Ga naar inhoud

Marshall Protocol


Joachim

Recommended Posts

  • Administrators

En ik hou mijzelf aanbevolen als het ooit een keer niet op een middag is... qua gezondheid heb ik smiddags slaap nodig helaas! Mocht het mogelijk zijn zie ik graag een korte samenvatting van de middag tegemoet.

Link to comment
Share on other sites

  • Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • roelof

    14

  • Joachim

    13

  • Diesel

    10

  • AnneY

    8

Top Posters In This Topic

Joachim,

 

we kunnen het best een keer bij mij thuis dunnetjes overdoen. Als daar belangstelling voor is dan plannen we mooie ochtond in het voorjaar en gaan we bij ons op het terras zitten. Ik zal in elk geval een samenvatting maken net als van de bijeenkomst in Best gemaakt heb.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Kyra

nou.. ben het een beetje aan het lezen.. vooral dan wat je niet mag eten.. en vraag me af: wat blijft er nog over:eek:

 

 

Ik heb van mijn orthomoleculair arts júist vit.C1000, B-complex, multi, Omega3, véél vette vis, geen rood vlees, maar áls je vlees eett dan kip of orgaanvlees, veel (rauw)groenten enz enz als advies gekregen..

 

En ik wil alles proberen maar na het lezen van de lijst wat je allemaal niet mag heb ik geen idee wat er nog over blijft....

Kan niet wachten op een goede Nederlandse uitleg!

Link to comment
Share on other sites

Kyra,

 

wij tobben in het gezin al heel lang met dieten, en ik denk je wel voelt wat goed is wat niet. Zolang je niet echt het marshall protocol volgt heeft het nauwelijks zin om alvast het dieet te gaan volgen. Ik eet prima, maar het niet eten van leden van de nachtschade familie zoals parpika tomaat aardappel en rode pepers is wel lastig met uit eten gaan. Als je hulp voor recepte wilt hebben moet je maar even naar mij mailen dan stuur ik dat door naar Lucie mijn vrouw die weet ongeveer van alles iets lekkers te maken.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

Ik had wel van het Marshall protocol gehoord, maar wist niet wat het inhield. Na alle posts hier te hebben gelezen, vind ik het knap moedig als je eraan durft te beginnen (respect daarvoor).

De methode is niet helemaal onomstreden en het vereist ook de nodige zelfdiscipline. Als ik geen alternatief had gehad, dan was ik er waarschijnlijk ook wel aan begonnen. Maar bij mij werkt de Humira uitstekend. Stel je voor ik met de kuur zou stoppen, het Marshall protocol slaat niet aan en bij hervatting van de kuur blijk ik ineens resistent.

Het zou prettig zijn wanneer er een alternatief zou zijn dat "compatible" is met het gebruik van Humira. Wellicht een idee voor de knappe koppen om iets dergelijks te ontwikkelen... Weet trouwens iemand hoe dr. Drent tegenover het Marshall protocol staat?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Davy,

 

voor zover ik weet ontkent Drent het bestaan en de werking van de Marshall terapie, maar ik kan me vergissen.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hoi,

 

ben afgelopen maand weer voor controle geweest.

Volgens de longarts gaan de longen vooruit volgens de thorax foto.

Hij heeft mij afgeraden om te gaan Marshallen, hij vond het rommelig van opzet en onduidelijk. (kan ook zijn dat hij niet alles heeft gelezen, of niet de gedeeltes voor artsen).

Stoppen met Vitamine D of IJzer was volgens hem totaal niet verstandig, mede omdat gebrek aan vitamine D oa scheurbuik kan opleveren.

 

Wordt Sarcoidose door de normale gevestigde artsen orde wel gezien als een autoimmuun ziekte Th zoals het bij Marshall genoemd wordt?

 

Groeten,

 

Jerry

Link to comment
Share on other sites

...mede omdat gebrek aan vitamine D oa scheurbuik kan opleveren.

 

Nee hoor, Scheurbuik (Scorbuut) krijg je van gebrek aan Vitamine C.

Van te weinig Vitamine D krijg je Rachitis (Engelse ziekte).

