Ga naar inhoud

arbo


knuffel

Recommended Posts

Re:arbo

 

Hoi Victoria,

 

Zou het een hele dag duren denk je?

Of zit er dan zoveel uren tussenin voordat je bij de dokter terecht kunt?

Dat is minder dan.

Ja ik moet hier meestal eerst gaan en dan later, de week erna, of nog langer pas naar de dokter.

Maar ik weet dat mijn vader bijvoorbeeld altijd een foto laat maken en dan gelijk erna naar de dokter kan....

Dus ik merk dat het verschillend gebeurt bij doktoren....

 

Ja is eigenlijk minder dan he, je denkt waarom moet ik dit eigenlijk doen, ik heb toch geen last vd longen....

Maar ja beter een keer teveel gaan dan dat er een keer misschien wel iets te zien is en ze kunnen je medicijnen geven....

Maar ja we blijven idd altijd maar doktoren bezoeken....kan me voorstellen dat je daar van baalt hoor. Het houdt nooit op he.

 

Heb je nog geen oproep gekregen van de controlerende arboarts dan?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • knuffel

    23

  • victoria

    7

  • okkie

    6

  • Albertina

    5

Re:arbo

 

hoi knuffel,

nee ze hebben wel gezech in week 30 maar wanneer wacht ik wel af.

ja je moet voor elke poli wachten, eerst maar bloed ieeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!

prikken en dan de rest.

 

Ben al een kei in wachten, heb eens 3 uur bij de kno arts gezeten, zo druk, volgens mij plannen ze afspraken dubbel, want niemand is erg lang binnen.

groetjes Victoria

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Hoi Victoria,

 

Ah je weet wel de week gelukkig.

Lijkt me ook zo raar als je helemaal niks weet.

 

Oh dan gaat het hier op de poli dus anders.

Succes met het bloed prikken!

 

Ja dat is lang, 3 uur, voor een kno...

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

Re:arbo

 

Tjee, wat heb ik dan een geluk met mijn dokters, ziekenhuis en arboarts.

Alles wordt altijd achter elkaar gepland,testen en daarna gelijk bespreken

met de longarts, ik ben zo weer thuis!

Het bloed moet natuurlijk wel een week van te voren geprikt worden (ACE).

Ook andere dokters die ik nog bezoek worden op die morgen of middag

gepland en dan is het ziekenhuis ook nog eens maar 100 meter lopen,

de apotheek en mijn huisarts zitten ook in dit complex. SUPER!

 

De arboarts is een zeer begrijpende vrouw waarvan ik niet méér mag werken

als dat ik nu doe, al dacht ik eerst zelf dat ik dat wel kon, (niet dus).

De afd. pesoneelszaken informeert regelmatig of ik het wel aankan en kan

minder werken als het moet, ze zijn heel begripvol.

 

Zo kan het dus ook!

Gezellie weekend!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Re:arbo

 

Hoi allemaal,

 

Nou mijn gesprek met de arbo arts.

 

eerst moet je je melden bij het uwv loket, dan netjes wachten tot de arts je roept.

Ik heb de hele riedel klachten genoemd (ik heb het zelfs opgeschreven........:angry: :S errrug veel klachten) Tja wat mankeer ik niet........:dry:

Ze (het was een vrouw) vroeg hoe het ging. Ik heb mezelf namelijk in januari beter gemeld, ik had toen ook echt nergens last van. (het was toch meestal na een jaar over... uhhhhh niet dus. ze zei net als de vorige keer een paar keer, mmm werkte of werkt bij mij ook niet of ja dat werkt wel, dus volgens mij weet ze meer dan een gewone arbeidsarts.

Ik hoefde weinig uit te leggen errug weinig vondt ik zelf. Maar ik voelde me wel op mijn gemak bij haar

In maart ben ik bij de huisarts geweest, en geregeld teruggegaan, hartkloppingen, pijn overal, darmproblemen. noem maar op......)

 

Ze vroeg ook wat ik nog doe voor werk en hoe ik het allemaal regel. Ik ben gewoon eerlijk geweest dat ik ook liever niet ziek ben( als ik voor een baas zou werken zou ik gewoon thuis blijven hoor).

