thth.gif

 

Je kan er niks aan doen en moet het maar over je heen laten komen, want die arts bepaalt wel of jij wel of niet kan werken en dan heb je maar te gaan... Ik vind dit verschrikkelijk maar zo gaat het wel en jij bent echt niet de enige die hier problemen mee heeft hoor...:unsure:

 

Ik weet niet of jij wel contact houd met je collega\'s op het werk?

Want ik denk dat het beter is dan je tóch die contacten goed onderhoud!!! :)

Het is al zo moeilijk voor iemand te begrijpen,

dat je vaak niet in orde bent en moe maar ik denk toch

dat het beter is op wekelijks naar je werk te gaan... de arts heeft namelijk ook contact met je werk en kunnen ze dit niet op de psychische kant gooien!!!

Daar zou ik zeker voor waken want dan krijg je wel helemaal een stempel voor je verdere leven en dan is de kans nog verder af te glijden heel groot ook al omdat je met je gewicht zit...die 35kg.

 

Dit is ook best zwaar voor je gewrichten als je er in korte tijd 35 kg bij hebt gekregen

en ik ben het er mee eens

dat je er dan ook misschien minder last van zou kunnen hebben

maar iedereen is anders en ervaart zijn eigen gevoel het best,

daar valt niet over te twisten... zeg ik altijd!!!:P ;)

 

Ikzelf ben de laatste 2 jaar ook ruim 30 kg. aangekomen niet alleen door het verkeerd eten...:angry: (ik ben namelijk een hele erge lekkerbek hi hi)

 

In mijn geval komt dit ook door de vele prednison en penicilline kuuren

en ook in de pufjes zit de nodige prednison

maar ik heb ze nodig en kan niet zonder

en wil niet verder verslechteren...

 

Dus zal hier ook een plekje voor moeten maken om het acceptabel te maken

voor mijzelf... want dat jojoën schiet ook niet op

ik word hier als maar dikker van en dat wil ik niet dus ik leef nu gewoon lekker en merk wel...

dat ik weer lekker in het vel zit en probeer mijzelf niet te oververmoeid te maken en overeten en de stressssssszzzzzz.... ver buiten te sluiten :woohoo:

Want dat is ook niet bevorderlijk voor ons als sarco patiënten!!!!

Daar ben ik nu wel achter na zolang chronisch ziek te zijn...

 

Ik hoop dat je wat hierboven staat weer wat kracht mee kan uitputten????

Heeeeeeeel veeeeeeel sterkte lieve Knuffel.... hou je staande en je weet dat wij hier ook voor jou zijn hè;) :silly: :kiss:

 

Dikke knuffffffff...... schrijf de woede maar van je af en laat maar horen hoe het vanmiddag is geweest bij die arbo-arts????? 250mi6u.gif 250mi6u.gif

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Okkie,

 

Ik sta op het punt om te vertrekken, maar wilde nog ff snel dank je zeggen.

Ik antwoord straks ff uitgebreider, ok?

 

thanks!

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

ik zal een kaarsje voor je branden meis!!!! :)

ofdm4k.jpg

Ik hoop dat het je helpt rustig te kunnen zijn bij de arts!!!

Laat ze maar zien dat je wel sterk wil zijn

maar het lichamelijk gewoon dat gewoon niet bent,

hoe graag je ook zou willen.... toch!!!!

 

Zet \'m op meis, je kan het!!!!!el19id.jpg 2mfybed.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Okkie,

 

Wat een lieve berichtjes van je!

Thanksssssssssss!C:\\Documents and Settings\\annie\\Mijn documenten\\Mijn afbeeldingen\\e9anit.gif hopenlijk gaat het goed hihi.

 

Ja idd je moet het maar laten gebeuren want hij bepaalt idd of je moet gaan werken of niet. Beetje vreemd eigenlijk dat dat maar door 1 persoon bepaald wordt, als hij je niet moet dan....

Nee dat begrijp ik, daar zitten wel natuurlijk allemaal mee helaas.

 

Nee ik houd weinig contact met collega\'s tenminste de mannelijke niet , daar heb ik redenen voor die ik hier niet kan uitleggen, tzt wel in het persoonlijke gedeelte vd site. Wel een oudere vrouwelijke collega, beetje contact mee.

 

Eigenlijk is het onterecht als ze het op psychisch gooien en je zou weer moeten gaan werken maar van de andere kant telt het psychische weer mee, omdat je er nou eenmaal psychisch door beinvloed wordt. Ze moesten dat eigenlijk eerlijk beoordelen.

 

Ja het gewicht is zwaar maar niet meer pijn dan voor die kilo\'s , hetzelfde eigenlijk.

 

Balen zeg dat jij ook zoveel bent bijgekomen. Die ellendige prednison he.

Ja pufje hebt ik ook dan.

Ja die heb je gewoon nodig he.

 

Ja zolang je je niet overeet de hele dag zal het wel meevallen.

Als je niet te vet eet en zo.

 

Ja stress is niet goed zeggen ze voor sarco.

 

Thanks voor het daar zijn he, heel lief!

 

By the way, hahahaha....zou bijna verslag vergeten te doen hahahahha......het gesprek ging redelijk goed, op het gewichtsonderwerp na, viel ook wel mee eigenlijk.

Hij zei ook dat er weinig te doen was eraan, en dat het grillig is, en dat ik een positief ingesteld persoon ben, wat wel meewerkt, maar ja werken gaat niet. Ik kon er weinig aan doen dan afwachten en hopen dat het beter gaat. Heb iets langer uitstel gekregen ivm zijn vakantie en zo. Half september ongeveer zou hij me oproepen, zijn circa 3 of 4 weken langer denk ik.

 

Nogmaals , thankssssssssssss.

Knufffffffffff.