 

groetjes,

Annelies

Bewerkt door Annelies
Link to comment
Share on other sites

Jerry,

 

Marshall had zelf sarcoidose toen hij is begonnen met zijn protocol, dus ja dit is een ziekte waar zelfs de meest nagative medische raporten van zeggen dat het MP helpt. In de literatuur is er wel discussie waarom of het helpt. Voor de Marshall aanhangers is dat natuurlijk duidelijk, maar er zal hier ook wel weer niet een gelijk zijn. Die engelse ziekte krijg je vooral als je in de groei bent, en of dat van alleen vitamine D komt is lang niet zo duidelijk als wordt gesuggereerd.

 

groeten Erik (Roelof)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vitamine D is geen vitamine. Het is een pré-hormoon dat vergelijkbare werking heeft als de "onvolprezen" Prednison. Het heeft dus een suppressieve (onderdrukkende) werking op ziekteverschijnselen. En dat is heel wat anders dan een genezende werking.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Joachim,

 

ik ben bezig om mezelf voor te bereiden op het Marshall Protocol. dit betekend voor mij dat ik bezig ben met een Vitamine D arm dieet.

 

Tenminste, je kunt nooit alle Vit D uitsluiten maar ik eet zo min mogelijk voedsel waar dit in voorkomt. Alleen dit dieet al vermindert mijn vermoeidheid.

 

Dat is goed nieuws voor jou om te vernemen wanneer je Vit.D beperkt je vermoeidheid afneemt.

 

mogelijke vragen over MP en Vit D in de daarvoor bestemde topics stellen

 

Wanneer denk je volledig te kunnen gaan beginnen met het MP?

 

Diesel

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

ik snap alleen niet dat je met Vitamine D moet stoppen. Die heb je toch veelte hard nodig voor je botten en spieren. Hoe wordt dit dan opgelost?

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

@Diesel; zodra mijn overleg met diverse artsen is afgerond.

 

@Bernadette; Je stopt niet geheel met Vit D. Je kunt namelijk nooit 100% voorkomen dat je lichaam iets aanmaakt danwel uit voedsel danwel uit zonlicht. Het is de bedoeling dat je ervoor zorgt dat je lichaam zo min mogelijk aanmaakt. Het is inmiddels bekend dat mensen met Auto Immuun in zijn algemeenheid een (sterk) verhoogd Vit D hebben (0,25 en 1,25) en dat zij ervoor moeten waken dat men uitkijkt met bijvoorbeeld overmatig zonlicht etc. Zelf ben ik eerst begonnen met een dieet. Hieruit blijkt dat ik minder vermoeid ben en dat mijn immuunsysteem 'rustiger' lijkt. Ik maak mijzelf niet druk om mogelijke botontkalking etc omdat als sarco patient mijn lichaam toch in overdrive is mbt Vit D.

 

*Edit; ik wil wel duidelijk maken dat ik noch voorstander noch tegenstander ben van het MP. Ik zie het enkel als een nieuwe mogelijkheid om mijn kwaliteit van leven te verbeteren. Tot nu toe met enkel het dieet ziet het er voor mij persoonlijke positief uit*

Link to comment
Share on other sites

Volgens mijn Longarts is het ook een zeer onverstandig idee om met het MP te beginnen ivm met de vit D blokkade. Hij vond het een rommeltje.

Persoonlijk lijkt het mij ook niet verstandig omdaarmee te stoppen

 

gr Jerry

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Joachim,

 

Ik maak mijzelf niet druk om mogelijke botontkalking etc. omdat als sarco patient mijn lichaam toch in overdrive is mbt Vit D.

Helaas zelf osteoporose :crying:

 

Een artikel inzake botgezondheid, relatie calciumopname en de 1,25D:

 

Relationship between Vitamin D, Parathyroid Hormone, and Bone Health

 

J Clin Endocrin Metab. First published ahead of print December 15, 2010 as doi:10.1210/jc.2010-1886

 

http://www.natap.org/2010/HIV/jc.pdf

 