 

ik werk dus variabel, of een ochtend of middag, ik weet zelden hoe ik me de dag erna voel.

Heb nu zelfs een oproepkracht die kan invallen als ik het een hele dag niet trek.

 

Ze hebben ook een plan van aanpak, ik moet me dus over 6 weken weer melden.

Dan hoop ik ondertussendat de artsen wat meer weten.

Ze gaf me nog wat tips en ik vond haar erg begripvol. Heel anders dan haar collega van wie ik eigenlijk niet weg mocht op vakantie.

 

Je mag namelijk niet zo maar weggaan, je moet in nederland blijven en ook melden dat je weggaat. Veel regeltjes waar je je aan moet houden.

De man die ik aan de telefoon had was niet begripvol, ik ging maar een weekje op de camping (kan ik tenminste in bed blijven als ik me niet goed voel).

Hij vond het belachelijk, ik moest maar komen, maar mijn personeel moet al heel vaak voor mij invallen dus tja ik had maar een week voor mij. (ik werk nu nog maar beperkter) vandaar.

Nee geen goed excuus, manlief kreeg het wel voor mekaar, dus ik mocht met godsgratie naar valkenburg.

 

dit was voor mij wel goed, ik heb een timeout gehad en heel veel nagedacht, gejankt en gelachen over sarco.

 

ik ben nu 3 keer bij het uwv geweest, en ze hebben me steeds netjes behandeld. Je moet wel kunnen onderbouwen en verwoorden hoe en wat je doet om je situatie te verbeteren.

Ik werk ook liever een aantal uren per dag, dan ben ik effe weg en afgeleidt.

Maar hele dagen blijven te lang. ik zak dan echt in als een duffe kip.:S

 

Ik hoop dat de longarts mij nu doorstuurt naar de reumatoloog.

 

groetjes Vicky

 

heb je vragen stel ze gerust

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Victoria,

 

Je schrijft:

Je moet wel kunnen onderbouwen en verwoorden hoe en wat je doet om je situatie te verbeteren.

Wat zeg jij dan om het te onderbouwen en wat doe jij er dan aan om de situatie te verbeteren? Kun je dat uitleggen?

 

Ben je eigen baas?

Moet je dan ook naar de arbo? huh ? Ik dacht dat je je dan alleen maar hoefde te verantwoorden als je een ziekteuitkering had?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

ha knuffel,

 

Ik heb inderdaad een eigen zaak, daardoor heb ik me moeten verzekeren voor ziektekosten.

Aangezien het sinds maart eigenlijk alweer slechter gaat met me, heb ik me toch maar weer gemeld.

De arts vroeg weinig vond ik, maar ze wil weten welke artsen je hebt (kunnen ze nog met hun contact opnemen denk ik).:dry:

Ook moet je wel vertellen wat je allemaal doet voor herstel...........uh tja, dat is voor mij moeilijk. Vandaag ging het redelijk. Maar soms ben ik doodmoe, dan weer zweet ik me snachts te pletter (dit komt nu ook vaker overdag voor....)

Ik hou me nu veel rustiger, dus geen/weinig sociaal leventje meer.

:(

Ach ja, ik mag niet klagen ik kan wel nog werken, maar het tempo is veel langzamer en veel minder uren.

groetjes Victoria

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

Ha Victoria,

 

Dus jij moet dan ook naar de arbo gaan, wist ik niet dat zo ook werkte met een eigen zaak.

 

Dus jij doet eigenlijk ook geen dingen voor je herstel.Om iets te verbeteren...

Ja ik zou dus ook al niet weten wat je uberhaupt moet doen om het te verbeteren....

Behalve dan je rust nemen en proberen te bewegen maar verder?

 

Ja dat sociale leven houdt al snel op met sarcoidose he?

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

Re:arbo

 

ja werken aan herstel pfffffffff, ik mag van de longarts gewoon rustig aan doorsukkelen.

voel me net een oude stoomlocomotief, puf puf :laugh: Geen medicatie van arts, alleen maar ibuprofen en naproxen (die ik steeds slechter verdraag).

