Ga naar inhoud

Erik doet het Marshall protocol


roelof

Recommended Posts

Voortgang van Erik met het Marshall protocol week 26

 

Het was van te voren bekend dit zou een heel zware week worden. Ik was Donderdag helemaal op en bleef tijdens het laatste deel van de meeting helemaal stil, geen energie meer over. Vrijdag erg moe en in het weekend veel last van hoofdpijn die pas maandag in de loop van de dag verdween. Deze week weer drie dagen cursus, dus het beperken van de werk uren blijft lastig. Het is wel duidelijk dat het niet goed is als ik overdrijf, maar het lijkt ook geen echte terug gang in te luiden. Dus de komende weken wat rustiger aandoen en dan weer zien hoe het gaat.

 

Ondanks de hoofdpijn toch aan de afwerking van de overloop begonnen. De “neuten” ( het stukje hout tussen plint en de architraaf bij een deurkozijn) die al twee jaar klaar liggen, nadat ze met spoed gemaakt waren, zijn nu eindelijk bij de eerste deuren geplaatst. Het ziet er gelijk beter uit al zijn ze nog geplamuurd en niet afgewerkt. Dit schept weer voldoening! Natuurlijk zitten er maar een paar neuten op en zo heb ik nog maanden werk voordat alles op orde is.

 

Volgende week weer op bezoek bij de bedrijfs arts.

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • roelof

    63

  • Bernadette

    10

  • Petrarca

    10

  • Joachim

    6

Voortgang van Erik met het Marshall protocol week 27

 

Ik heb deze keer de cursus beter overleefd, ik heb het hele programma meegedaan. Ik was wel erg moe na afloop maar niet stuk, dus weer stukje verder. In het weekend de jongste zoon naar computer camp gebracht in Drente. Verder niet veel meer gedaan. Morgen naar de bedrijfs arts. De komende weken is bijna iedereen op vakantie dus het rustiger aandoen gaat een stuk makkelijker. Binnen kort ga ik zelf ook op vakantie, dus dan komen er even geen status rapporten meer.

 

Groeten Erik (roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

 

vast een hele fijne vakantie. Geniet ze van de rust, want die kun je wel gebruiken.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Mooi toch

 

Hoi Erik,

 

Fijn te horen dat het "goed" is gegaan.

 

Het zou nog mooier zijn dat het goed blijft gaan..:)

 

Merk je het verschil tussen druk zijn, hebben en doen bij sarcoïdose?

 

Ik bedoel hiermee, als je iets moet presteren voor derden of dat je het zelf druk hebt en dit van invloed is op de vermoeidheid in fysieke en mentale zin?

 

Groet,

 

Arie

Link to comment
Share on other sites

Arie,

 

ja als iets lukt geeft het energie, maar als je tegen werking krijgt kost dat energie. Hoewel het beter gaat blijft dat een delicate balans.

 

Over het algemeen kan ik er ondertussen gewoon weer veel beter tegen.

 

Ik hoop op een rustige vakantie en dan zien we wel verder.

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Deze week weinig bijzonders. Niet overdreven druk, niet overdreven moe. Mijn Jongste zoon heeft een prima computer camp gehad. Bij bedrijfs arts afgesproken dat ik me na de vakantie voor 75% beter ga melden als ik goed uit de vakantie kom. Gister voor het eerst sinds oktober naar Pilatus geweest, beviel me prima, en vandaag geen merkbare terugval.

 

Als bijlage een paar long foto’s na wat studeren zie je in het midden van mijn longen op de ene een “muis” achtige vorm die op de andere duidelijk minder is.

