Ga naar inhoud

Spierklacht vraag


RST

Recommended Posts

Ik heb sinds een paar maanden / half jaar. een 'deuk' aan de buitenkant van mijn linkerbovenbeen gekregen. de deuk lijkt in de spiermassa te zitten. vergeleken met de spier aan het andere been zit er een soort geul in als het ware.

ik zal dit uiteraard aankaarten bij mijn arts waar ik heen ga over 2 weken maar wilde graag weten of het bij iemand een bel doet rinkelen.

ik dacht in eerste instantie aan afgenomen spiermassa vanwege de inactiviteit. maar het vreemde vind ik dat er op zich nog spiermassa aanwezig is maar dat er dus een heel duidelijke deuk inzit. ik stel me zo voor dat bij inactiviteit de gehele spiermassa afneemt. en dat dat ook min of meer gelijk op zou gaan met mn andere been. als ik beide benen langsga, dan is mijn rechterbeen gewoon een normale gespannen spier die strak recht naar beneden loopt. en in mijn linker zit een soort klein gat lijkt wel.

zegt iemand dit wat in verband met sarcoidose, of inactiviteit ?

Link to comment
Share on other sites

Hoi RST,

 

je kunt atrofie krijgen van sarco.Heb je verder ook last van krachtsverlies? Ook kan het,wat je zelf al schrijft, komen door het inactief zijn.

 

Ik heb al jaren last van atrofie. Alleen zegt de ene arts dat het wel is, en de andere niet. heb ik dus niets aan. Wel weet ik dat mijn kracht er af genomen is de laatste jaren. Mijn spieren zijn ook aangetast door de sarco, dus is dat mij de reden.

 

Groetjes, Bernadette

 

ps heb je eigenlijk ook een echte naam?

Link to comment
Share on other sites

ik vermoed dat het inderdaad iets is als atrofie. maar ik hoor wel wat de dokter er van zegt.

 

ik heb wel een echte naam maar ik gebruik liever een bedachte naam vanwege mn privacy. ben sowieso nogal terughoudend om al te veel persoonlijke info op internet te zetten, helemaal wat betreft mn gezondheids problemen hou ik het even anoniem. ik heb geen zin dat als mensen mijn naam googlen, dat ze dan gelijk bij mijn gezondheidsklachten terecht komen. vandaar.

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

 

geen probleem mee. Alleen zou ik dan een naam verzinnen. Ik vind het fijner om aan iemand iets te schrijven, die met een naam terug schrijft.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hoi, ik heb in 2010 sarcoidose gehad en na behandeling met prednison gaat het nu al lang goed met mij

Ik herken jouw klacht volledig. Ik heb in mijn linker bovenbeen een diepe geul. Ik ben een jaar geleden geopereerd aan mijn meniscus en dacht dat het daarmee te maken had. Ik begin nu toch te twijfelen. Ik had elke keer de intentie om terug te gaan naar de orthopeed. Groetjes marloes

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.