Many other studies in which serum PTH declined significantly after vitamin D and calcium intervention started with low baseline serum 25OHD levels less than 20 ng/ml (50 nmol/liter) (73–75). Calcium absorption was not associated with serum PTH or serum 25OHD but was associated significantly with serum 1,25(OH)2D. Another recent study showed no correlation between calcium absorption and serum 25OHDlevels [mean serum25OHD21 ng/ml (52.4 nmol/ liter)] (76). In contrast, Heaney (77) suggested that calcium absorption increased with increasing serum 25OHD and did not reach a plateau until 32 ng/ml (80 nmol/liter); these results were derived from a heterogeneous group of five studies, three of which did not directly measure calcium absorption. One study showed that calcium absorption was positively correlated with serum 25OHD only when serum 25OHD level was less than 4 ng/ml (10 nmol/ liter), and absorption did not increase with higher serum 25OHD (78). So in studies in which serum 25OHD was greater than 5 ng/ml (12.5 nmol/liter), a threshold effect might have been missed.

 

Connectie Lyme bacteria borrelia burgdorferi en Sarcoidose...

 

LYME DISEASE (Borreliosis)

 

http://autoimmunityresearch.org/lyme-disease/

 

A Plague of Ignorance Regarding the Ignorance of a Plague

 

Dr. Scott Taylor

 

A Major Medical Breakthrough; Dr. Trevor Marshall’s Angiotensin Discovery

 

The following discovery by Dr. Marshall shows how a Th1 inflammatory response can become self-perpetuating via the following biochemical pathway. Please note that sarcoidosis has a very similar pathogenesis to borreliosis. Borreliosis may actually cause many cases of sarcoidosis.

In summary, Dr. Marshall’s discovery reveals that during the pathogenesis of borreliosis the BLPs of borrelia trigger inflammation via TLR signaling pathways or by other intracellular activation of NF-kappa B, which stimulates the gene expression for inflammatory cytokines. When the inflammatory cascade goes chronic, it eventually goes into the self-perpetuating cycle described by Marshall. This cycle will continue to produce disease until it is stopped by intervention.

 

In my opinion, Dr Marshall’s discovery that A-II perpetuates a TH1 inflammatory cascade is nothing short of major medical breakthrough.

 

Dr. Marshall’s work has not only given us the model for the pathogenesis, he has also given us the therapeutic approach that breaks the perpetual cycle that maintains the inflammatory cascade.

Angiotensin II type 1 receptor blockade. The angiotensin receptor blocker (ARB called Benicar (olmesartan medoxomil) has specific ARB properties that block this self-perpetuating inflammatory cascade. Benicar therapy is a medical miracle for those suffering with chronic borreliosis.

 

There is Hope

 

You can find great support at thes websites:

 

http://www.MarshallProtocol.com and http://www.lymenet.org

 

Go to the flash discussion group at lymenet. There are many helpful members of this message group. It’s a great site for support and helpful information. While many in the medical community are "Lyme ignorant," there are still a few knowledgeable doctors that can be found in Iowa and near the borders. Some people that have been diagnosed with Lyme disease have been given the right treatment for a long enough period to fully recover and are cured. Others carry it and battle with it the rest of their lives. There are others, however, who have been misdiagnosed and mistreated who continue to live with the problems of Lyme disease and they never fully recover. In 1999, two Iowans in their 30’s died unexpectedly from the unknown complications of Lyme disease. As the word spreads about the complex nature of this disease, the hope is that more doctors will begin to learn about Lyme, and will take the actions necessary to fight this disease. It is critical that the public and the medical community are made aware of the true prevalence and dangers of borreliosis. Until this gap of ignorance is filled, many unfortunate individuals will suffer needlessly with Lyme disease.

 

 

Dr. Klinghardt op het Lyme- congres in San Fransisco (febr. 2005)

 

door Désirée L. Röver

 

http://desiree.rover.holoversity.eu/wp-content/uploads/2011/01/Lyme-Klinghardt.pdf

 

Veel patiënten met MS, ALS, Parkinson, autisme, gewrichtsartritis, chronische vermoeidheid, sarcoïdose, en zelfs kanker, blijken besmet met Borrelia burgdorferi. De kip- en- ei- vraag is: is deze infectie de oorzaak van hun ziekte, of is borreliose een opportunistische infectie als gevolg van hun verzwakt immuunsysteem?