 

groeten Erik (Roelof)

Bewerkt door roelof
Link to comment
Share on other sites

Mooi te horen

 

Hoi Erik,

 

Super dat je je zo "goed" voelt en weer voor 3/4 gaat deelnemen aan het arbeidsproces.:biggrin:

 

Zijn je foto's digitaal? Dan kun je je persoongegevens "uitschakelen" in het menu waardoor dit niet zichtbaar wordt op de foto. (en het forum ;))

 

Ook kun je dan ietwat met de belichting spelen waardoor het contrast anders wordt. Op een X thorax kun je geen diepte zien en het is daarom zeer moeilijk om een foto te maken die exact op dezelfde diepte van de long is genomen dan de vorige of de volgende. Het moment van "adem vasthouden" tijdens het nemen van de foto is nooit identiek. Als referentie zijn het echter prima foto's.

Link to comment
Share on other sites

Arie,

 

bedankt voor de tip, ik heb de foto's aangepast, als je wat met contrast speelt is de verbetering er nog steeds maar wel minder duidelijk. Het blijft een verbetering toch wel.

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Administrators

Erik, heb je klachten vanwege jouw lage vitamine D waarden en wat zijn jouw waarden? wordt dat bijgehouden?

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hoi Joachim,

 

ik heb een lage vitamine D waarde, die had ik al voordat ik aan het MP begon. Ik voel me steeds beter, al gaat het langzaam. Ik heb niet het gevoel dat de lage vitamine D ervoorzorgt dat ik me nog niet 100% voel.

 

Ik heb van de 25 OH vitamine D3 ( de variant die je via het eten binnen krijgt) die was 21 voordat ik begon en is nog steeds 21 ondanks een vitamine D arm dieet. Van de active variant had ik teveel voordat ik begon ( 132 ) en heb ik nu wat weinig (40) voor mij een teken dat het marshal protocol echt werkt. Teveel vitamine D werk het imuun systeem tegen, en de bacterie werkt de afbraak van de vitamine D tegen daardoor krijgt de bacterie meer kans, en krijg jij een verstoorde hormoon balans. Vitamine D is meer een hormoon dan een vitamine in de zin net als vitamine C. Als er van de hormonen van een te veel is word er van andere ook niet de juiste hoeveelheid aangemaakt, en die verstoorde balans kost erg veel energie en hoofdpijn. Dat lijkt nu bij mij ondertussen veel beter, als ben ik nog steeds te snel moe. Dit is natuurlijk allemaal Marshall theorie, maar voor mij werkt het

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Voortgang van Erik met het Marshall protocol wek 29 30 31 en 32.

 

Ik heb een prima vakantie gehad in Engeland, prachtig weer vaak wat bewolkt en een graad of 22. Een paar dagen veel te veel felle zon gehad, en dat moet ik dan bekopen met hoofdpijn en zere ogen. Een paar dagen regen, het enige nadeel daarvan was dat we de tent nat moesten inpakken. Ik ben nog steeds erg licht gevoelig. Met kamperen is het niet te voorkomen dat je lang buiten bent. Ik heb een hoed gekocht en dat helpt wel, samen met de zonne bril ziet dat er helemaal verschrikkelijk uit.

 

Zie de attached foto; samen met mijn solidaire zoon.

 

Ik bleek toch best erg moe te zijn toen we weggingen en heb een kleine week nodig gehad om uit te rusten. Ik heb dus weer teveel gedaan. Het is steeds hetzelfde, je voelt je redelijk, en lat je dan verlijden tot echt werken, om dan later te ontdekken dat het toch weer teveel was.

 

We hebben een drie daags folk festival bezocht, en waar ik met de voorjaars vakantie vaak om 5 uur al te moe was om iets te doen, heb ik nu vaak tot 10 uur wel in het concert gezeten. Hoewel het concert dan tot 2 uur ‘s nachts doorging en ik dan toch moest gaan slapen. Een hele verbetering maar toch nog niet helemaal zoals het moet. Als ik dan moe wordt dan wordt ik slecht geconcentreerd en korzelig. Ik kan dat dan wel doorzetten maar moet dat de dag erna of de dagen erna bekopen.