 

het probleem is dat ik soms dagen er echt goed aan ben en dan weer dagen mijn bed niet uit (wil/kan) komen van de pijn. Ik doe op de dagen dat ik me goed voel soms te veel, en dat moet ik weer afleren.

de arbo arts adviseerde mij om toch meer rustperiodes in te bouwen. Doe eens meer leuke dingen. ik werk vaak halve dagen en dan een dag niets. maar ik wil nu proberen halve dagen dag rust 1 dag en dan 2 dagen rust.

 

volgens mijn longarts was mijn sarco gelukkig niet ernstig, want prednison of andere medicijnen hebben bij stadium 1 weinig effect.

mijn longen zijn schoon, mijn hartkloppingen zijn al een tijdje weg. Nu maar hopen dat het langzaam bergop gaat.

 

ik ga woensdag naar de iriscopist, kijken wat hij zegt. Ik laat het wel weer weten of hij wat vindt

 

Groetjes Victoria

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zo, vandaag weer naar arbo geweest. Komt er weer op neer dat hij weer over reintegratie begon. ik moest er maar eens over nadenken. Hij wil me weer aan het werk krijgen om niet verder af te zakken.alsof dat al kan.minder als volledig thuis zijn kan niet he. jaja voor mij, zal eerder voor de werkgever zijn.

Ik vind het toch zo oneerlijk allemaal, ben je echt ziek , moet je je verantwoorden steeds en ook nog eens dadelijk aan het werk gaan terwijl je ziek bent.

 

groetjes

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

knuff, je kan ook gewoon bellen en zeggen dat je niet meer in staat bent om persoonlijk langs te komen. Dan krijg je alleen nog maar telefonische afspraken. Gaan ze daar niet mee akkoord dien je een klacht in ivm jouw situatie. Je arts kan je daarbij helpen. Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat als je jezelf zo voelt dat je niet hoeft te werken laat staan langsgaan bij je Arbo arts.

Link to comment
Share on other sites

En dat bedoel je om moeilijke persoonlijke gesprekken dan maar via telefoon te doen? Dat dat makkelijker gaat?

Daar trappen ze niet in denk ik.

Langs arboarts gaan moet iedereen toch?

 

Lijkt mij ook normaal dat je dan niet hoeft te werken maar volgens hun niet, hij doet nu net alsof het voor mij beter is, dan je dan niet verder afzakt. Duhhhh.

 

Wie van jullie zit al in de wia uitkering? Is dat echt nou zo weinig? zal wel he?

Hij legde me uit dat je tegenwoordig niet meer aan de hand van je klachten wordt afgekeurd voor een percentage maar aan de hand van je loon, Je moet minstens al 35 % loonsverlies hebben wil je uberhaupt al in de wia komen. En dan hang het dus van je loon af hoeveel % je afgekeurd wordt, niet je klachten.

Hoezo de omgedraaide wereld???? :confused1:

Link to comment
Share on other sites

gelukkig zijn er wel mogelijkeheden...

 

Hi Knuffel,

 

Ik heb ook een kennis die dit via de telefoon mag doen, bij haar was de afstand te groot!

Zij moest 2 uur reizen om op de afspraak te verschijnen en dat was geen doen...

 

Ook zij had veel problemen met haar arbo arts... nu heeft zee en vrouwlijke arts

en dat klikt en gaat het ook een stuk beter met haar, gelukkig zijn er wel mogelijkheden...

dit zou ik zeker ook uitzoeken en ook zeker dat je een klik met je arts hebt...

Dit kan je aangeven en zo kom je misschien ook wel iemand tegen waar je wel mee uit de voeten kan want het is toch van ze zotte dat je opgefokt naar die arts moet???

 

Groetjes en sterkte met welke weg je ook inslaat ;) :kissing:

Link to comment
Share on other sites

2 uur reizen???? hhahahah wat belachelijk zeg. Kan me voorstellen dat ze telefonisch consult heeft aangevraagd!

Maar dat is dan een hele goede reden....

