Ga naar inhoud

Sarcoidose en bloed ophoesten


john

Recommended Posts

Ik heb inmiddels 2x wat bloed opgehoest, ben op huisartsen post naar huis gestuurd maar bij melding bij mijn longarts in Nieuwegein moest ik accuut komen. Ik mocht na 3 uur naar huis, maar als het weer voor zou komen gelijk bellen en komen.

Vijdag hoeste ik weer bloed op dus naar Nieuwegein ik zou een nacht moeten blijven ter observatie, en uiteindelijk mag ik het hele weekend blijven.

Krijg nu een bronchoscopie en maandag een CT scan.

 

Is er hier iemand bekend met Sarcoidose en het ophoesten van bloed??

graag reacties

 

John

st Antonius in Nieuwegein

Link to comment
Share on other sites

Het is niet leuk om opgenomen te worden maar je bent in goede handen daar. Hopelijk worden de onderzoeken snel gedaan en wordt de oorzaak snel duidelijk.

 

Ja bij twijfel is het bij Nieuwe Gein gelijk komen. Liever 1 keer voor niets als te laat.

 

 

Beterschap

Link to comment
Share on other sites

Hey John,

 

Wat zal je geschrokken zijn!! En wat goed dat ze je serieus nemen. Je bent idd in goede handen daar, al zou jij natuurlijk ook gewoo liever thuis zijn.

 

Ik zelf slechts eenmaal bloed gehoest, maar dat was na mijn eerste bronchoscopie, toen had de lieve arts mijn ader ipv weefsel te pakken gehad. Daana heb ik nog ongeveer een week bloed opgehoest. Ik vond het effect daarvan - terwijl ík wist dat het onschuldig was - opvallend dramatisch. (lees: eng :crying:)

 

Ik hoop dus dat er bij jou 'gewoon' iets van een adertje gesprongen is.

 

Veel sterkte en houd ons op de hoogte!

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Hoi John,

 

wat een balen. Wel goed dat ze je meteen hebben laten komen en opgenomen hebben. Hoop voor je dat ze een simpele reden hebben waarom dit is gebeurd.

 

Veel sterkte ermee.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

hallo John,

 

ja dat is ff schrikken he, tjee, maar inerdaad je bent in goede handen,

ik zelf heb alleen bij een longontsteking bloed opgehoest, is dat al uitgesloten ?

 

nu hou je taai he en succes

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hallo John,

Jeetje dat is zeker schrikken zeg ,ikzelf heb het gelukkig nooit gehad ondanks dat ik me dagelijks rot hoest.

Hopelijk hebben ze er een goede verklaring voor die ook snel te verhelpen is.

Heel veel beterschap!!

Groetjes renate.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties, inmiddels lig ik nogsteeds in Nieuwegein.

Heb maandag een bronchoscopie gehad, niks te zien, wat kleine stolseltjes in rechterlong, deze zijn verwijderd maar er was geen bloeding te zien, toen ze verder naar boven gingen en in mijn keel kwamen zagen ze wat bloed, ze denken dat het van de neus komt.

Dus die middag naar de kno arts, maar niets te zien helemaal schoon tot aan stembanden en strotteklepje.

Ja als het na het strotteklepje zit moet in naar een andere arts.

Omdat er niks te vinden is willen ze me dinsdag naar huiis sturen, want heel vaak wordt de oorzaak niet gevonden

Nou van maandag op dinsdag nacht weer bloed gespuugd en s morgens ook nog, ja nu kunnen ze me niet naar huis sturen, dus nog maar een bronchoscopie om 13.30u dus weer nuchter blijven.

Ze beginnen met de scoop en zien meteen bloed lopen uit de rechter bovenkwab. dus daar zit de bloeding.

Schoon gespoeld en afgezogen.

Nu wachten op embolisatie, die gaat vandaag woensdag 29 juni plaatsvinden.

als ze de precieze plek kunnen vinden.

ik wacht af hoe laat het gaat gebeuren, en dus ben ik nu voor de 5e ochtend nuchter in het ziekenhuis.

gr john

Link to comment
Share on other sites

hoi John,

 

tjee dat is ok niet mis hoor al die rotonderzoeken, ik hoop dat het zich oplost voor je en dat je snel naar huis mag.

 

hou vol hoor..toy toy

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Hoi John,

 

fijn dat ze nu eindelijk een oorzaak hebben gevonden. Hoop dat ze het gauw kunnen verhelpen. Wat is een emobilisatie precies?

 

Kun je morgen wel gewoon naar de neuroloog?

 

Veel sterkte met het steeds maar weer nuchter blijven en de verdere onderzoeken.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

Hey John,

 

Wat 'fijn' dat je in het ziekenhuis weer bent gaan bloeden en niet thuis! En wat zal je ondertussen moe en hongerig zijn. Veel sterkte en hopelijk ben je snel weer thuis lekker aan het bij eten.

 

Groeten,

Marcella

Link to comment
Share on other sites

Uitleg:

Is de bloeding fors, dan bloedt u meestal uit een “gesprongen” bloedvaatje uit een bronchiectase (dit is een door een ontsteking aangetast en verwijd stukje luchtweg). Het kan nodig zijn dit bloedende vat op te zoeken en af te sluiten (embolisatie). De radioloog brengt hierbij onder plaatselijke verdoving via de lies een katheter in de bloedbaan. Met behulp van contrastvloeistof en röntgendoorlichting is het bloedende vaatje op te zoeken. De arts sluit dan via dezelfde katheter het vat af. Deze ingreep heet “bronchialisangiografie en embolisatie”. De ingreep is pijnloos, het vaatje is voor het functioneren van de longen niet noodzakelijk. U kunt prima leven zonder dergelijke bloedvaten.

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.