 

Lichaams temperatuur is nu goed. 37,2 zoals het hoort bij mij, bloed druk is nog steeds wat hoog 160 over 95 als ik echt rustig zit. Hartslag is rond de 60. Ik wordt nog steeds langzaam maar zeker iets zwaarder. Dit is niet goed voor de bloed druk. Ik zal proberen er iets af te krijgen zonder al te zwaar dieet omdat dat ook weer energie kost. Ik ben nog steeds licht gevoelig, en heb nog regelmatig last van hoofdpijn. Ik kan veel meer lopen dan in mei, maar nog steeds niet zoveel als ik zou willen.

Conclusie op de goede weg, nog steeds vooruitgang maar nog steeds niet 100%

 

Zoals afgesproken zal ik me maandag voor 75% beter melden, en proberen me niet te laten verleiden tot volle dagen

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

 

schitterende foto. Kan begrijpen dat je de hoed en bril hard nodig had.

 

Fijn dat je een goede vakantie gehad en nu weer voor 75% kunt gaan werken. Blijf wel goed naar je lichaam luisteren. Je gaat als je een beetje kunt, al snel te ver. Althans bij mij wel.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

bernadette,

 

ja het was erg fele zon. Het luisteren naar je lichaam blijft moeilijk als je ook met planningen deadlines etc hebt te leven, maar ik doe mijn best.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hoi het verslag van week 33

 

Het was een weekt ups en down. Elke dag van week op de fiets, en op maandag pilates, dat ging prima! Woensdag, donderdag en vrijdag prima gewerkt. Maandag en dinsdag wat moeite om het vakantie ritme kwijt te raken.

 

Op zaterdag morgen was er een meet and greet met wat mensen van het wijhebbensarcodise forum. Het was heel gezellig, maar ’s middags was ik compleet op, en zondag was ik nog steeds erg moe. Mijn vrouw heeft ook iets van een zomergriepje met moe, geen trek in eten en slecht slapen, en mijn zoon klaagt er ok over. Ik denk dat ik dus ook zoiets heb. Het benauwde weer en het feestje tot half 3 ‘s nachts bij de buren helpt ook niet.

Of het nu het griepje is of niet op dit moment kan ik dus nog niet de volle 50 uur per week werken. Met de afgesproken 75% gaat het wel lukken maar dat is dan ook het maximum.

 

Deze week ga ik nog op woensdag op consult bij de Cardioloog, volgende week naar de bedrijfs arts.

 

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

 

ik heb ook een paar ontzettend vermoeide dagen achter de rug. Meer in bed gelegen dan iets anders. Gooide mijn vermoeidheid eigenlijk op mijn weer eens erg lage bloeddruk. Maar als ik jouw verhaal lees, kan het ook wel met andere dingen te maken hebben.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Voortgang Erik met het Marshall protocol week 34

 

Ik ben de zomer griep weer een stukje kwijt. Het was nog wel zwaar deze week, maar tegen het eind ging het weer een stuk beter. Ik de 30 uur werk ruim volgemaakt. In het weekend lekker door kunnen knutselen, de TV op een ander plek opgehangen met het ombouwen van de boekenkast erbij, en in de berging wat nieuwe kasten neergezet.

 

Bij de Cardioloog niet veel nieuws. De bloedmetingen geven aan dat het Kalium gehalte nog steeds laag is, het HB gehalte is prima, glucose is prima, natrium is prima. Het zal zich in de loop van de tijd wel weer herstellen. Bloed druk en ECG zijn niet veranderd. Bloed druk blijft aan de hoge kant maar niet in de alarm fase, 160 over 95.

Ik ga deze week naar de bedrijfs arts.

 

Groeten Erik (roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voortgang Erik met het Marshall protocol week 36

 

Het was weer net als de ander weken een drukke week, dat blijft elke keer hetzelfde. Ik zal harder nee moeten zeggen en meer aan anderen over moeten laten, het blijft moeilijk. Op zaterdag was het super benauwd, en had ik flink hoofd pijn, maar kon me wel concentreren al schoot het allemaal niet op. Op zondag was het al weer een stuk beter, lekker de hele dag in schuur bezig en van grote planken kleine plankjes gemaakt, en die weer aan elkaar geplakt. Of beter gezegd gewoon twee kastjes gemaakt. Vandaag maandag lekker gewerkt. Mijn lichaams temperatuur is nu 37,2 dus steeds dichter bij normaal, bloed druk lijkt iets lager. Langzaam maar zeker dus toch weer vooruitgang, maar het blijft super langzaam.