Thanks.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Administrators

Hi knuff dat WIA schijnt een drama te zijn. Ben erg benieuwd hoe zoiets in zn werk gaat. Tis iig altijd minder dan dat je nu verdient!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

arbo

 

Een praktische vraag, hoe krijg jij het volgehouden bij de arbodienst dat je niet kunt werken? Zijn ze zo meegaand? Of moet ik mijn verhaal aandikken haha.

Hoelang ben je thuis nu?

Bij mij spreekt hij al over reintegratie, vandaar.

Tips zijn welkom.

Bewerkt door knuffel
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Mijn Arbo Arts is heel meegaand. Fijne man. Ik ben nu sinds vorig jaar maart thuis. Heel vervelend. Als ik kan ga ik langs de zaak om een theetje te drinken. Als ik niet zelf kan komen ze mij halen.

 

Als je het er niet mee eens bent dik je je verhaal toch aan. Je werkgever ziet toch ook wel dat als je echt niet kunt werken, dat je ook echt niet kunt!

 

Vraag eens aan die arts of hij bij jou langskomt. Dan kan hij zien hoe het is. Als hij het nog niet snapt stuur wat papieren met informatie over Sarco op naar hem. Snapt hij het dan nog niet laat de belangenvereniging bellen ofzo. Sarcoidose is voor veel verzekeringsartsen/arbo artsen een onbekende ziekte die moeilijk begrepen wordt.

 

Begrijp wel dat de arbo artsen genoeg van die 'fakers' zien en dan is het ook moeilijk om de echte zieken van de neppers te onderscheiden.

Link to comment
Share on other sites

Oh dan zit jij bijna aan de 2 jaar. Nog geen uitkering dus.

Ja weet je, die arts weet wel dat ik niet kan werken. Begrijpt het allemaal wel maar toch begint hij steeds over reintegratie.Beetje vreemd he.

 

Hij heeft zelfs nog een patient die daar heen moet met sarcoidose. en daarvan hoorde ik alleen de moeheidsklacht.

 

Dus hij begrijpt het wel hoor. maar toch wil hij me binnenkort aan het werk hebben krijg ik het idee.Ieks. volgende week mag ik weer gaan.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

knuff, de arbo arts is feitelijk in dienst van jouw werkgever. Als die tegen hem zegt dat hij over reintegratie moet praten dan doet hij dat ook. Mijn gevoel zegt dat ze je een beetje willen 'pushen'. Ik weet niet of je nog contact hebt met je werkgever maar wellicht helpt het om hem eens wat meer info te geven over Sarco en inzicht te geven in jouw gevoel.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ienepien

arbo

 

Hallo allemaal :unsure:

vandaag ben ik bij de arbo arts geweest en ze deed er niet moeilijk over ik mag begin jan. terug komen en al die tijd thuis blijven en mijn rust nemen.

Met gedeeltelijk werken lukte het toch alsmaar niet, steeds strandde ik weer en de longarts gaf mij nu min of meer de keus om nu mijn ziekte heel serieus te nemen en veel te rusten of aan de MXT.

Mijn ACE waarde was weer flink gestegen en de klachten ook, vooral pijn in de borst voor en achter en daar niet meer van kunnen slapen en nog wat andere bekende klachten.

 

Ik ben opgelucht maar ook boos en verdrietig, ik ben nu een officieel thuis zittende kneus :crying:

Ik prijs mij gelukkig met mijn collega's, werkgever en de arbo arts, dat lees

ik hier wel eens anders!

De arbo arts vond ook dat ik de kans met beide handen aan moest pakken om niet aan de MTX te hoeven beginnen maar nu is het afwachten of alle moeite beloond zal gaan worden. 16 Dec. zijn weer mijn testen, heel spannend! :confused1:

groetjes Ineke

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Arbo en meedenken

 

Mijn arbo arts is een fijne man, kan goed met hem praten.

 

Hij kent meer mensen in zijn praktijk die sarco hebben.

Soms denk ik wel eens, "das niet handig".

 

Hij gaat patienten vergelijken. De één kan dit nog wel de ander is zus en zo.