 

Vaak ontwikkelen patiënten vaak sarcoïdose, dat vervolgens meestal niet wordt herkend. De door Lyme geïnfecteerde lymfknoppen produceren abnormale hoeveelheden 1,25 dihydroxy vitamine D. Vaak ontwikkelt de patiënt, samen met andere typerende Lym symptomen, een duidelijke vorm van osteoporose. meestal aan de ruggenwervel. Met waarden boven de 45 toont een 1.25 di-OH vit D labtest de pathologie meestal aan, waarna het Marshall Protocol dient te worden ingezet.

 

Diesel

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi,

 

long time no post maar dan nu tioch even een berichtje van roelof(erik)

 

er is binnen kort weer een bijeenkomst over het marshall protocol.

 

Hier de brief, en de uitnodiging

 

Het is weer zover, de vijfde MP bijeenkomst komt eraan!

 

Voor deze bijeenkomst gaan we naar Rheden, bij Arnhem, in zorgcentrum Rhederhof.

In de Rhederhof hebben we de 'Willem de Zwijger' zaal gehuurd van 14.00 tot 18.00.

 

Voor het gehele programma zie de uitnodiging in de bijlage.

Hier is ook het adres en een routekaartje te vinden.

 

De kosten voor deze bijeenkomst zijn 5 euro per persoon.

Met de opbrengst wordt de zaalhuur en andere kosten die gepaard gaan met deze bijeenkomst, bekostigd.

 

We hopen natuurlijk ook weer deze keer op een ruime opkomst.

Mensen die het MP volgen, hebben al weinig gelegenheid tot het 'live' uitwisselen van ervaring, daarom blijven wij het belangrijk vinden dat deze bijeenkomsten blijven plaatsvinden.

 

Tot ziens in Rheden!

Het is weer zover, de vijfde MP bijeenkomst komt eraan!

 

Voor deze bijeenkomst gaan we naar Rheden, bij Arnhem, in zorgcentrum Rhederhof.

In de Rhederhof hebben we de 'Willem de Zwijger' zaal gehuurd van 14.00 tot 18.00.

 

Voor het gehele programma zie de uitnodiging in de bijlage.

Hier is ook het adres en een routekaartje te vinden.

 

De kosten voor deze bijeenkomst zijn 5 euro per persoon.

Met de opbrengst wordt de zaalhuur en andere kosten die gepaard gaan met deze bijeenkomst, bekostigd.

 

We hopen natuurlijk ook weer deze keer op een ruime opkomst.

Mensen die het MP volgen, hebben al weinig gelegenheid tot het 'live' uitwisselen van ervaring, daarom blijven wij het belangrijk vinden dat deze bijeenkomsten blijven plaatsvinden.

 

Tot ziens in Rheden!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Hoi allen,

 

Leuk je gesproken te hebben roelof :)

 

Heeft u ervaring of wilt u meer informatie weten over deze behandeling? Post uw bevindingen hier.

Is er een NL site waar meer te vinden is hierover of moeten we zoals hierboven al eerder is geschreven gebruik maken van de google vertaler

Er komt een Nederlandse site. Die is "under construction".

Sinds kort is er een Nederlandse sectie van het Marshall Protocol bij UGESA

 

Nederlandse sectie Marhall Protocol bij organisatie UGESA

 

UGESA: Unabhängige Gesellschaft zur Erforschung von Autoimmunerkrankungen

 

http://ugesa.org/

 

Der Schwerpunkt unserer Arbeit liegt in der Erforschung und Weiterentwicklung eines von Dr. Trevor Marshall, USA, entwickelten Behandlungsansatzes, bei dem eine Reihe von Autoimmunerkrankungen

(z.B. Sarkoidose, Multiple Sklerose, Lyme Borreliose und andere) mit dem Angiotensin - II - Rezeptorblocker Olmesartan-Medoxomil behandelt werden.

 

Forum UGESA

 

http://ugesa.org/forum/

 

Nederlandse sectie Marshall Protocol forum UGESA

 

http://ugesa.org/forum/viewforum.php?f=18&sid=850720a58baa6a234a1a34639c32d6a2

 

Meer info over de Duitse organisatie UGESA en het Vit.D hoofdstuk in chronische (auto-immuun) aandoeningen relatie Marshall Protocol.

 

http://autoimmun.net/

 

Diesel

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in

×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.