Ga naar inhoud

Orthomoleculaire geneeskunde


Bernadette

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

vorige week ben ik bij een orthomoleculaire therapeut geweest. Was benieuwd wat zij mij allemaal kon vertellen. Mijn dochter met de ziekte van Crohn is bij haar onder behandeling en had er goede verhalen over.

 

Ik kreeg allerlei banden om mijn enkels, polsen en hoofd en werd toen door een apparaat door gemeten. Uit deze meting kwam dat mijn immuunsysteem en mijn neurologisch systeem niet goed werkten. Ook zou mijn schildklier niet zo goed werken.

 

Ook zou ik allergisch zijn voor Caseïne. Een stof die volgens haar alleen voorkomt in kaas. Ik heb echter op internet ontdekt dat het een eiwit is die in melk zit, en dus in alle melkproducten.

 

Ik heb een hele lijst met adviezen mee gekregen. Maar als ik mij daar aan ga houden, mag ik niets meer hebben. Alles moet dan zonder geur-en smaakstoffen zijn. Verder moet alles biologisch en zo zuiver mogelijk zijn. Dus alleen nog maar dingen eten die je duur kunt kopen. Verder moet ik extra vitaminen en mineralen gaan gebruiken. Heb van haar namen door gekregen.

 

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen. Sommige dingen kan ik wel begrijpen. Maar als ik naar luister, zou ze mij weer helemaal kunnen opknappen. Genezen heeft ze nog net niet gezegd. Haar apparaat zou wonderen kunnen verrichten. Iets waar ik dus niet in geloof.

 

Een paar weken geleden heb ik van de diëtiste heb ik net het advies gekregen om meer dingen te eten met eiwitten erin. Ook zou ik meer melkproducten moeten nemen. Heb dus twee adviezen die tegen over elkaar staan en dat maakt het op dit moment heel erg moeilijk.

 

Wie heeft er ervaring met orthomoleculaire geneeskunde? En zo ja, heeft het geholpen?

 

Groetjes, Bernadette

Bewerkt door Bernadette
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Bernadette,

 

Een vriendin van mij heeft Fibromyalgie en heeft ervaring met zo'n arts. Voor haar hielp het dieet wat ze moest volgen. Ook moest ze vitamines en nog wat slikken wat haar iets meer energie gaf. Ze is wel inmiddels gestopt bij deze arts omdat ze het dieet ook zelf kan regelen. De vitamines etc heeft ze helemaal laten varen.

 

Persoonlijk denk ik dat ieders lichaam anders is en je daarom niet heel zwaar moet mee laten wegen wat andere mensen voor ervaringen hebben.

 

Als je niet probeert heb je niet zeg ik altijd.

 

Mag ik vragen waarom jouw dieetiste het advies geeft om meer eiwitten te nemen? Ik denk graag met je mee omdat je nu 2 tegenstrijdige adviezen hebt.

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hoi Joachim,

 

het klopt helemaal wat je schrijft. Ik moet doen wat ik zelf goed vind. Heb ondertussen al een mail gestuurd naar de therapeute met een paar vragen. Daar heb ik al antwoord op gekregen. Als ik precies gaan aanschaffen wat zij vraagt ben ik bijna 300 euro kwijt voor een kleine drie maanden. Iets wat ik dus niet kan betalen. En dan komen daar de kosten van een dure voeding nog eens bovenop.

 

Ik had de diëtiste uit Nieuwegein benaderd omdat ik weer aan het afvallen was. Zij vond dat iemand met een chronische ziekte altijd meer eiwitten binnen moest krijgen.Deze eiwitten heb je nodig om je spieren stevig te houden. Daar mijn spieren al moeilijk doen, kreeg ik dit advies. Ik kan deze eiwitten ook halen uit andere voeding. Maar moest vooral meer melkproducten gaan gebruiken.

 

Groetjes, Bernadette

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Hi Bernadette,

 

Uiteraard speelt een financiele situatie ook een rol. Je kunt altijd een gedeelte terugkrijgen van de belasting als je maar boven die drempel komt. Is niet veel maar alle beetjes helpen.

 

Dan probeer je toch eerst het voorstel van de dieetiste? Weet je meteen na een aantal weken of je jezelf beter voelt of niet, want dat is denk ik toch de insteek?

 

Groet,

 

Joachim

Link to comment
Share on other sites

Hallo Bernadette,

 

Ik heb het in 2009 een jaar volgehouden, precies geslikt wat ze zei, ( ik had een kast vol supplementen en een dieet gevolgt )maar het heeft niet veel geholpen. En ja toen kon ik het ook nog betalen maar nu ook niet meer.

 

Maar net wat joachim zegt, ieder lichaam reageert anders erop.

 

Maar ik persoonlijk geloof er niet meer in, maar ik begrijp het wel, je probeert van alles om wat pijn te verlichten.

 

Gezonde voeding is denk ik het belangrijkste, wat precies goed is voor de een is weer fout voor de ander, het blijft moeilijk om daar een balans in te vinden.

 

Succes

 

gr.maddy

Link to comment
Share on other sites

Maak een account aan of login om te reageren

Je moet forum lid zijn om te kunnen reageren

Maak een account aan

Maak een account aan voor het forum. Het is niet moeilijk!

Registreer een nieuw account

Log in

Als u al een account heeft? log hier in

Log nu in
×
×
  • Maak Nieuw...

Belangrijke Informatie

Wij willen cookies op uw apparaat plaatsen, welke ervoor zorgen dat dit forum beter functioneert. U kunt uw cookie instellingen aanpassen, anders gaan wij ervan uit dat u ermee instemt om door te gaan.