 

Hij komt dan soms ook met tegenstrijdige uitspraken.:unsure:

 

In mijn laatste bezoek gaf ie aan dat ik "niet ziek genoeg" was, want ik verschijn altijd keurig op zijn spreekuur.:confused1: ( hij ziet echter niet wat ik moet laten en doen om op het spreekuur te komen )

 

Ook gaf ie aan dat ik mijn afspraken met klanten gewoon door moet laten gaan. Ook als ik mij niet goed voel of een slechte dag heb. ( dit is een groot maatschappelijk risico als ik letterlijk zou doen wat hij vraagt, ik rijdt tig kilometers over europeese wegen. Op een slechte dag ben ik gewoon niet in staat optimaal te rijden laat staan goede gesprekken te voeren met klanten)

 

 

Begrijp wel dat ie mij wil "pushen", wat opzich ook geen verkeerde gedachte is. Maar ik was en ben nog steeds aan het werk op goede dagen ( wel op AT basis) vind die uitspraken derhalve niet passen.

 

 

Gelukkig ben ik "volwassen" genoeg om dergelijke uitspraken voor kennisgeving aan te nemen. Ga ook ( nog) niet in discussie met de arbo arts over dergelijke opmerkingen ( geen energie en zin in)

 

 

Voor de rest is het een prima vent:biggrin:

Ook mijn werkgever mag wel een pluim:thumbup:, omdat ik ook wel begrijp dat er nu veel werk blijft liggen, waardoor de omzet achter blijft.

 

 

Maar het is even niet anders....

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Een aantal maanden verder

 

Vorige week ben ik weer gezien door de ARBOdienst.

 

De door de ARBO dienst opgevraagde gegevens van mijn behandelende arts, uit het ziekenhuis waren binnen.

 

de ARBO Arts gaf aan dat uit deze informatie wel blijkt dat de ziekte in een groot deel van mijn lichaam ernstig actief is. "Het is toch echt wel serieus".:confused1:

 

 

Binnenkort volgt een arbeidsgeneeskundig onderzoek op belastbaarheid.

Als voorbereiding op dit onderzoek heeft de arts een aantal standaard vragen uit het FLM model voor mij in petto.

 

Op veel vragen is simpelweg niet met ja of nee te antwoorden. Omdat de sarcoidose niet elk moment gelijke klachten/beperkingen in zich heeft.

 

Het is dan lastig invullen, vooral als de arts dan ook nog eens zegt dat niet alle klachten toe te schrijven zijn aan de sarcoidose, dit in tegen stelling van wat de artsen in ziekenhuizen steeds aangeven.

 

Ook het soms niet kunnen praten en/of hees zijn, komt niet van de sarcoidose volgens de ARBO arts. Hij zegt doodleuk dat hij mij niet anders kent dan dat ik hees ben.

 

Op dat moment vinden wij ( ik ga nooit alleen naar de ARBO arts) dat de arts te ver gaat en geven dat aan.

 

Mijn vrouw zegt dat we juist voor deze problemen aanvullende onderzoeken hebben laten doen en dat de uitkomst hiervan, wel degelijk aangeeft dat er een relatie ligt naar sarcoidose. En over het hees zijn.. Ze kent mij meer dan 25 jaar, ik was nooit hees, is iets van de laatste maanden.

 

Blijkbaar is de ARBOarts, toch enigzins geschrokken van zijn eigen methodiek van vragen stellen. Het vervolg van het gesprek, ging weer redelijk normaal.

 

Echter een opvallende detail:

Op een vraag van de arts, geven wij aan: "stond dat niet in de brief van het ziekenhuis" waarop de arts antwoord "ik heb de brief niet in zijn geheel gelezen" nou ja zeg...:ohmy:

Ook gaf de arts, op een gegeven moment, zelf de antwoorden op de vragen en vulde deze in. Terwijl ik dacht en vindt dat er andere mogelijkheden waren.:confused1:

Heb niets ondertekend.

 

 

Zelf had ik deze dag weer stem problemen. Het praten was lastig. Mijn vrouw heeft grotendeels van mij over genomen. Zaterdag en Zondag was het helemaal stil. Vandaag gaat het weer een beetje.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.