Ga naar inhoud

Erik doet het Marshall protocol


roelof

Recommended Posts

Joachim,

 

ik zou vragen door kunnen leiden als je iets specifieks wilt weten, ook zal ik proberen Marshall hier een keer te krijgen maar dat wordt dan wel een samenloop van veel omstandigheden. Hij heeft een drukke agenda, en gaat vaak naar congressen.

 

groeten Erik

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 114
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • roelof

    63

  • Bernadette

    10

  • Petrarca

    10

  • J.Meijwaard

    6

goede insteek

 

Joachiem,

 

Ik heb van het weekend Marshall ontmoet. ik heb hem gevraagd of hij iets zou willen presenteren aan de sarcoidose mensen van de forum, en als dat te passen is met agenda's dan wil hij dat graag.

 

groeten Erik (Roelof)

 

 

Prima initiatief Erik,

 

Zoals je weet volg ik het "Protocol" niet letterlijk, maar ben en blijf wel geïnteresseerd in de ontwikkeling en steun daarom jouw initiatief.

 

Groet

Arie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voortgang Erik met het Marshall protocol week 38 en 39

 

Na het weekend in Bonn was het weer een drukke week zoals altijd. Ik ben vergeten om vorige week het verslag te maken, maar er veranderd van week tot week toch niet zo veel.

 

Eigenlijk kan ik een standaard samenvatting maken: het was weer een drukke week, maar het is weer ietsje beter, en in het weekend lekker geknutseld. Ik zal de variaties op dit thema in het verslag zetten.

 

Deze week en vorige week zonder al te veel problemen net 40 uur gewerkt. Met nog wat bellen van thuis uit. Op vrijdag wel erg moe, maar dat mag ook na een week hard werken. Vorig weekend had ik voor mijzelf besloten om eens rustig aan te doen. Dus ik zit lekker achter mijn bureau om even TV te kijken, toen bedacht ik, ik moet nog platen opnemen (LP’s), dus dat heb ik toen gedaan, maar dat is een redelijk saaie bezigheid. Je moet een kwartier wachten voordat de plaat afgelopen is. Toen ben ik ook maar foto’s van de tuin gaan maken, het was toch mooi weer. Dus al met al had gewoon teveel energie om me achter de TV op te sluiten. Ondanks alles toch een leuk rustig weekend. Dit weekend een beetje hetzelfde verhaal wat klussen afgemaakt en geprobeerd rustig te blijven.

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Voortgang Erik met het Marshall protocol week 40

 

Ik ben toch weer iets verder vooruitgegaan, ik kan nu de vermoeidheid wegdrukken net als vroeger. Niet dat me dat helpt, op het moment dat je het weer toelaat krijg je direct migraine etc. Ik had eerst de energie niet om dit te doen, nu kan ik me dus blijven concentreren ook al ben ik moe. Na een week met een offside dag de hele dag op maandag en een dag review op vrijdag had ik dus zaterdag weer migraine. Dus hoewel het ogenschijnlijk goed gaat zal ik toch op tijd naar huis blijven gaan. Zondag was al weer een stuk beter. Het is een hele opgave om te stoppen als het nog goed lijkt te gaan. Weer een uitdaging, die maar weer eens lekker aanga.

 

Morgen de bedrijfskeuring. Zien wat daar weer uitkomt. Ik verwacht wat gemopper over hoge bloed druk, wat licht overgewicht, en wat gebrek aan conditie. Voor iemand die van sarcoïdose aan het herstellen is, is het niet slecht als het daarbij blijft.

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Erik,

 

Hoe was het bij de bedrijfsarts? Had je trouwens al migraine voordat je met MP begon?

 

Verder is het natuurlijk top dat het nog steeds de goede kant uitgaat met je!

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Joachim,

 

Ja ik had al mirgaine voordat ik aan het MP begon, en ook voordat ik ook maar wist wat sarcoidose betekende, ik had het al als student, maar toen kende ik nog geen remedie. Na een ingespannen periode krijg ik vaak mirgaine.

 

Ik was niet bij de bedrijfs arts maar bij een keuring die door het bedrijf betaald wordt, met name om latente ziektes op te sporen. In een vorige keuring hebben ze bij mij een te hoge bloeddruk gevonden. Deze keer niet heel veel nieuws, mijn ECG is nog steeds onrustig, mijn bloed druk nog steeds wat hoog, maar mijn longinhoud was nu goed, net zo goed als voordat ik sarcoidose had. Op het fietsje trapte ik een bescheiden 400 Watt, niet slecht voor een 54 jarige, De opmerking was dat ze dat niet vaak tegekomen, en dat terwijl ik vond dat mijn conditie maar zwakjes is. Al met al was ik best tevreden. Nu een dag later geen spierpijn, dus morgen maar weer eens op de fiets als het weer het toelaat. De detail uitslag krijg ik volgende week van de bedrijfs arts.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

voortgang Erik met het Marshall protocol week 41

 

Afgelopen maandag de bedrijfs keuring, hoewel de uitslag pas later komt toch even een eerste indruk. Mijn longvolume was weer net zo veel als 2 jaar geleden. Bloeddruk was wat hoger dan als ik hem zelf meet, maar ik zat ook niet echt rustig, oren test was OK dus als ik iets niet meekrijg is dat echt Oost-Indisch doof en heeft dat niets met mijn gehoor te maken. Bij de fiets test was de ECG “onrustig” de arts was ook heel voorzichtig met het opdraaien van het vermogen. Maar bij meer belasting werd de ECG normaler, en tot 400 Watt waren er eigenlijk geen problemen. Toen werd het wat zwaar en is de test gestopt. Dit was veel vermogen, dus over het algemeen niet veel nieuws, maar de definitieve uitslag volgt nog.