 

groetjes size=312http://www.wijhebbensarcoidose.nl/images/fbfiles/images/e9anit.gif[/img]

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

zoals je ziet is het plaatje verkeerd gegaan okkie hahahaha, vooral doorgaannnn hahaha, moest op de 2e regel staan.

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Knuffel,

 

Dat is dus 100% meegevallen, begrijp ik? Die arts en jij waren het behoorlijk met elkaar eens, als ik het goed lees.

Houden zo, zou ik zeggen!

 

Groeten,

Albertina

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Albertina,

 

Ja idd, het viel reuze mee.

Ja normaal weet hij ook wel wat de ziekte inhoudt, tenminste dat het een kloteziekte is maar dan kan hij nog wel eens vragen van wat denk je te kunnen betekenen voor de baas, of wanneer denk je te kunnen werken of iets in die geest.

 

Nu niet gelukkig.

 

Ja houden zo hihi.

 

Thanks.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Fijn hè Knuffel, dat het vanmiddag zo goed is gegaan!!!;) ik ben echt blij voor je!!!;)

Ik denk dat je zo\'n positieve uitstraling hebt gehad

dat de arts dacht...

Sssssjahhhh....686w8b4.jpg\'kheb zin in vakantie.... nou na de vakantie maar weer.... wel fijn hè haha!!!

 

Die arts is vast aan vakantie toe hahahaha 2iglwyu.jpg2iglwyu.jpg

 

Wees maar blij en geniet ook maar van de zomer nu!!!

2melx3.jpg 208bqiw.jpg 21eagd4.jpg Groetjes Okkie 250mi6u.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Ja heel fijn idd.

 

Haha ja die is aan vakantie toe lolllllll. gelukkig wij niet. duhhhh. hihihihihi

 

hihihihi.

 

wat ga je nog doen vandaag?

 

iets bijzonders ?

of poetsen? bleehhhhh hahahahha

 

of lekker niks?

 

 

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

haha... nee ik ben niet aan het poetsen geweest p8the.gif

Ik ben met een vriendin op stap geweest en dat was gezellig leuke dingen gekocht voor de tuin:)

Morgen weer :blush: ik hoop alleen dat ik het kan vol houden...p8the.gif

Ik ga vanavond maar is heeeeeeel vroeg naar bed hihi 2mpeko6.gif

 

doei doei Okkie 29ok1w0.jpg

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Okkie,

 

hahaha. beter dan.

Ahh dat is leuk joh, wat heb je gekocht? Potjes of zo? plantjes?

 

Ah morgen weer? Ja dan zou ik maar op tijd gaan slapen.

Tenminste als je van plan bent om lang te lopen....

 

Neuh niks meer gedaan....ff in slaap gevallen....daarna een hypo gehad denk ik.....werd me totaal slecht ervan....kreeg er paniek van....dus geen goede middag voor mij.....daarna eten gaan maken.....niks bijzonders dus.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

hoi knuffel,

 

en hoe was het bij de arbo arts?

Ik hoop dat het een redelijke was. Her vervelende is dat je zo moeilijk kunt pijlen wat ze van je verlangen.......ziek is toch ziek?

Mag zelf binnenkort ook weer, pfff

:) :dry: :S

Groetjes Vicky

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Vicky,

 

Het gesprek ging redelijk goed, op het gewichtsonderwerp na, viel ook wel mee eigenlijk.

Hij zei ook dat er weinig te doen was eraan, en dat het grillig is, en dat ik een positief ingesteld persoon ben, wat wel meewerkt, maar ja werken gaat niet. Ik kon er weinig aan doen dan afwachten en hopen dat het beter gaat. Heb iets langer uitstel gekregen ivm zijn vakantie en zo. Half september ongeveer zou hij me oproepen, zijn circa 3 of 4 weken langer denk ik.

 

 

Ja? Wanneer \"mag\"jij weer gaan? ( klote is dat he)

Alvast succes!!!!

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi knuffel en de rest,

 

Ik mag eind julie weer. Helaas voel ik me vandaag echt slecht (hond van pap en mam dood)

en ik kan amper mijn armen en benen bewegen.:(

Het goede nieuws is dat ik eindelijk mijn afspraak van de longarts en oogarts binnen heb. Nu is de huisarts 3 weken weg en ik wil nog een verwijsbrief voor de reumatoloog. Mijn armen vallen er soms af van de pijn:unsure:

 

Nou een beetje overdrijven mag ...........:blush:

Ga nu lekker naar bed, hoop dat ik kan slapen, ik blijf piekeren over vanalles en nog wat.

Probeer rustig te blijven, morgen weer bellen met de opticien, kijken of hij nog tijd heeft, vorige week was ik voor niets gegaan.

Balen:angry:

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Victoria,

 

Erg zeg van je ouders hond.

Zielig!

 

Ah eind juli weer, dat is ook al snel idd.

Gelukkig heb je de afspraken binnen.

Je kunt waarschijnlijk wel een verwijzing bij de vervanging krijgen denk ik.

 

Hopenlijk slaap je iets....malen is moeilijk he.

 

Sterkte!

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Victoria,

 

Anders kun je ook nog de longarts vragen of hij je door wil verwijzen naar de reumatoloog.

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

hoi hoi,

 

heb net effe de brief gelezen van het ziekenhuis, de longarts verwacht u na het onderzoek, jeetje dat wordt weer een hele dag pffffffff.

bloedprikken, longfoto,s onderzoek longfunctie 7 (effe puffen in de cabine denk ik)

en dan weer wachten op de eerste uitslagen.

Mijn longen vallen wel mee, ik heb meer last van reumatische klachten.

We wachten weer af, nu afwachten wanneer ik naar de controlerende arts mag.

:)

groetjes Vicky

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.