Ga naar inhoud

sarco en belastingaangifte


puck42

Recommended Posts

Is er iemand bekend met sarco en belastingaangifte?

Zo weet ik dat je bijv bij diabetes of cf een hoop kunt declareren vanwege chronische aandoening, echter van sarco weet ik dit niet.

 

Dankjewel Petra

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Petra,

 

Je kunt ook voor Sarco alles opgeven behalve wat al wordt vergoed door de zorgverzekering danwel andere instanties.

 

Dit geldt overigens (voor zover ik ben geinformeerd) voor alle aandoeningen.

 

Wel heb je te maken met drempelinkomen en gehuwd, ongehuwd etc.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hoi Bianca,

 

die tegemoetkoming had tot nu toe niets met je inkomen en dus belasting te maken. Kreeg iedereen die chronisch ziek was. Vanaf dit jaar geldt daar ook de hoogte van je inkomsten voor. Wordt dus niet meer automatisch aan iedereen verstrekt.

 

Voor het geval dat iemand dit leest, en die tegemoetkoming niet heeft ontvangen. Je kunt hem zelf ook aanvragen.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hoi Bianca,

 

die tegemoetkoming had tot nu toe niets met je inkomen en dus belasting te maken. Kreeg iedereen die chronisch ziek was. Vanaf dit jaar geldt daar ook de hoogte van je inkomsten voor. Wordt dus niet meer automatisch aan iedereen verstrekt.

 

Voor het geval dat iemand dit leest, en die tegemoetkoming niet heeft ontvangen. Je kunt hem zelf ook aanvragen.

 

Groetjes, Bernadette

 

kleine aanvulling.;)

 

Ook het gebruik van bepaalde medicatie is een reden om wellicht in aanmerking te komen voor een tegemoetkoming , via het UWV ontving ik ook nog een kosten vergoeding i.v.m. chronisch ziek zijn.

Link to comment
Share on other sites

O, mooi om te weten!

Ik kreeg ook al 306 euro van het CAK als tegenmoetkoming in de kosten als chronisch zieke.

 

goedenavond allemaal

 

Wat ik me afvroeg, moet dit bedrag ook opggegeven worden?

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.