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

 

fijn dat het nog steeds zo goed gaat met je. Alleen dat nee zeggen blijft moeilijk. Kan het zo begrijpen. Let goed op je zelf.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Erik,

 

Bedankt voor je blijvend schrijven over jouw ervaringen met MP.

 

Zelf ben ik nog volop aan het inlezen. Zowel de voor- en tegens. Geen gemakkelijke kost maar wel de moeite waard. Alleen jammer dat Marshall weinig labonderzoeken heeft opvolgend zijn -in silico onderzoek. Hopelijk komt dit ooit nog een keer.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Joachim,

 

ze zijn er mee bezig, er word een onderzoek ingesteld samen met een aantal ziekenhuizen, maar dat is vooral in Amerika. dit duurt allemaal erg lang.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Zo'n beetje alles duurt lang in de wereld ;)

 

Kan ik daar ergens meer over lezen? Ben benieuwd welke ziekenhuizen hieraan meedoen.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Voortgang Erik met het Marshall protocol week 37

 

Afgelopen week een goede week, wat beter opgelet, en wat meer energie, en samen voelt dat een stuk beter. Nog wel moe als ik thuis kom, maar na het eten is dat al weer een stuk beter. Volgende week ga ik lekker door met goed op de tijd letten, en hopelijk is het dan weer nog iets beter.

 

In het weekend bleek dit toch weer te optimistisch. Er was een Marshall protocol bijeenkomst in Bonn. Ik ben daar zaterdag ochtend vroeg heen gereden, en er was een presentatie over micro biologie en een presentatie over het Marshall protocol. Het bleek dat Marshall zelf die zondag zou komen en omdat de groep totaal best klein is was het mogelijk om hem ook te spreken. Ik het overnacht in Bonn, en heb ’s nachts een zware aanval migraine gekregen. Dit is een duidelijk teken dat het allemaal toch te druk en te veel was. Ik heb dit met paracetamol onderdrukt, en zondag heb uitgebreid met Marshall zelf zitten praten. Er is totaal veel meer kennis dan direct beschikbaar op de websites, en ik zal nog eens gaan zoeken naar toegankelijke artikelen. Ook krijgt hij steeds meer erkenning, gebaseerd op metingen. Hij wordt nu gevraagd voor conferenties om te presenteren, in plaats van dat hij zich moet opdringen. Het was op zich een prima gezellig weekend met de andere mensen die het protocol volgen.

 

Vandaag ( Maandag) toch nog steeds wat hoofdpijn al is het een stuk beter dan zondag. Ik had vorige week wat meer energie om nee te zeggen tegen de druk om bij vergaderingen etc. aanwezig te zijn. Dit lijkt goed om vol te houden.

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Joachiem,

 

Ik heb van het weekend Marshall ontmoet. ik heb hem gevraagd of hij iets zou willen presenteren aan de sarcoidose mensen van de forum, en als dat te passen is met agenda's dan wil hij dat graag. Ik zal via de UGESA ( de europese organisatie van het Marshall protocol) een geschikte datum proberen te vinden als hij toch om de een of andere reden in de buurt is.

Verder is de status van de onderzoeken via de ziekenhuizen vooral in Amerika, het blijft dus in Nederland gewoon een arts zoeken en beginnen.

Ik kan best faceliteren als je dat wilt, laat het maar weten.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Erik, wat een goed idee! Bedankt daarvoor en zoals je weet is iedere input van wie dan ook belangrijk :) en wordt zeker op prijs gesteld!

 

Zoals ik eerder zei; los van het feit wat iemand van Marshall Protocol vindt is het toch interessante materie.

 

Wat bedoel je met faceliteren? Een mogelijke bijeenkomst voor Marshall?

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.