Wat overmoedig geworden door deze uitslag ben ik donderdag weer met de fiets naar het werk gegaan, door de krampende benen had dat al weer een tijd niet gedaan. Op het werk stap ik nu met rug pijn van de fiets, en heb donderdag en vrijdag krom met een zere rug rond gelopen. Zo is er altijd wat.

 

Groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi,

 

na vaak schrijven wat er allemaal met gebeurd ga ik daar nu mee ophouden. Volgende week ga ik me weer voor 100% beter melden. Niet dat het weer helemaal is zoals vroeger, maar ik werk nu week na week meer dan 40 uur, en dan kan ik niet volhouden dat ik nog echt ziek ben. Ten opzichte van de meeste op dit forum ben ik nu zover genzen dat ik niet vol kan houden dat ik ziek ben.

 

Ik zou me nu zeker niet ziek melden.

 

Ik ben Marshall zeer erkentelijk voor deze verbetering. Ik hoop dat velen de stap wagen.

 

Als je me wilt berijken reageer dan op dit draadje of stuur me een prive message. Ik zal ook ophouden met het forum echt allert te volgen.

 

Voor ieder veel succes en genzing

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

 

wat fijn dat het zo goed met je blijft gaan. Kan begrijpen dat je al je energie nu voor andere dingen gaat gebruiken. Kun je nog wel eens schrijven hoe het met je gaat.

 

Heel veel succes met alles, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Erik,

 

Fantastisch om te lezen en ik wil je hiermee ook tevens bedanken voor je volharding van de afgelopen tijd om je ervaringen met het MP te posten.

 

Ik wens je veel succes en blijvende gezondheid toe.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hoi Erik,

super zeg dat het zo goed gaat.

Net wat Bernadette zegt hoop ik dat je zo af en toe eens laat weten hoe het met je gaat.

Maar je weet wat ze zeggen he ,geen bericht is goed bericht haha.

Heel veel gezonheid toegewenst.

groetjes renate.

Link to comment
Share on other sites

hallo Erik,

 

Goed om eens te lezen dat het ook de positieve kant kan opgaan,

heel veel succes met alles en GO WITH THE FLOW...

 

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

hoi allemaal,

 

ja het voelt geweldig om weer gewoon mee te kunnen doen! het is allemaal nog broos, en hoop dat ik geen terugval krijg. Ik zal zo af en toe nog een keer posten hoe het gaat, maar niet meer strak elke week.

 

Als de voorspelde terugval komt zal ik dat ook melden, en dan ga ik vast weer frequenter posten.

 

succes allemaal

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Erik,

Geweldig dat het weer eens voor de wind gaat!

Ook met mij gaat het heel voortvarend goed, ook ik werk sinds de zomer weer full time! 2 weken geleden weer ingestapt bij mijn schaatsteam in de Marathon (wel in de M3 bij de veteranen hoor!) die wedstrijd over 30 ronden reed ik uit. Dat was een overwinning voor mijzelf.

 

22 november mag ik weer voor controle....... ben benieuwd en zal jullie de uitslag delen.

Ik hou me nog steeds heel strak aan het voedingspatroon, als ik zondig merk ik wel dat er een kleine terugval van tijd tot tijd optreed. Verder voel ik me prima en doe bijna alles weer. En dat na ruim 3 jaar tobben.

Alleen mijn gezichtsvermogen is wat terug gelopen, maar dat kan ook met de leeftijd te maken hebben (ben nu 46)

 

Er zit dus veel in ons voedingspatroon daar ben ik inmiddels wel van overtuigt. En ook voor en van mijn kant THANX to MP

Link to comment
Share on other sites

John,

 

doe jij ook het MP dan, ik dacht je alleen een dieet volgde.

 

In elk geval heel mooi dat je weer op ijsbaan mee kan ,

 

proficiat!

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Hé Erik,

Ik volg, zeg maar, ook het MP heb alleen de medicatie (Olmensartan) niet. Ik krijg daarvoor de artsen niet mee!!!! En de natuurgeneeskundige begint daar niet aan. Wel de hele zomer ook zo'n donkere bril op gehad. Dat doe ik met bepaalde dagen nog steeds. Dat heb ik blijkbaar ook nog nodig. (een nichtje van mij, die wonen in London zuid Ontario Canada, heeft er één opgestuurd)

22 november weer voor onderzoek.......... ben benieuwd en zal jullie de uitslag delen.

 

Groetjes, John

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.